• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozy darekgol - parowoziada na moich 10m^2

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Aż mi się "Człowiek na torze przypomniał". Chyba takim czajnikiem chcieli się w jednej ze scen ścigać z Pt47 :)
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
Ja zwróciłem uwagę na przeciekające okno i zawilgoconą ścianę, od której odpada tynk razem z farbą, widać to dobrze w 1 minucie 21 sek. To takie moje zboczenie zawodowe. Ale wypadało by to zlikwidować by woda nie przedostawała się na makietę.
 
OP
OP
darekgol

darekgol

Aktywny użytkownik
Donator forum
Reakcje
400 4 1
Ja zwróciłem uwagę na przeciekające okno i zawilgoconą ścianę, od której odpada tynk razem z farbą, widać to dobrze w 1 minucie 21 sek. To takie moje zboczenie zawodowe. Ale wypadało by to zlikwidować by woda nie przedostawała się na makietę.
To chyba faktycznie zboczenie zawodowe, bo ściana nie jest zawilgocona a okno nie przecieka. To pozostałość po wyciętym parapecie.
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
Wygląda imponująco, mimo iż zaprezentowane jest tylko czoło. Chciałem zapytać, dlaczego lemiesze są tak dziwnie zamontowane - na ukos, a nie prawie poziomo? W oryginale były zamontowane w "standardowy" sposób:

- źródło: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,8054207
- autor: Helmut Philip
- opis: 1977.05.31. - Jaworzyna Śląska - Ty2-1385 na terenie lokomotywowni.

1977.05.31. - Jaworzyna Śląska - Ty2-1385 na terenie lokomotywowni.jpg

- źródło: http://picssr.com/search/ty2-1385
- autor: W. + H. Brutzer
- opis: 1977.05.31. - Jaworzyna Śląska - Ty2-1385 na pomoście obrotnicy.

9658567049_8433144dbb_b.jpg 5309272750_9a43ca0f43_b.jpg 5309271250_c9822ee300_b.jpg 9658570005_79399f30d9_b.jpg

W prawdzie model odwzorowuje oryginał z innego okresu niż przedstawiony na fotografiach powyżej (seria i numer inwentarzowy na drzwiach dymnicy), ale czy ktoś pokusiłby się o zmianę ustawienia lemieszy?

Nieco ponad rok później parowóz miał już inne oprawy dolnych reflektorów lub inne reflektory, ale zyskał już serię i numer inwentarzowy na drzwiach dymnicy:

- źródło: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,4193971
- autor: Klaus Meschede
- opis: 1978.05.13. - Jaworzyna Śląska - Ty2-1385 na terenie lokomotywowni.

1978.05.13. - Jaworzyna Śląska - Ty2-1385 na terenie lokomotywowni.jpg

- źródło: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,4193971
- autor: Klaus Meschede
- opis: 1978.05.13. - Jaworzyna Śląska - Ty2-1385 na pomoście obrotnicy.

1978.05.13. - Jaworzyna Śląska - Ty2-1385 na pomoście obrotnicy.jpg

Jak widać w tym okresie lemiesze również były ustawione "klasycznie". Czy był okres, w którym zmieniono ich ustawienie?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Dolna krawędź powinna być mniej więcej poziomo, może być ew. lekko pochylona do środka, ale na pewno nie tak, jak na zdjęciu, bo koniec schodzi do (albo nawet poniżej) poziomu główki szyny, czyli wykracza za skrajnię taboru (zwłaszcza prawy zgarniacz - na zdjęciu po lewej stronie).