Witam serdecznie,
Model miał wystartować w mistrzostwach na targach hobby w 2024 roku, ale z powodu braku czasu nie udało się go ukończyć na czas.
ET26 DRAGON 2 Nr 005 (nr. fabryczny E6ACTad-22 mała literka „d” oznacza silnik spalinowy, moduł dojazdowy). O lokomotywie można, wszystko poczytać w Internecie także nie będę przepisywał i Was zanudzał.
Model zbudowałem w większości ręcznie z polistyrenu hips. Jednym z trudniejszych etapów było położenie lakieru połysk i potem spolerowanie go manewrując między detalami. Pod satyną lub mattem wszystkie niedoskonałości znikają , połysk wyciąga najmniejszą niedoskonałość.
Relacje z budowy można prześledzić tutaj -
https://forum.modelarstwo.info/threads/et26-dragon-2-nr-005-1-87-w-okleinie-okolicznościowej-pkp-cargo.61877/
Filmy z prezentacji funkcji modelu
Parametry techniczne i opis modelu.
Kalkomanie wykonał kolega Igor Sułek . Pięknie wyskalowane na cieniutkim filmie , gorąco polecam .
Pierwotna mechanika pantografów Konrad łysy Muminek . Po przeniesieniu z testowego dachu na właściwy wszystkich ustawień serw i dźwięków dokonał Piotr Kozłowski WAMOS.
WAŻNE !!! MODEL POD WZGLĘDEM ILOŚCI I FILIGRANOWOŚCI DETALI RÓŻNI SIĘ ZNACZOCO OD SERYJNYCH PRODUKCJI I NALEŻY SIĘ Z NIM OBCHODZIĆ W SPOSÓB DELIKATNY
JEŚLI KTOŚ CHCIAŁBY POSIADAĆ TAKIEGO DRAGONA W SWOJEJ KOLEKCJI TO MODEL ZA CHWILĘ BĘDZIE NA SPRZEDAŻ
Pozdrawiam REDUKCYJNY
Model miał wystartować w mistrzostwach na targach hobby w 2024 roku, ale z powodu braku czasu nie udało się go ukończyć na czas.
ET26 DRAGON 2 Nr 005 (nr. fabryczny E6ACTad-22 mała literka „d” oznacza silnik spalinowy, moduł dojazdowy). O lokomotywie można, wszystko poczytać w Internecie także nie będę przepisywał i Was zanudzał.
Model zbudowałem w większości ręcznie z polistyrenu hips. Jednym z trudniejszych etapów było położenie lakieru połysk i potem spolerowanie go manewrując między detalami. Pod satyną lub mattem wszystkie niedoskonałości znikają , połysk wyciąga najmniejszą niedoskonałość.
Relacje z budowy można prześledzić tutaj -
https://forum.modelarstwo.info/threads/et26-dragon-2-nr-005-1-87-w-okleinie-okolicznościowej-pkp-cargo.61877/
Filmy z prezentacji funkcji modelu
Parametry techniczne i opis modelu.
- Model sterowany DCC skala 1/87 (H0).
- Model przedstawia rzeczywisty stan DRAGONA 2 005 na dzień 27 sierpnia 2023 r. ( epoka VI) Dolnośląski Zakład Spółki we Wrocławiu. Data rewizji 18.12.2019 r.
- Waga modelu 506 g .
- WAŻNE !!! , minimalny promień łuku, jaki model pokonuje to 484mm (R3).
- Dwa serwomechanizmy do podnoszenia pantografów.
- Dwa serwomechanizmy do otwierania drzwi , w każdej kabinie prawe.
- Dwa głośniki typu kostka cukru 4 ohm.
- Dekoder ESU LokSound 5 58412
- Pod dekoder ESU LokPilot 5 59814
- UPS z układem ładującym 1000uF
- Oświetlanie stopni
- Oświetlenie kabin niezależne. Dwie lampy prostokątne na suficie jak w oryginale.
- Oświetlenie pulpitów niezależne. 4 monitory , 3 gniazda 230v pod pulpitem .
- W każdej kabinie mrugająca pomarańczowa kontrolka informująca o zaciągnięciu sprężynowego hamulca postojowego. Znajduje się ona na panelu tylnej ściany kabiny.
- Wysokość od główki szyny do zgarniacza około 1,5 mm
- Wysokość modelu po otwarciu pantografów od główki szyny do ślizgu to około 68mm. Z moich obserwacji wynika, że pantografy w większości lokomotyw nie są wychylone maksymalnie wysoko . Dlatego otwarcie odbieraków prądu w modelu ustawione jest tak, żeby zbliżyć się do rzeczywistości.
- Sprzęgi ,chcąc chociaż trochę upodobnić czoło lokomotywy do oryginału zrezygnowałem świadomie z kinematyki na rzecz zmodyfikowanego haku. Został on również skrócony tak żeby nie wystawał jak kijek z czoła a chował się miedzy buforami jak ma to miejsce w rzeczywistości. Zabieg ten wymusił zmodyfikowanie tradycyjnych sprzęgów oczkowych, które wpina się w pierwszy wagon od strony lokomotywy ( 3szt).
- Bufory sprężynujące , zmodyfikowany Wainert
- Podawanie sygnałów świetlnych według instrukcji sygnalizacji E1 PKP Pc 1 , Tb 1 , Pc 5 , Pc 2 światła długie .
- Oświetlenie manewrowe.
