• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Druga wojna światowa na torach w skali Z

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.089 1 1
#1
Cześc, jako miłośnik II wojny światowej chciałbym wam tutaj moje modele przedstawic. Mam skrąmną kolekcje pojazdów wojskowych, między innim pociągi pancerne.
Zyczy miłego oglądania. Na początek:
Einheits- Panzerzug BP 42/44
Prace projektowe i konstrukcyjne nad projektem Einheits Panzerzug BP 42 były prowadzone w inspektoracie G. Podczas prac studialnych starano się uwzględnic wszystkie ewentualności jego użycia i tym samym stworzyć najbardzej odpowiedni typ pociągu pancernego. Ogólna koncepcja nowego pociągu zakładała, że będzie on prowadził wzmocniony desant piechoty oraż że będzie miał znacznie silniejsze uzbrojenie artyleryjskie. Cały skład nowego pociągu pancernego był symetrycznie podzielony na dwie identyczne części, żas w środku składu miała znajdować się lokomotywa opancerżona typu Baureihe 57.
Mój model podchodżi od www.z-panzer.com.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.089 1 1
#3
Panzerzug Nr. 61
Przekazany wojsku w dniu 1 września 1942 roku, gotowość bojową pociąg Nr 61 osiągnał 23 grudnia 1942 roku. Był pierwszym pociągem pancernym typu BP 42. Pod koniec grudnia 1942 roku operował w rejonie Wielkich Łuków. W 1943 roku działał w rejonie Witebska. W lutym 1944 roku walczył w rejonie Połock-Mołodeczno-Wilno. W dniu 27 czerwca 1944 po odcięciu od własnych oddziałów w rejonie Bobrujska został wysadzony w powietrze przez wasną załogę.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
5.037 33 0
#4
@sebek1974 jakbyś dał pare zdjęć tego zestawu z drugiego postu na płaskiej makiecie tak by się dało zobaczyć cały skład w swojej okazałości.... bo teraz to barierki wszystko zasłaniają.....Napisz jeszcze czy te pociągi to wydruk 3D, blaszki trawione itp ;)
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.089 1 1
#5
@sebek1974 jakbyś dał pare zdjęć tego zestawu z drugiego postu na płaskiej makiecie tak by się dało zobaczyć cały skład w swojej okazałości.... bo teraz to barierki wszystko zasłaniają.....Napisz jeszcze czy te pociągi to wydruk 3D, blaszki trawione itp ;)
Witam kolegi pado. Modele są odlewy z żywicy a więcej informacji znajdziesz na stronie producenta www.z-panzer.com. A na specjalnie życzenie skład na płaskiej dioramie.
Panzerzug Nr 62
Pociąg został oddany wojsku w dniu 1 września 1942 roku. W gotowośći bojowej od dnia 11 lutego 1943 roku. Działał w rejonie operacyjnym Grupy Armii ,,Południe,, na froncie wschodnim w rejonie Christinowka-Tarnowyje. W marcu 1944 roku brał udział w odbiciu Chrypina na Ukrainie. Na przełomie lat 1944 i 1945 działał w rejonie operacyjnym Grupe Armii ,,A,, na terenie Polski. W dniu 16 stycznia 1945 roku po odcięciu od własnych wojsk został wysadzony przez własną załoge koło Końskich.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.089 1 1
#6
Panzerzug Nr. 63
Pociąg został przekazany wojsku w dniu 1 pażdziernika 1942 roku. W gotowości bojowej od dnia 1 maja 1943 roku. Budowa pociągu identyczna jak pociągów Nr. 61 i 62 typu BP 42. Pociąg pancerny Nr. 63 działał w rejonie operacyjnym Grupy Armii ,,Północ,,. W dniu 19 czerwca 1943 roku podczas akcji przeciwko partyzantom na trasie Nowinka-Bateskaja traci 3 członków załogi. Na początku 1944 roku pociąg prowadził działania przeciwko partyzantom na trasie do Ługi, by następnie przejść do odwodu XXVII. Korpusu Armijnego w rejonie Lwowa. Został zniszczony przez nieprzyjaciela 17 lipca 1944 roku w okolicy Krasnegostanu.
1.jpg
2.jpg
3 (2).jpg
4.jpg
5 (2).jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.089 1 1
#7
Panzerzug Nr. 64
Przekazany wojsku w dniu 1 pażdziernika 1942 roku. Wyposażony w Warszawie-Rembertowie. W gotowości bojowej od dnia 18 czerwca 1943 roku. Działał na terenie Bałkanów, w Chorwacji, jego główne zadania polegały na zwalczania partyzantki w tym rejonie. W dniu 9 maja 1945 roku załoga porzucza go koło Leoben w Austrii.
10.jpg
9.jpg
8.jpg
7.jpg
6.jpg
5.jpg
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.089 1 1
#8
Einheits-Panzerzug BP 44
W BP 44 zastosowano nowy typ wagonów tzw. Panzerjägerwagen. Były to wagony-platformy, na których umieszczono na niskiej nadbudowie wieże pochodzące z czołgów Panzer IV Ausf.H z działem 7,5cm KwK L/48. Ta zmiana umozliwiła prowadzenie równorzędnej walki z radzieckimi czołgami.
