Dariusz napisał(a):
A coz w tym pieknego? Piekne to byly parowozy. To takie kanciate pudelko.
Zgadzam się że parowóz byłby ładniejszy zewnętrznie, chociaż mnie się podoba ta prostota pudła i brak zbędnych elementów, wszystko jest funkcjonalne, ale ja jestem elektrykiem i moim "konikiem" są maszyny elektryczne i sterowanie nimi, i miałem na myśli budowę elektryczną i mechaniczną.
Blue napisał(a):
Nic nie ograniczono. Te 6.4 MW osiąga przy zasilaniu 15 lub 25 kV AC, a u nas jest 3 kV DC. Na pocieszenie można dodać, że są w Europie kraje, które mają 1.5 kV DC, i tam lokomotywy wielosystemowe miewają jeszcze mniejsze moce.
Nie zgodzę się z tym w materiałach z BOMBARDIER-a jest wyraźnie napisane że ta lokomotywa ma moc 6,4MW dla wszystkich napięć poza 1,5kV (bo tam jest programowo zmniejszone), na życzenie odbiorcy polskiego moc została ograniczona do 4,2MW, a to dlatego że nasze podstacje energetyczne PKP są przestarzałe i niebyły by w stanie wydolić takiej mocy, cześć z nich nie jest w stanie zaopatrzyć w energię dwóch ET22 z pełnymi składami, i to w czasie normalnej pracy, a o rozruchu nie powiem, kryzys, niedofinansowanie zrobiły swoje.
Po prostu najpierw trzeba dostosować infrastrukturę kolejową, a potem wprowadzać nowy tabor. Ale u nas jak zwykle zabrano się za to od du...y , ale PKP CARGO może powiedzieć, że modernizuje i wprowadza nowy tabor.
Jeszcze brakuje jakiejś odpowiedniej "szopki" na której szefostwo PKP CARGO po płomiennych przemowach i przy wiwatach tłumu oficjalnie przejęło by te lokomotywy.