• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Co dalej z lokomotywami EM10 (405Em)?

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#1
Czy ktoś dysponuje wiarygodnymi informacjami (najlepiej z kręgów PKP), co się dzieje z lokomotywami EM10? W sieci pojawiły się informacje, że po przeniesieniu do Franowa w 2009 r., są odstawione na boczny tor i mogą skończyć... pocięte na żyletki. Czy to prawda i czy taki los podzielą wszystkie cztery egzemplarze? W jakim dokładnie są one teraz stanie?
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#2
Szkoda by było, bo to bardzo nietypowe maszyny, do tego nie tak dawno temu przeszły wszystkie przebudowę. Poszłoby to na marne w zasadzie.
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#4
Dzięki Kol. Ogryzek za odpowiedź! Jak oceniasz, w jakim stanie są te loki? Widać, że nieczynne. Ale czy poszły zdecydowanie w odstawkę, czy tylko czasowo? Może coś wspomniał lokalny personel?
 

Ogryzek

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#5
Stan loków widać na fotach :) dołączam jeszcze ostatnie foty jakie wykonywałem tych egzemplarzy. Może w weekend przejadę się na Franowo to ob foce co trzeba :) Nic mi nie wiadomo by te loki miały iść na żyletki czy coś. Wydaje mi się ze podzieliły los ET42 i stoją jako rezerwa albo coś w koncu sa one sprawne, nie dawno modernizowane i są jak by nie patrzeć najmłodsza flota trakcyjna na PKP. No ale jak mówiłem, wybiorę się na miejsce to popytam :)
 

Załączniki

OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#8
Nie mam szczególnego zapotrzebowania fotograficznego. Interesuje mnie tylko, co dalej będzie z tymi lokami i czy aby źle nie skończą. Bo jeśli mają je skasować, to dobrze, by choć 1 szt. zachowali do celów muzealnych, bo takich E-loków jak EM10 to u nas jak na lekarstwo (choć np. w innych demoludach powstały przed 1990 r. podobne i nawet udane konstrukcje w większej liczbie egzemplarzy, niż... cztery).
 

Ogryzek

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#10
malizna napisał(a):
A to nie te, które Nowy Sącz wysłał właśnie do Franowa. U nas jeżdziły na popychu na Kryniczance (096).

Kolego temat jest poświęcony EM10 (405Em) wiec nie wiem czego się czepiasz :p Napisz wiec które :p w Niedziele zrobię spacerek i ob foce :roll:
 
D

Dariusz

Gość
#12
Misiek. Ja czytam tem watek i za Chiny nie wiem o co w nim chodzi.
Jak kolej bedzie je chciala zezlomowac to nikt w tej sprawie nie kiwnie palcem.
Ciekawe jakiemu muzeum by na nich zalezalo. Przeciesz to nie parowozy a z tego co slyszalem to muzea nie maja srodkow na utrzymywanie juz istniejacych eksponatow.
 
Reakcje
0 0 0
#13
Nim zdążyłem napisać kolega Misiek mnie ubiegł :D . Właśnie chodziło o 03 i 04. Stacjonowały w N. Sączu a potem wysłali do Franowa.
A tak poza tym mi się podobały :D
 
Reakcje
0 0 0
#14
A ja się zastanawiam czy one nie były by bardziej ekonomiczne jako ciągnik zaszynobusu na liniach zelektryfikowanych zamiast byków. Bo z 2 wagonami to powinny sobie radzić spokojnie.
 

Ogryzek

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#15
xdamian napisał(a):
A ja się zastanawiam czy one nie były by bardziej ekonomiczne jako ciągnik zaszynobusu na liniach zelektryfikowanych zamiast byków. Bo z 2 wagonami to powinny sobie radzić spokojnie.

EM= Elektryczno-manewrowa wiec spokojnie da rade :p

Producent HCP (mod. ZNLE) Polska
Lata budowy 1990-1991 (mod. 2004)
Układ osi Bo'Bo'
Masa służbowa 72 tony
Długość ze zderzakami 16340 mm
Szerokość 2900 mm
Wysokość 4300 mm
Średnica kół 1100 mm
Liczba silników 4
Typ silników trakcyjnych LKa493
Moc ciągła 960 kW
Maksymalna siła pociągowa 250 kN
Stosunek przekładni 71:16
Prędkość konstrukcyjna 80 km/h
System hamulca Oerlikon + ED


więcej na:http://pl.wikipedia.org/wiki/EM10
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.080 140 0
#16
Dariusz napisał(a):
Jak kolej bedzie je chciala zezlomowac to nikt w tej sprawie nie kiwnie palcem.
I najprawdopodobniej będzie dużo szumu na MiKolskich forach.
Weźcie i zróbcie/uratujcie, bo ładne i powinny zostać, ku uciesze mikoli oczywiście.
 

Ogryzek

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#17
heheh.. uwielbiam to.. Podobna sprawa jest na forum.. chyba parowozy.com- nie pamiętam. Gdzie jest duuuuzo hałasu a do konkretów nie ma nikogo- i klops... Dla tego Misiek zgadzam się z Tobą w 100% :)

Jak wiecie lokomotywownia w Gnieźnie stoi pod wielkim znakiem "?" popytałem tu i ówdzie jak ugryź temat, chciałem na spokojnie (bo dało by rade) a tu nagle jakiś trzech łepków ze szkoły (mniejsza o szczegóły) narobiło dożo hałasu itd (z tego hałasu i tak nic dobrego nie wychodzi). Rok temu było zebranie zarządu starostwa w tej sprawie, zostałem zaproszony do udziału w tym. Na początku już wynikało ze chcieli by market i tyle (mniej problemu i wydatku), rozmowa później przechodziła przez rożne wątki związane z utworzeniem tam muzeum.

Jestem w formalizacji stowarzyszenia co pozwoli na nie co inne działanie.

Próbowałem się skontaktować z tym łepkami co zaczęli temat. Udało mi się po czasie, mieli się dogadać i spotkać ze mną... Niestety nie doszła do skutku- dla tego jakie kol wiek ankiety, pisma z ich strony są dla mnie zupełnie nie poważne. Widocznie oni myślą ze na tym zbija nie wiem jaka kasę, ze PKP ot tak sobie powie "macie kluczyki i się bawcie" w sam remont dachu, okien trzeba włożyć grube tysiące nie mowie już o reszcie... No ale cóż.

Jak już była mowa na wstępie. Lepiej krzyczeć i patrzeć jeden na drugiego niż podjąć działanie. Podobnych przypadków znam jeszcze kilka ale to inna raza ;)

Dodam tylko dla wyjaśnienia ze wymienione osoby nie maja jakiego kol wiek pojęcia o kolei, nie znają zasad działania, do kogo uderzać, sadza ze idąc po trupach dojdą do celu...
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#19
Niezła głupota.
Jak wyprodukowali je, to nie mieli co z nimi zrobić. Do tego dwie pierwsze różniły się w wyposażeniu od dwóch kolejnych.
Parę lat temu je zmodernizowano i ujednolicono. Chwalono się tym to tu, to tam.
I znów bidne stoją niepotrzebne nikomu. Żenada.

Za granicą powszechnie stosuje się elektryczne lokomotywy manewrowe. U nas nikt nie wie co z nimi zrobić.
 

Ogryzek

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#20
za granica rejon stacji (manewrowy) jest bardziej zelektryfikowany niz u nas... Poza tym loki te idealnie pasowały na linie Jelenia G.- Szklarska Poręba... No ale co.. Głupot na PKP jest dużo więcej :p
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 1

Podobne wątki