• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

?? ET 44??

adeon

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Podczas szperania w nieograniczonych pokładach internetu natrafiłem na taką oto informacje. czyżby firma Helios chciała takiego Ługańskiego Loka wprowadzić na PKP pod nazwą ET 44 ??
czy ktoś z forumowiczów wie coś wiecej na ten temat?? oto link

http://www.heloil.com/index.php?action=et44-2
 

Marcin eS

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#2
a to mnie kolega zaskoczył, tego projektu jeszcze nie widziałem. Z tego co widzę to delikatnie nowy design, ciekawe jak pulpit wygląda. Natomiast widziałem w ostatniej ofercie NEWAGU z targów w Berlinie projekt na bazie SM 42 (6D) jako 6dg wsadzili motorek caterpillar'a 875 KM i 311D na bazie M62/ST44 w współpracy z General Electrick. Przepraszam za zmianę tematu. Zaraz poszperam na temat ET 44 - 2. Pozdrawiam
 
OP
OP
adeon

adeon

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
Bo ET 44 to ma być niby produkt fabryki w Ługańsku :cool: czyli Rosja bo ta firma jest ich przedstawicielem na Polskę a 6D to stary projekt do huty Częstochowa. ;)
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.968 122 22
#4
Jakby ktoś nie zauważył, to na dole stronki jest link do takowego rysunku tej lokomtywy:

http://www.heloil.com/img/et44-2wymiar.jpg
 
A

Anonymous

Gość
#5
No , fajny _ trzeba jeszcze pomalowac na niebiesko z seledynowym paskiem i cheja na tory!!!!
Tylko co on(one) mialy by ciagac po naszych torach kiedy garstka ET42 nie ma juz co robic!!!
 
OP
OP
adeon

adeon

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#6
Jak to co ciągnąć przecież Cargo chce tyle baz kontenerowych w Polsce pobudować :D p.s. Cargo jak zawsze ma głupie pomysły :grin:
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.968 122 22
#7
Lokomotywa ta strasznie nie dawała mi spokoju, więc zacząłem szukać w internecie jakichkolwiek informacji na jej temat. Ostatecznie znalazłem zdjęcia elektrowozów serii 2ЭС4К i 2ЭС5К, bardzo podobnych do siebie, jak i do tej ET44. Jednak nigdzie nie natknąłem się na zdjęcie lokomotywy z czarną górną częścią czoła, oraz z takimi ścianami, gdyż na tym małym zdjęciu ET44 ukazany bok posiada okna, zaś wszelkie zdjęcia podobnych konstrukcji jednoznacznie wskazują, że powinny tam być żaluzje. Teraz skłaniam się ku teorii, że lokomotywa ukazana na małym zdjęciu to tylko jakaś wizualizacja mająca dać ogólne pojęcie o wyglądzie maszyny. Zresztą nawet lokomotywa ze zdjęcia różni się od tej z rysunku.

Wygląda mi więc na to, że albo ja nie potrafię znaleźć fotki tej maszyny, albo jeszcze nie wyprodukowano żadnego egzemplarza tej lokomotywy. A to jest wielce prawdopodobne, bo być może produkcja tych maszyn ruszy dopiero w razie pojawienia się zamówienia od któregoś z przewoźnikow.

http://www.heloil.com/img/et44-2foto.jpg

http://www.parovoz.com/gallery/RU61/20070203_63754.jpg

http://www.parovoz.com/gallery/RU38/20070907_95162.jpg

drugie i trzecie zdjęcie pochodzi z ciekawej stronki www.parovoz.com
 

Kuba K.

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#8
Jeśli mnie pamieć nie myli to widziałem kiedyś artykuł o tej lokomotywie.Bądź to w "Świecie kolei",bądź na jakiejś stronie internetowej.Prawdopodobnie jest to głęboka modernizacja radzieckich odpowiedników naszych ET42 bądź zbudowana na ich podzespołach(tak jak to jest u nas w przypadku 311D z Newagu).Przynajmniej tyle pamięć mi podpowiada.
Postaram sie pogrzebac w moich gazetach i jak znajde to wrzuce skan albo jakiś cytat dla pewności
 
OP
OP
adeon

adeon

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#9
CoCu a mi się wydaje że zdjęcia co znalazłeś na necie a rysunki techniczne i ta mała fota to to samo tylko lewa strona (bok) do prawej strony jest inny :?: :?:
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.968 122 22
#10
Kuba K., też coś mi się tak zdawało szukając tych zdjęć, że to może być nie nowa konstrukcja, tylko modernizacja starych lokomotyw. Na chwilę obecną nie wiem jak jest w rzeczywistości, jednak wszystko wygląda na nowe, więc jeśli to modernizacja, to ale naprawdę głęboko posunięta. Widziałem też zdjęcia kabin tych lokomotyw. Tam jest sterowanie takie samo jak w nowoczesnych konstrukcjach, a nie zwykłe koło nastawnika. Jednak za modernizacją przemawia fakt, że znajdują się tam zwykłe krany hamulców.

adeon, skoro sam nawet zauważasz te "tylko", to widać że to nie jest to samo. Wszystkie te lokomotywy (z naszymi ET42 włącznie) mają taki układ żaluzje/okna jak na zdjęciach. Tylko ta niby ET44 ma odwrotnie. I dlatego moje przypuszczenie, że to małe zdjęcie to jakaś wizualizacja. Nawet ten rysunek ma odwrotnie.
 
A

Anonymous

Gość
#14
CoCu napisał(a):
Sorry Darek W, ale nie widzę jakoś związku pomiędzy wizualizacją 3D lokomotywy którą zaprezentowałeś, a tym tematem.

Już zdecydowanie bardziej zdjęcie to pasuje do tego tematu:
http://ds5.agh.edu.pl/~qziou/viewtopic.php?t=3288
No wlasnie, problem tkwi w tym ze Rosjanie budowali juz WL11 kiedy nasz piekny kraj i jego komunistyczny rzad postanowil zakupic ET42 (znaczy zmodernizowana WL11) wiec Rosjanie dalej modernizuja WL11 a nuz ,,poljaczki,, zakupia kilkadziesiat sztuk, ale ONI nie wiedza ze nie zakupimy bo nie mamy nimi co wozic, a prywaciarzy nie stac na zakup nowych lokomotyw tylko sprowadzanie zlomu z Ukrainy i przerabianie go min. na 311D za pomoca amerykanow.
Pozdrawiam