• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Czy ten typ wagonu kest w modelu produkowany?

dany

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#1
Oczywiście w wersji podstawowej bez okien i wnętrza.
Dlaczego ma oznaczenie kddet a nie kl?
Przepraszam za literówkę ale tego nie mogę już edytować
 

Załączniki

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
988 82 5
#2
Oczywiście, że tak. Mniej lub bardziej przypominający oryginał wagonu 23K. Lima/Rivarossi i Fleischmann. Wszystko w malowaniu obcych zarządów.Najbardziej widoczna różnica w stosunku do polskiego pierwowzoru to liczba ryfli na dachu.Zapewne tych różnic jeszcze kilka by się znalazło. Na zdjęciach masz co prawda PKP, ale to lokalna przeróbka.
 

Załączniki

OP
OP
D

dany

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#3
Dzięki. Liczyłem , że może obejdzie się bez skrobania zamków okien ale trudno.
Mają też inne drzwi i stopnie a egzemplarz stojący obok tego na foto nie miał hamulców.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.754 112 11
#6
Powodzenia z tym ogrzewczym;) Wagon typu 1C serii Ohxt, w zasadzie w tym samym stylu co "salonka". Ta salonka to byly sypialny typu 14A (WLBhxz), w latach 70-tych przeznaczono te wagony do akcji socjalnej dla pracownikow PKP (salonki). Rysunek wziety z ksiazki "Charakterystyki normalnotorowych wagonow PKP", Wydawnictwo komunikacyjne 1960r. Nawet dlugosc wagonu ogrzewczego jest inna niz te sypialne, albo trzeba zrobic od podstaw, albo zaczac o tych "oplywowych" przedwojennych niemieckich, nie wiem jak sie nazywaly. Oba wagony posiadaly wozki typu Gorlitz.
20140111_093528.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.051 578 30
#7
A odpowiadając wprost na pytanie Daniela, trzeba stwierdzić: NIE, nie ma odpowiednika w modelu fabrycznym, ani tego ogrzewczego, ani sypialnego, o którym wspomniał kolega teigrekty2. Trochę do obu wagonów podobne są niemieckie tzw. "schuerzenwagen", ale trzeba byłoby dokładniej przyjrzeć się kształtom, szczególnie końców wagonów, by stwierdzić, czy da się coś z tego zrobić. Nie mówiąc już o długości, rozmieszczeniu i kształcie okien i temu podobnych "drobiazgach".
 

Podobne wątki