• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Cysterny GATX z "Ali"

OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
650 2 1
#3
Prawie się nabrałem, ponieważ już na znanych stronach aukcyjnych widnieją.

Piko się wyróżnia ale z Roco, można się pomylić.
20241023_203138.jpg

Wydaje się, że mogłaby to być dobra baza do konwersji:niepewny:
 
Ostatnio edytowane:

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.548 146 0
#6
Biorąc pod uwagę sprzedawcę (jest OK, jakąś drobnicę) to krążą plotki w tzw internecie, że sprzedaje on to co nie przyjęła od producenta (innej chińskiej fabryczki) kontrola jakości innych firm. W tym przypadku Piko Roco, nawet nie wiem jaki producent kółek do wagonów dla mnie ;), kojarze też modele wagopnów wyglądające na Bachmana
Bez jakości, wcale nie znaczy, że kiepsko. Jeśli nie przeszkadza Ci to, że z Chin i podobno "odrzuty" oraz
To możesz zaryzykować i podzielić się opiniami.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
4.087 67 3
#8
Według mojej wiedzy i opinii to są wagony z projektu Roco chyba trochę zmodyfikowanego przejętego od firmy Röwa. Sam wagon to konstrukcja z lat siedemdziesiątych produkowana dla VTG. Czy coś z tego trafiło do GATX to nie wiem ale trochę wątpię. Zwłaszcza że ten wagon ma zbiornik prosty tak więc bardziej pasuje do epoki IV I V. W epoce VI już niewiele pozostało cystern tej konstrukcji z prostym zbiornikiem. Większość została przebudowana ze zbiornikiem ukosowanym. Tak więc model jest całkiem ładny ale napisy i oznaczenia są od czapy względem konstrukcji wagonu. Żeby coś z tego zrobić warto by się wzorować na wyglądzie wagonów Roco 46191.
ROC_46191.jpg

To wygląd z epoki IV. Później były na niektórych wagonach wprowadzane zmiany w wyglądzie logo firmy i montowane automatyczne zawory powietrzne.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
4.087 67 3
#10
Akurat wózki można jeszcze akceptować do epoki V bo te oryginalne typu 661 w niektórych wagonach DB-AG wymieniano na nowsze często na Y25 kiedy po wielu latach eksploatacji były wykrywane wady zmęczeniowe. Jednak cysterny to są wagony prywatne więc nie wiem jak to było w VTG.