• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? "Droga świetlna" czyli powtarzacze sygnału w ilościach hurtowych

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.346 473 107
#1
Bladego pojęcia nie miałem jaką nazwę tematu wpisać:oops:
Poszukuję takiego motywu na PKP....tarcza ostrzegawcza, następnie minimum dwa "powtarzacze", semafor wjazdowy lub wyjazdowy. To wszystko (lub znaczna część) najlepiej na bramkach sygnałowych i wpisane w łuk 180 stopni lub przynajmniej 90. No i minimum 3-4 tory, więc pewnie rzecz się będzie działa na wjeździe na stację lub większy posterunek ruchu.
Bardzo proszę o jakieś namiary na podobne sytuacje :);)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.128 503 30
#3
No i minimum 3-4 tory, więc pewnie rzecz się będzie działa na wjeździe na stację lub większy posterunek ruchu.
Jak mają być powtarzacze, to musi być przy wjeździe na stację lub posterunek odgałęźny (ew. przy wyjeździe ze stacji), bo powtarzacze stosuje się wyłącznie przed semaforami obsługiwanymi (nie wolno przed semaforami sbl). Takie miejsce pokazał np. kolega @Paweł R, ale tam są "tylko" dwa tory, no i nie ma bramek...
Na cholerę tyle tych świateł, kto to rachunki za to płaci.

 

gemol

Aktywny użytkownik
Reakcje
139 13 0
#5
Przejrzyj stacje z linii Tarnów - Muszyna. Może nie znajdziesz tam dokładnie tego, czego szukasz, ale zbliżone parametry. Np. stacja Tuchów - łuk ok. 90 stopni, 3 tory, przed wyjazdowymi po dwa powtarzające.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.128 503 30
#9
Znalazłem taką "choinkę" przy wjeździe do Malborka od strony Warszawy Wschodniej
Rzeczywiście, Malbork jest chyba najlepszym przykładem: więcej, niż 2 tory, w dodatku są bramki sygnałowe. Że też o tym nie pamiętałem. :oops: Ale tłumaczy mnie to, że gdy tam pracowałem, to wszystkie semafory były kształtowe (co ciekawe, część z nich nastawiana elektrycznie). No i oczywiście nie było powtarzaczy...
 

Miko

Aktywny użytkownik
Reakcje
214 0 0
#11
Radom po modernizacji – wjazd od strony Krakowa i Tomaszowa Maz. Tylko tam jest „eska” (2 łuki), a nie jeden ciągły łuk.
Na poniższym filmie widać to miejsce, mniej więcej od 1h 54min.

Dalej na linii nr 8 jest stacja Sitkówka Nowiny – tam też jest sporo łuków i powtarzaczy, ale sygnalizatory bez bramek. Na planie stacji tego nie widać, ale w rzeczywistości łuk na wjeździe od strony Kielc ma prawie 90 stopni.

 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.128 503 30
#15
To dalej nie tłumaczy o co chodzi w pytaniu. Zwykle pociągi pasażerskie wyjeżdżają torem 102. Wyjątkowo, gdyby pociąg pasażerski był przyjęty od strony Tczewa na tor 1, musiałby jechać torem 101 (lub którymś z torów 103, 105 czy 107), ale to naprawdę byłaby sytuacja bardzo wyjątkowa. Więc wyjazd torem 101 z pewnością nie należy do "normalnych" - skąd w ogóle taki pomysł? Podobnie pociągi towarowe "na przelocie" z Tczewa dalej w kierunku Iławy i Warszawy, wyjeżdżają torem 102. Natomiast jeżeli jest potrzeba zatrzymania pociągu towarowego, np. w celu przepuszczenia pasażerskiego, to taki pociąg przyjmuje się na jeden z torów: 104 (jeśli jest wolny) lub 103, 105 i 107 i z tego toru odbywa się wyjazd dalej w kierunku Iławy. Ale wydaje mi się, że jak się spojrzy na plan stacji Malbork, to do takich wniosków można dojść samemu...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 7

Podobne wątki