Panzerzug Nr. 75
Przekazany wojsku w dniu 15 kwietnia 1944 roku. W gotowośći bojowej od 15 lipca 1944 roku. Działał w rejonie operacyjnych Grupy Armii ,,Środek,, (Mitte) oraz pózniej Grupy Armii ,,Wisła,, (Weichsel). Nasępnie został skierowany na Bałkany. W dniu 5 marca 1945 roku po odcięciu od własnych oddziałów został zniszczony przez własną załogę.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.089 1 1
#9
Sebek znowu idzie na wojne...
Panzerzug Nr. 76
Przekazany wojsku w dniu 4 kwietnia 1944 roku. W gotowości bojowej od dnia 18 listopada 1944 roku. Działał początkowo na terytorium Polski w rejonie operacyjnym Grupy Armii ,,Srodek,, (Mitte), a następnie na terenie Prus Wschodnych. W dniu 15 kwietnia 1945 roku poważnie uszkodzony został zniszczony przez własną załoge w Seerappen koło Królewca (Königsberg).
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7 (2).jpg
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.089 1 1
#10
Schwerer Spähzug- s. Sp.
Składał się z trzech typów różnie wyposażonych drezyn pancernych. Skład taki zawierał: Kommandowagen po dwa razy, drezyna dowódcy przewożącą ponadto oddział łącznośći i oddział sanitarny. Infanteriewagen, drezyna przewożącą drużyny piechoty, cztere sztuki i Geschützwagen, drezyna artyleryjską uzbrojona w wieży czołgu Panzer III Ausf. N z działem 7,5cm KwK L/24 po dwa razy. Pociąg s.Sp. pośiadał tylko około 25 żołnierzy piechoty. Samodzielnie poruszanie się drezyn było o wiele bardzej przydatne do patrolowania i ochrony linii kolejowych i dzięki dużej samodzielnośći operacyjnej posczegółnych drezyn nie można go było tak łatwo wyeliminować z walki.
Schwerer Spähzug Nr. 201
Przekazany wojsku w dniu 5 stycznia 1944 roku. W gotowośći bojowej od dnia 11 listopada 1944 roku. Działał na Bałkanach. W dniu 15 kwietnia 1945 roku po odcięciu od własnych oddziałów został zniszczony przez własną załogę w Lacinci.
Modele są dostępne na www.z-panzer.com.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5 (2).JPG
6.JPG
7 (2).jpg
8 (2).jpg
9.jpg
10 (2).jpg
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.089 1 1
#11
Schwerer Spähzug Nr. 202
Przekazany wojsku w dniu 10 stycznia 1944 roku. W gotowości bojowej od dnia 11 listopada 1944 roku. Obszarem operacyjnym pociągu był teren Bałkanów. W dniu 9 maja 1945 roku jego załoga kapituluje w Kronau.
1 (2).JPG
2 (2).JPG
3 (2).JPG
4 (2).JPG
5 (2).JPG
6 (2).JPG
7 (2).JPG
8 (2).JPG
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.089 1 1
#12
Schwerer Spähzug Nr. 203
Przekazany wojsku w dniu 21 lutowego 1944 roku. W gotowości bojowej od dnia 18 stycznia 1945 roku. Skierowany na Bałkany . W dniu 9 maja 1945 roku załoga pociągu kapituluje w Schönstein.
1 (2).JPG
2 (2).JPG
4 (2).JPG
5 (2).JPG
6 (2).JPG
7 (2).JPG
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.089 1 1
#13
A teraz kolej na coś polskiego lecz też nie do końca...
Tatra T18
czechosłowacka drezyna pancerna z okresu międzywojennego. W roku 1926 Wojsko Polskie zakupiło sześć kompletnych drezyn Tatra T18 (nr.fabr. 5545-5550), zamówiono też dziewięć dodatkowych podwozi z myślą opancerzeniu i uzbrojeniu ich w kraju. Zakupione drezyny miały pełnić role rozpoznawczą dla pociągów pancernych. Po przeprowadzonych w styczniu 1927 roku testach w Dywizjonie Szkolnym w Jabłonnie okazało się że zakup jest nieudany. Zakupione drezyny miałe kardinalną wade- silnik z samochodu Tatra 11 był za słaby. Wymiana silnika była niemożliwa- podwozie drezyny było zaprojektowane dokładnie pod ten silnik. We wrześniu 1939 roku cztery drezyny T18 przydzielono do pociągu PP13, zaś pozostałe dwie do PP15. Pojedyncze Tatry zdobyli Niemcy i przyjeło je na wyposażenie armii niemieckej.
1 (3).jpg
2 (3).jpg
3 (3).jpg
4 (3).jpg
5 (3).jpg
6 (3).JPG
7 (3).JPG
8.jpg
8 (2).JPG
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.740 62 1
#16
Ciekawy wątek, w szczególności, że prezentowane przez Ciebie modele pociągów pancernych i drezyn pancernych są dostępne do składania w mojej ulubionej "militarnej" skali czyli 1:35. Mam inspirację do złożenia czegoś innego niż tylko lokomotywy i wagony towarowe ;)
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.089 1 1
#18
Ciekawy wątek, w szczególności, że prezentowane przez Ciebie modele pociągów pancernych i drezyn pancernych są dostępne do składania w mojej ulubionej "militarnej" skali czyli 1:35. Mam inspirację do złożenia czegoś innego niż tylko lokomotywy i wagony towarowe ;)
No to do dzieła kolega old_jawa. Ja też kiedyś budowałem modele w skali 1:72 i 1:35 ale z powodu miejsca postanowiłem się przerzuczić na skale 1 do 220. Bardzo mało miejsca zajmuję. Niestety miejsce na moje modele jest ograniczony.:)