Zamieszczam krótką relacje z przeróbki i patynowania wagonów, które robiłem dla Konrada.
Na początek dla porządku fotka stanu wyjściowego:
Przed patynowaniem należało wymontować fabryczne sprzęgi z gniazdami, zamieniłem też plastikowe stopnie na metalowe ażurowe odlewy i czołowe barierki na wytrawiane z blaszki.
Po całkowitym rozebraniu wagonów przykleiłem trawione barierki, zmieniały także położenie wężów na czołownicy, trochę na zewnątrz je przesuwając:
Z obu stron producent przewidział takie same rozmieszczenie elementów co skutkowało kolizją jednego z węży z elementami korby hamulca ręcznego:
Rozwiązałem ten problem przesuwając wąż w stronę osi symetrii czołownicy, a dokładniej w stare mocowanie, wystarczyło nawiercić otwór w blaszce a stary zatkać profilem polistyrenowym. W oryginale później zaobserwowałem takie właśnie rozmieszczenie:
Dla porównania druga strona:
U góry poręczy dorobiłem z kawałka polistyrenu uchwyt mocujący korbę do bariery:
Sprzęgi zostały wymienione na takie wyposażone w sprężynę, wymagało to odcięcia kawałka prowadnicy gniazda modelowych sprzęgów żeby zrobić miejsce na długi element ze sprężyną:
Po tych przeróbkach pomalowałem całość półmatowym czarnym (Gunze Mr Color):
Na początek dla porządku fotka stanu wyjściowego:
Przed patynowaniem należało wymontować fabryczne sprzęgi z gniazdami, zamieniłem też plastikowe stopnie na metalowe ażurowe odlewy i czołowe barierki na wytrawiane z blaszki.
Po całkowitym rozebraniu wagonów przykleiłem trawione barierki, zmieniały także położenie wężów na czołownicy, trochę na zewnątrz je przesuwając:
Z obu stron producent przewidział takie same rozmieszczenie elementów co skutkowało kolizją jednego z węży z elementami korby hamulca ręcznego:
Rozwiązałem ten problem przesuwając wąż w stronę osi symetrii czołownicy, a dokładniej w stare mocowanie, wystarczyło nawiercić otwór w blaszce a stary zatkać profilem polistyrenowym. W oryginale później zaobserwowałem takie właśnie rozmieszczenie:
Dla porównania druga strona:
U góry poręczy dorobiłem z kawałka polistyrenu uchwyt mocujący korbę do bariery:
Sprzęgi zostały wymienione na takie wyposażone w sprężynę, wymagało to odcięcia kawałka prowadnicy gniazda modelowych sprzęgów żeby zrobić miejsce na długi element ze sprężyną:
Po tych przeróbkach pomalowałem całość półmatowym czarnym (Gunze Mr Color):
Ostatnio modyfikowane przez moderatora: