• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

EN57-906

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
857 77 5
#2
Ma dziwne wózki, jakieś prototypy? Ten numer coś mi majaczy, i proszę o poprawienie jeśli coś bredzę, był chyba ostatnim, z tymi czerwonymi lampkami u góry?
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
857 77 5
#4
Trakcja elektryczna mnie za bardzo nie interesuje, toleruję ją za to, że jest i czasem też ją fotografuję, a te sieci, pajęczyny i słupy nigdy nie wzbudzały we mnie emocji. :|
 

OSA

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 1 0
#5
Ludwik Igielski napisał(a):
Czy ktoś z Szanownych Kolegów zna jakieś interesujące fakty czy ciekawostki z "życia" tej jednostki? Zdjęcia są wykonane w sierpniu 1985 na torach odstawczych na stacji Gdynia Chylonia.
To był ciekawy egzemplarz :) Niestety zakończył żywot pod koniec grudnia 2000 r. w Zakładzie Taboru w Gdyni w ramach likwidacji taboru skreślonego z ilostanu PKP.
EN57-906 hale produkcyjne opuścił w 1972 r., ale przekazanie do eksploatacji nastąpiło dopiero 10 kwietnia 1974 r. Całą swoją służbę na PKP przepracował w lokomotywowni
Gdynia Cisowa, gdzie obsługiwał pociągi SKM. Miał być kolejnym sprawdzianem zastosowanych
w nim innowacyjnych rozwiązań. Do rozwiązań tych zalicza się przede wszystkim wykonanie
tzw. „miękkiej” izolacji silników trakcyjnych oraz zastosowanie odmiennych wózków wagonowych ( EW58/60 ). Jeżeli chodzi o silniki, to zmiany dotyczyły materiału użytego do zaizolowania uzwojeń oraz niewielkich zmian w zawieszeniu silnika na zestawie kołowym.
Warto zaznaczyć, że przez cały okres eksploatacji EN57-906 nie zanotowano w silnikach
tych przebicia ani zwarcia. EN57-906 w 24-letniej służbie na PKP przejechał 2,2 mln km i dziesięciokrotnie poddany był naprawom rewizyjnym. I taki detal tj. nigdy nie został w nim zamontowany reflektor na dachu :)
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
471 1 0
#7
Jako uczeń Technikum Kolejowego w Ostrowie Wlkp. słyszałem że Pafawag przygotowuje się do produkcji następcy EN57, opartego o rozwiązania EW58. Ponieważ ta ostatnia nie wypaliła to i przyszły EN59 pojawił się dopiero w XXI wieku jako dzieło PESY. Ciekawe że nie zastosowano wózków nowego typu w seryjnej produkcji likwidując tym samym najpoważniejszy mankament EN57.
 

KintKoleiFan

Nowy użytkownik
Reakcje
9 0 0
#8
EN57-906 jeszcze przed rozpoczęciem produkcji EW58, testował wózki które planowano w nich montować. EN57-906 Z racji swoich unikatowych wózków i pewnych różnic w silnikach trakcyjnych był naprawiany tylko w ZNTK Gdańsk , dlatego do końca swojej służby jeździł bez górnego reflektora.
 

Podobne wątki