• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Bydgoszcz kiedyś słynęła z rowerów.

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
854 77 5
#1
......posiadały własne wagony. Ile dokładnie, nie wiem. Ja widziałem istniejące fizycznie dwa wagony(pudła).
Drugie obecnie do weryfikacji, stało w skupie złomu, nie wiem, czy jako buda użytkowa, czy do pocięcia. To stoi sobie 30 m. od dawnej linii Terespol Pom- Złotów, w miejscowości Poledno.
 

Załączniki

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
#2
Nooo rewelacja.
Raz, że to tak dobrze zachowane pudło wagonu prywatnego.
A dwa, że sam typ wagonu jest jeszcze bardziej wyjątkowy.
Nie jest to żaden z typów normalnej polskiej produkcji - ani Kddt / Gs rodziny 1-23K ani Gbs 208K.
Nie jest to chyba też żadna z niemieckich pozostałości.
Budka hamulcowa pod dachem kojarzy mi się z pochodzeniem rumuńskim lub czeskim.

Zbyszku czy można prosić jeszcze o zdjęcie z samymi cechami użytkowymi - długość, ładowność.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
#3
Dla mnie, prawdziwą rewelacją jest wbrew pozorom nawet nie to, że takie wagony istniały ale to, że zachowały się jeszcze pudła tych wagonów !
W roku 1983 widziałem jeden z tych wagonów "ROMETU" w pociągu towarowym na stacji Łódź Widzew, jednak nie zdążyłem zapisać jego numeru, ani też zrobić zdjęcia.
Pogodziłem się już nawet z tym, że nigdy nie uda się tego ustalić, a tu taka niespodzianka :smile: Wszysko jest !
Moim zdaniem jest to "wagonowe znalezisko" roku :grin: .
 
OP
OP
Zbyszek

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
854 77 5
#4
Tomasz Czapik napisał(a):
Zbyszku czy można prosić jeszcze o zdjęcie z samymi cechami użytkowymi - długość, ładowność.
Nie ma problemu...
Krzysztof Koj napisał(a):
Moim zdaniem jest to "wagonowe znalezisko" roku :grin: .
:oops: Ja o istnieniu tego wagonu wiedziałem ok. 6 lat, mam nawet zdjęcie w analogu.
Nie spodziewałem się, że w sumie wywoła to aż taką sensację.
Znalazłem na dysku zdjęcie 2 pudła, niestety jakościowo żadna rewelacja...
 

Załączniki

OP
OP
Zbyszek

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
854 77 5
#6
Następne znaleziska, które jak to w życiu są odnajdywane przypadkowo. Wszystkie pięć sztuk stoi w Bydgoszczy.
Dziś, korzystając z pobytu w Bydgoszczy postanowiłem odwiedzić te dwa miejsca.
Pierwsze, to znane już pudło nr.2, które nadal fizycznie istnieje, wiec spisałem jego numer:
44-
51PKP
207 2031-0
Hekk-x
Następne cztery, to wersja bez pomostu hamulcowego i noszą następujące numery:
207 2026-0
207 2020-3
207 2025-2
20 72012-0
Wagony były przypisane do stacji Bydgoszcz Wsch. i rewizje miały przeprowadzane w ZR. Romet
Bydgoszcz. Ostatnia rewizja na wagonie 207 2026-0 : 92 01 05
Zwraca też uwagę luźne traktowanie spacji pomiędzy cyframi oznaczeń.
Ustaliłem też producenta. Wagony zostały wyprodukowane w Zielonej Górze. Niestety nie miałem możliwości odczytania typu i roku produkcji. :|
 

Załączniki

A

Anonymous

Gość
#7
Nic tylko odtworzyć kiedyś w HO w technice fototrawienia ... :D
O ile Nacz.Arch.R.P zna typ podwozia ... :roll:
 
OP
OP
Zbyszek

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
854 77 5
#9
Witam!!!
Czy pudła wagonów z powyższych zdjęć jeszcze fizycznie istnieją? Gdzie można ich szukać?
Pudło (1a i 1b), stojące niedaleko ''starego'' wiaduktu od strony Torunia na oś. Leśnym już nie istnieje, tam był skup złomu, został zlikwidowany.
Cztery pudła (2a i 2b), stały na ul. Ołowianej w siedzibie tej firmy świadczącej usługi kolejowe, czy istnieją? Nie wiem.
To w Polednie jeszcze dwa lata temu było.
Wagon ten nie znalazł się w atlasie wagonów towarowych, ale Pan Terczyński określił ten typ wagonu świniarką, chyba z racji podwójnej podłogi i zapewnił, że dane tego typu wagonu są znane. Okazuje się, że nie mam tego meila.:mad:
 

Podobne wątki