• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ciekawe

K
#5
A takie coś istnieje naprawdę i nie jest fotomontażem. Mieszczą się tam dwa brytyjskie pociągi, minimalnie szersze od Fiata 126p :p
Podobnie musiał wyglądać fort VI dęblińskiej twierdzy, przez środek którego biegła linia Dęblin - Radom.
Fort nie istnieje prawie od stu lat, zdjęć jak na razie nie widziałem.
Zarys fortu widać na zdjęciach lotniczych.
http://maps.geoportal.gov.pl/webcli...875,694298.953125,412236.9921875&variant=ORTO
Skrajnia oczywiście była rosyjska.

Pozdrawiam serdecznie i lotniczo.

ksiezyc_nad_gieesem ...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.184 504 30
#8
Chyba masz rację Tomek, ja też tak pamiętam. A jeśli chodzi o bramy forteczne, to ciekaw jestem, jak wyglądało dawniej przejście torów przez mury zamku w Malborku? Chodzi mi zarówno o linię normalnotorową, jak i wąską, która przekraczała Nogat po swoim moście. Czy było od początku tak, jak dzisiaj (na torze normalnym), czy wyglądało to inaczej? Może kolega Terebesz ma coś w swoich zbiorach? Muszę też poszperać na stronie, o której wspominaliśmy w sąsiednim wątku...
 

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
203 4 0
#9
Z Torunia Miasto wychodziły dwa tory, nawet na załączonym szkicu są zaznaczone. Ciekawostka, że początkowo były to dwa szlaki jednotorowe (artykuł w ŚK 7/2013).
Przy elektryfikacji puszczono jeden tor środkiem bramy z uwagi na skrajnię. Obecnie podobno PLK rozważa przywrócenie dwóch torów z obniżeniem niwelety w bramie, a właściwie bramach, bo są dwie jedna za drugą.
Co do Malborka, to na marienburg.pl jest wszystko, o czym dusza szperacza zamarzy :)
 

Podobne wątki