Ludwik Igielski napisał(a):
Czy ktoś z Szanownych Kolegów zna jakieś interesujące fakty czy ciekawostki z "życia" tej jednostki? Zdjęcia są wykonane w sierpniu 1985 na torach odstawczych na stacji Gdynia Chylonia.
To był ciekawy egzemplarz
Niestety zakończył żywot pod koniec grudnia 2000 r. w Zakładzie Taboru w Gdyni w ramach likwidacji taboru skreślonego z ilostanu PKP.
EN57-906 hale produkcyjne opuścił w 1972 r., ale przekazanie do eksploatacji nastąpiło dopiero 10 kwietnia 1974 r. Całą swoją służbę na PKP przepracował w lokomotywowni
Gdynia Cisowa, gdzie obsługiwał pociągi SKM. Miał być kolejnym sprawdzianem zastosowanych
w nim innowacyjnych rozwiązań. Do rozwiązań tych zalicza się przede wszystkim wykonanie
tzw. „miękkiej” izolacji silników trakcyjnych oraz zastosowanie odmiennych wózków wagonowych ( EW58/60 ). Jeżeli chodzi o silniki, to zmiany dotyczyły materiału użytego do zaizolowania uzwojeń oraz niewielkich zmian w zawieszeniu silnika na zestawie kołowym.
Warto zaznaczyć, że przez cały okres eksploatacji EN57-906 nie zanotowano w silnikach
tych przebicia ani zwarcia. EN57-906 w 24-letniej służbie na PKP przejechał 2,2 mln km i dziesięciokrotnie poddany był naprawom rewizyjnym. I taki detal tj. nigdy nie został w nim zamontowany reflektor na dachu