Wiesz co, ten "przedłużony" dźwięk hamulców jest następstwem moich modyfikacji CV odpowiedzialnych za zwalnianie lokomotywy.
Modyfikacja cv4 i cv6 doprowadziło do naturalnie wolnego i płynnego zatrzymywania się lokomotywy, ale wydłużyło też dźwięk hamowania.
Tu upatruję problem, bo działało wcześniej dobrze. Nie wydaje mi się żeby projekt się posypał, ale może się mylę.
Chodzi o to, żeby hamulce włączały się później, gdy lokomotywa prawie się zatrzymuje.
Z dwojga złego wolę jednak jak lokomotywa wolniej i płynniej się zatrzymuje. Hamuje dłużej bo ciężka jest...
Wyciszyłem trochę dźwięk hamulców i tak będę z tym żył...
W Zimo MX645 i MS450 jest takie CV, które kontroluje dźwięk hamulców - to CV287.
Regulowałem to w obu tych dekoderach zainstalowanych w moich lokomotywach.
A tak nawiasem to wcześniej głośnik miałem wsadzony pod kotłem, między kotłem i budką.
Teraz jednak po otrzymaniu dźwiękowca 16bit Hi-Fi od Elvisa do Oko1 (bajka dźwięki) stwierdziłem, że trzeba zabudować głośnik.
Wyciąłem z plastiku okrągły element zamykający kocioł i tworzący w nim duże pudło rezonansowe.
Wkleiłem głośnik w ten element, całość włożyłem i wkleiłem do kotła. Głośnik "kostka cukru". Wcześniej bzyczał, teraz gra całkiem dobrze.
Jakość reprodukowanego dźwięku poprawiła się diametralnie. Jestem bardzo zadowolony z bardzo pozytywnej zmiany.
Nie jest to jednak aż tak dobre jak ten dźwięk w Zimo MS450 16bit hi-fi zabudowane w kotle Oko1, ale nie ma już tak dużej różnicy między nimi.