• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

EN Jan Kiepura - zestawienie wagonów

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
874 9 4
Zauważyłem, że "Kiepura" ma nowy punkt docelowy a mianowicie Kolonię. A zatem historia zatoczyła koło ponieważ kiedy został stworzony pociąg "Jan Kiepura" z kategorią EuroNight to właśnie pierwotnie kursował do Kolonii. Pytanie: Jak wygląda obecnie skład tego pociągu po zmianie rozkładu jazdy? Czy dalej jest to 3-4 wagony?
Zestawienie podobne jak w zeszłym rozkładzie:
Bmnopuvz 61 nr 176
Bcmz 61 nr 178
WLABmnouz 61 nr 180
WLABmnouz 61 nr 181
Wagon 181 kursuje w terminach, pozostałe codziennie. W (1)-(5) i (7) JK kursuje w połączeniu z BWE 40 na odcinku Warszawa - Berlin, a w (6) "samotnie".
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
A tak poza tym czy ktoś jest w stanie zidentyfikować wszystkie wagony niemieckie występujące na powyższych zdjęciach oraz czy istnieją modele tych wagonów ?
Spróbuję choć ogólnie, choć nie czuję się ekspertem, poza tym na zdjęciach nie widać wszystkich szczegółów, pozwalających na zidentyfikowanie dokładnego typu i serii.
Pierwszy za lokomotywą to tzw. "Langer Halberstadt" dawnego DR, wagon o długości 26,4 m, na wózkach chyba GP200 - model ma chyba Tillig.
Drugi - 2 kl. DB typ X, może Bm 238 (nie dam głowy, ale do ustalenia później) - model L.S. Models, Roco, ADE, Lima/Rivarossi, ACME (?).
Trzeci - sypialny Y DR, modele Tillig, Roco, wkrótce ACME?
Czwarty - tu mam największy problem, sypialny T2 DB, ale nie znam dokładnego typu, model ma chyba Heris, może też Roco, nie szukałem.
Piąty - 2 kl. DB, podobny do drugiego (może taki sam).
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Wagony niemieckie DB-AG ex DB to Bm234 lub Bm235 na tych zdjęciach nie do odróżnienia bo wagony te rózniły się tylko prędkością maksymalną i szczegółami wyposażenia wózków.
 

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
874 9 4

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Wracając na chwilę do składu ostatniego Ost-West, to po przyjrzeniu się oryginałom zdjęć mogę uzupełnić informację o parę szczegółów. Wagon sypialny Mitropa pochodził ze zmodernizowanej serii na wózkach GP200 - nie wiem, czy ktoś robi dokładnie taki model. Wagony 2 kl. DB to najpewniej Bm 234, bo nie widać tłumików wężykowania stosowanych przy V=200 km/h, o czym pisał Jacek. Nie jestem w 100% pewien, czy oba są dokładnie tego samego typu, bo są drobne różnice między jednym a drugim: pierwsza dwójka DB ma inne stopnie, z dodatkowym, odchylanym stopniem na dole. Ten jadący za sypialnymi ma dwa stałe stopnie. Nie jest to jednak najstarszy wagon X, serii Bm 232, bo ma łamane drzwi wejściowe. Może Jacek uzupełni te informacje. Granatowy sypialny to T2S, jak zauważył kolega yahya.
 

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
306 2 0
To nie był Bm235 tylko Am203. Wagon na fotce ma 10 przedziałów. Co do WL-T2s to te wagony kursowały zasadniczo po Europie Zachodniej. Po zwolnieniu z obiegów tych wagonów w połowie lat 90-tych służyły na DBAG jako rezerwowe. Deutsche Bundesbahn miała ich 14 (pierwotnie "teoretycznie" 15).
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Próbuję ustalić jaki pociąg przywoził z Moskwy do Warszawy łącznik pociągu EN "Jan Kiepura". Z tego co udało mi się ustalić to od rozkładu jazdy 2010-2011 do 2012-2013 był to pociąg "Vltava". Natomiast wcześniej był to "Ost-West". Proszę o potwierdzenie czy faktycznie tak było. Ponadto chciałbym się dowiedzieć, czy "Ost-West" (jak wiadomo jest to pociąg który jest w prostej linii przodkiem właśnie "Kiepury") od samego początku przywoził ten łącznik do Warszawy, czyli od 1998 roku ? Oraz który rozkład jazdy był ostatnim w którym znajdował się "Ost-West" - czy był to faktycznie rozkład 2009-2010. Wszak od kolejnego "Vltava" została puszczona po raz pierwszy przez Warszawę.
 

voytecki

Aktywny użytkownik
Reakcje
52 0 5
Niestety wagon sliperaeta typu 152Az dostał "nowe" malowanie po ostatniej naprawie rewizyjnej.

Zobacz załącznik 350321
http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=17935
Próbuję skompletować skład Kiepury i czegoś tu nie rozumiem w kontekście sliperetki. Zdjęcie, które wstawił kolega pokazuje jej aktualne malowanie. Cofnijmy się jednak trochę w czasie, kiedy ten wagon był w malowaniu charakterystycznym dla Kiepury. Zarówno teraz jak i wcześniej na budzie widnieje oznaczenie B5mnopuvz. Natomiast w wersji ACME mamy wagon Bdhmnu. O co chodzi? Czy to te same wagony, czy kompromis ze strony ACME? No i czy w ogóle w skali H0 był wagon B5mnopuvz w malowaniu Kiepury?

