• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

EU43-002 na bocznicy (Poznań Główny)

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#2
Lokomotywa piękna. Moc elektryczna na jednym wózku jest taka jak na całym ET22, cała ma 6MW, ale dla Polski specjalnie ją ograniczono do ok 4,2MW. Szkoda że to tylko dzierżawa.
 

Blue

Użytkownik
Reakcje
31 1 0
#5
mauser napisał(a):
Lokomotywa piękna. Moc elektryczna na jednym wózku jest taka jak na całym ET22, cała ma 6MW, ale dla Polski specjalnie ją ograniczono do ok 4,2MW. Szkoda że to tylko dzierżawa.
Nic nie ograniczono. Te 6.4 MW osiąga przy zasilaniu 15 lub 25 kV AC, a u nas jest 3 kV DC. Na pocieszenie można dodać, że są w Europie kraje, które mają 1.5 kV DC, i tam lokomotywy wielosystemowe miewają jeszcze mniejsze moce.
 

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#8
Dariusz napisał(a):
A coz w tym pieknego? Piekne to byly parowozy. To takie kanciate pudelko.
Zgadzam się że parowóz byłby ładniejszy zewnętrznie, chociaż mnie się podoba ta prostota pudła i brak zbędnych elementów, wszystko jest funkcjonalne, ale ja jestem elektrykiem i moim "konikiem" są maszyny elektryczne i sterowanie nimi, i miałem na myśli budowę elektryczną i mechaniczną.


Blue napisał(a):
Nic nie ograniczono. Te 6.4 MW osiąga przy zasilaniu 15 lub 25 kV AC, a u nas jest 3 kV DC. Na pocieszenie można dodać, że są w Europie kraje, które mają 1.5 kV DC, i tam lokomotywy wielosystemowe miewają jeszcze mniejsze moce.
Nie zgodzę się z tym w materiałach z BOMBARDIER-a jest wyraźnie napisane że ta lokomotywa ma moc 6,4MW dla wszystkich napięć poza 1,5kV (bo tam jest programowo zmniejszone), na życzenie odbiorcy polskiego moc została ograniczona do 4,2MW, a to dlatego że nasze podstacje energetyczne PKP są przestarzałe i niebyły by w stanie wydolić takiej mocy, cześć z nich nie jest w stanie zaopatrzyć w energię dwóch ET22 z pełnymi składami, i to w czasie normalnej pracy, a o rozruchu nie powiem, kryzys, niedofinansowanie zrobiły swoje.

Po prostu najpierw trzeba dostosować infrastrukturę kolejową, a potem wprowadzać nowy tabor. Ale u nas jak zwykle zabrano się za to od du...y , ale PKP CARGO może powiedzieć, że modernizuje i wprowadza nowy tabor.

Jeszcze brakuje jakiejś odpowiedniej "szopki" na której szefostwo PKP CARGO po płomiennych przemowach i przy wiwatach tłumu oficjalnie przejęło by te lokomotywy.
 

avecez

Aktywny użytkownik
Reakcje
424 22 4
#9
mauser napisał(a):
Ale u nas jak zwykle zabrano się za to od du...y
Na stronie PKP pojawiła sie informacja, że ma powstać linia pomiędzy Warszawą, Poznaniem i Weocławiem, z Vmax=350km/h.
 

Darek

Użytkownik
Reakcje
42 53 3
#11
Niestety Panowie wg Majów w 2012 r ma być koniec świata(czyżby przepowiedzieli EURO w Polsce), więc PKP nie zdąży. Może prędzej Chińczycy połączą swój TRANSRAPID z Niemcami(może wtedy), lub może natura da innym szansę np. pszczołom i wtedy będzie :)
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.590 8 0
#15
No pięknie. Po przeczytaniu krótkiej informacji wszystko zaczyna układać się w całość. Wspomniane loki przeznaczone do prowadzenia składów kontenerowych. Stacja macierzysta - Poznań Franowo, ta sama co na "ostrowskich" wagonach kontenerowych. Teraz wiem dlaczego naszemu narodowemu przewoźnikowi PKP Cargo, tak mocno zależy na dostawie kolejnych egzemplarzy nowych platform. Mam nadzieję, że już wkrótce uda się "pstryknąć" fotkę całego składu z nowym lokiem.
Pozdrawiam.
 

Baasti

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#17
Dzisiaj jadąc do szkoły PKP (co zresztą odbywa się codziennie) Zauważyłem dwie EU43 koło siebie. O dziwo pierwsza prowadziła skład osobowy Intercity (a słyszałem, że mają prowadzić tylko składy towarowe) i wjeżdzała szlakiem E 20
ze strony zachodniej (może PKP wysłała nowego loka do zachodnich sąsiadów? W końcu trzeba się pokazać:D). Ja dojeżdzałem linią E 59 i akurat EN57 którym jechałem stał na semaforach wjazdowych na stacje Poznań Główny i obok nas zatrzymał się właśnie ten skaład osobowy z EU43 na czele. Już na stacji zauważyłem drugą EU43 wyjeżdżającą na trasę (niestety nie wiem w jakim kierunku:)) Wiecie ile moze ich już jest na PKP, bo są to piękne maszyny i chętnie więcej bym ich wydział na naszych szlakach kolejowych?
 

Karol K.

Znany użytkownik
Reakcje
70 0 0
#18
Dzisiaj na TVP Info ( w poranku ok.9.30) był "dokument" o PKP i o nowych inwestycjach.
Tak więc stanęło na tym, że najpierw należy zająć się wymianą infrastuktury kolejowej na starych szlakach a później budować polskiego ICE czy TGV.
Przewidywaną datą podjęcia prac nad szybką koleją jest 2013 rok
... a podobno w 2012 ma być koniec świata ... ii Euro :D
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.590 8 0
#19
Witam. Dzisiaj miałem szczęście spotkać nowy "nabytek" PKP Cargo. Lokomotywa przyjechała z Poznania (może z jakimś składem - nie widziałem) i po manewrach została podczepiona do składu węglarek. Na zamieszczonych fotkach - gotowa do odjazdu w kierunku Poznania.
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#20
Trzeba było poczekać i cyknąć jakiegoś pospiesznego z ET22...
(przez Ostrów jeżdżą w ogóle jakieś pospieszne jeszcze?)
albo w Poznaniu ekspres z EU07... chory kraj, chora kolej...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 12
Koleje w Polsce 6
Koleje w Polsce 3
Koleje w Polsce 0

Podobne wątki