- Obudowa przykręcana na 4 śrubki.
- Gumki przyczepnościowe na dwóch osiach
- Model bez naniesionego weatheringu , nie każdy to akceptyje.
- Elektronika i napęd po odpowiednich modyfikacjach pochodzi z modelu ET22 firmy PIKO. Zabieg ten miał na celu wykorzystanie sprawdzonego rozwiązania sterowania modelem.
- Model ma ustawione CV rozruchu i hamowania, a także zredukowaną prędkość maksymalną Jeżdżąc ma cieszyć oko a nie zasuwać nienaturalnie po makiecie jak rakieta.
- Model posiada dźwięki rozruchu i jazdy zarówno elektryczny, jak i silnika spalinowego , modułu dojazdowego . ( jazda bez pantografów).
- Model ma wgrane 3 komunikaty dyżurnego ruchu , roboty torowe , o przepuszczeniu pociągu pośpiesznego oraz zwolnienie i sygnał baczność .
- Malowany RAL 5010 , BRIGHT GREEN , RAL 9005 i pokryty odpowiednio lakierami połysk ,satyna i matt.
- Pełne odwzorowanie między innymi dachu , kabin , ostoi. Jeden wózek składa się z ponad 1000 elementów. W modelu jest zamontowanych 40 diod smd z rezystorami.
- W jednych drzwiach uchylone okno
- W jednej kabinie opuszczona lekko żaluzja.
- W piasecznicach wizjer z szybki z nasypaną odrobiną piasku, patrz relacja z budowy modelu.
- Model jak w oryginalnej lokomotywie ma dymne szyby boczne i w drzwiach
- Model posiada w pełni funkcjonalne cięgna trakcyjne ( połączenie budy z wózkami)
- Pudełko drewniane polakierowane czarny kolor , książeczka , zdjęcie lokomotywy . Jedyne części luzem to zaślepka oraz czujnik wkładany w miejsce po odkręceniu śruby mocującej .
- F0- ŚWIATŁA ZMIENNE KIERUNKOWO Pc 1 KIERUNEK ZASADNICZY ( PŁYNNE ZAPALENIE I GASZENIE OŚWIETLENIA)
- F1- DŹWIĘK ROZRUCHU , JAZDY ELEKTROWOZU
- F2- DŹWIĘK ROZRUCHU , JAZDY SPALINOWEGO SILNIKA (MODUŁ DOJAZDOWY)
- F3- ŚWIATŁA DŁUGIE- KRÓTKIE
- F4- ŚWIATŁA CZERWONE Pc 5
- F5- OŚWIETLENIE MANEWROWE Tb 1
- F6- OŚWIETLENIE DO JAZDY W KIERUNKU PRZECIWNYM DO ZASADNICZEGO Pc 2
- F7- TRĄBKA WYSOKOTONOWA
- F8- TRABKA NISKOTONOWA
- F9- DŹWIĘK SPRZĘGANIA
- F10- MRUGAJACA POMARAŃCZOWA KONTROLKA HAMULCA SPRĘZYNOWEGO
- F11- OŚWIETLENIE KABINY 1
- F12- OŚWIETLENIE KABINY 2
- F13- OŚWIETLENIE STOPNI
- F14- OTWARCIE I ZAMKNIĘCIE DRZWI DO KABINY 1 (PRWE)
- F15- OTWARCIE I ZAMKNIĘCIE DRZWI DO KABINY 2(PRAWE)
- F16- OŚWIETLENIE PULPITU KABINA 1
- F17- OŚWIETLENIE PULPITU KABINA 2
- F18- PODNOSZENIE I OPUSZCENIE PANTOGRAFU 1
- F19- PODNOSZENIE I OPUSZCENIE PANTOGRAFU 2
- F20- ZAWÓR PIASECZNICY
- F21- PISZCZENIE KÓŁ NA ZAKRĘTACH
- F22- STUKOT KÓŁ NA ŁĄCZENIACH SZYN
- F23- ROZMOWA 1 - PRZEPUSZCENIE POCIĄGU POŚPIESZNEGO
- F24- ROZMOWA 2 – ZWOLNIENIE I SYGNAŁ BACZNOŚĆ
- F25- ROZMOWA 3 – ROBOTY TOROWE NA SZLAKU
- F26- WYCISZENIE DŻWIĘKÓW
- F27- WYCISZENIE PISKU KÓŁ NA ZAKRETACH
Kalkomanie wykonał kolega Igor Sułek . Pięknie wyskalowane na cieniutkim filmie , gorąco polecam .
Pierwotna mechanika pantografów Konrad łysy Muminek . Po przeniesieniu z testowego dachu na właściwy wszystkich ustawień serw i dźwięków dokonał Piotr Kozłowski WAMOS.
WAŻNE !!! MODEL POD WZGLĘDEM ILOŚCI I FILIGRANOWOŚCI DETALI RÓŻNI SIĘ ZNACZOCO OD SERYJNYCH PRODUKCJI I NALEŻY SIĘ Z NIM OBCHODZIĆ W SPOSÓB DELIKATNY
JEŚLI KTOŚ CHCIAŁBY POSIADAĆ TAKIEGO DRAGONA W SWOJEJ KOLEKCJI TO MODEL ZA CHWILĘ BĘDZIE NA SPRZEDAŻ
Pozdrawiam REDUKCYJNY
Ostatnio edytowane:
-
10
-
19
-
6
-
5
- Pokaż wszystkie