P.S Jeśli ktoś maiły na sprzedaż sliperetkę EN JK prośba o info na priv.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Wagon ACME jest w wersji sprzed przebudowy tych wagonów w wyniku której wagon dostał przedział do przewozu rowerów. Stąd różnica w oznaczeniach. A poza tym chyba w 2008 roku troszkę zmieniły się oznaczenia np. doszła cyfra o ilości przedziałów.
Ja osobiście czekam na wagon w wersji z przedziałem rowerowym. Nie wiem czy się doczekam...
 

voytecki

Aktywny użytkownik
Reakcje
52 0 5
Czyli zestawienie tego wagonu z Husarzem i wagonami LS Models 48002, 48011, 48015 oraz kuszetkami DB byłoby błędem? Jeśli tak, to czym w takim razie można go zastąpić? Obejrzałem już chyba wszystkie filmiki na YouTube ze składami Kiepury (ciągniętymi przez Husarza) i praktycznie wszędzie jest sliperetka, tylko ta po przebudowie, a takowej w H0 nie ma (jeszcze). Ewentualnie chyba wagon 1kl wchodzi w grę, bo taki skład też mi się rzucił w oczy.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Tak, sliperetka w tym stanie nie może być zestawiona z Husarzem, bo wtedy już wszystkie były przebudowane. Ja również zbieram "Kiepurę" z okresu z EU44 i brakuje mi tylko tej sliperetki po przebudowie. Z tego co wiem i wynika z Youtuba to Sliperetka była również (rzadko ale była) zastępowana wagonem 1kl 152A (zestaw ACME "Chrobry"). Jak dam radę to dzisiaj poszukam w moich notatkach co tam jeszcze można podpiąć zamiast sliperetki.
 
Reakcje
35 0 0
A czy do Kiepury z okresu 2004-2006, czyli z tą sliperetką ACME pasują inne wagony RZD poza zestawem 48010? Np. 48011 lub 48012?
Czy zdarzało się, że zamiast niemieckiego restauranta jechał w tamtym okresie nasz Bautzen? Mam wrażenie, że widziałem taki na filmie.
 

voytecki

Aktywny użytkownik
Reakcje
52 0 5
A czy do Kiepury z okresu 2004-2006, czyli z tą sliperetką ACME pasują inne wagony RZD poza zestawem 48010? Np. 48011 lub 48012?
Czy zdarzało się, że zamiast niemieckiego restauranta jechał w tamtym okresie nasz Bautzen? Mam wrażenie, że widziałem taki na filmie.
Wg mnie RZD 48011 lub 12 nie. Z tego względu, że datowane są od 2007 roku, więc w 2004-2006 jeździć nie mogły.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Muszę powiedzieć, że nawet nie tak rzadko sliperetka była zastępowana wagonem 1kl. Tak jak pisałem najczęściej był to wagon 152A, ale nie tak rzadko również wagon Z1A Henschel.

A czy do Kiepury z okresu 2004-2006, czyli z tą sliperetką ACME pasują inne wagony RZD poza zestawem 48010? Np. 48011 lub 48012?
Czy zdarzało się, że zamiast niemieckiego restauranta jechał w tamtym okresie nasz Bautzen? Mam wrażenie, że widziałem taki na filmie.
Wagony Z1AWR (przebudowane z wagonów Z1B Henschel - jest model ACME w zestawie "Polonia") powstały w 2005r z myślą o pociągu EN "Jan Kiepura". A zatem w okresie 2005-2008 to one były włączane do tego składu. Niestety nie są znane przypadki, aby ten wagon jeździł w "Kiepurze" w okresie EU44, choćby raz...jedyny raz....:(. Stawiam bardzo dobrą flaszkę jak ktoś to jednak zaobserwował.
Tak!!!!. Widziałem w necie na pewno filmik jakoby z lipca 2005 roku z Bautzenem i to w wersji fabrycznej. Ale po co takie brzydactwo podczepiać do tego pięknego pociągu jak w tym okresie co podałeś jeździł piękny Z1AWR.
Tak, wagony z tych setów będą pasować do tego pociągu z podanego okresu (jedyna niezgodność to rewizje). Dlaczego masz wątpliwości ?
 
Reakcje
35 0 0
Dzięki za info, wątpliwości miałem właśnie co do daty rewizji wagonów RZD, wydaje mi się, że łatowej zdobyć modele 48011 i 48012 niż 48010. Oczywiście kłopot jest również z wagonem kolei BC, numer LS Models 48015, dość trudno go zdobyć, w weekend poszedł na ebayu za 90 EUR w ciągu kilku godzin.
Natomiast co do restauracyjnego to masz oczywiście rację tylko że Bautzena można bez problemu kupić a ten niemiecki restauracyjny jest trudno dostępny.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
To nie jest niemiecki restauracyjny (mowa o Z1AWR) tylko polski, przebudowany z zakupionych przez PKP wagonów Z1B Henschel.
Ja zakupiłem tego białorusina w zeszłym roku, bo w końcu LSM go wznowiło, chyba po 6 czy 7 latach. Ale teraz już go chyba nie ma w sklepach.
 
Reakcje
35 0 0
Przeskoczyłem myślami, bo oczywiście nie miałem na myśli wagonu Z1AWR tylko niemiecki wagon restauracyjny wydany przez ACME w zestawie z polskim 152Az (numer 55054).
Wydaje mi się, że z tym Z1AWR jest taki problem, że posiada oznakowanie z epoki VI, dość znacząco różne od tego jakie miał w latach 2004-2005, o dacie rewizji nie mówiąc. Poza tym nie da sie go i tak kupić, a zestaw Polonia na rynku wtórnym osiąga kosmiczne ceny :)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje innych krajów 0

Podobne wątki