• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Budowa pięknego Pm36-1

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.083 6 0
#21
Cześć Arturp, uważaj na koło toczne, tylne, ponieważ Revell zrobił bąd dla BR01, zamiast 11 szprych zrobił 13 szprych i Ty kopiując to 13 szprychowe koło popełniasz ich błąd i ten błąd przenieś chcesz na Peemkę. Pm36 w kole tylnym, tocznym ma 12 szprych, pokazałeś odlane koła do EP05, które mają 12 szprych, wg mnie nie mierząc, to te od EP05 powinny być dobre.
 
OP
OP
Arturp

Arturp

Znany użytkownik
Reakcje
1.385 2 5
#23
Cześć Arturp, uważaj na koło toczne, tylne, ponieważ Revell zrobił bąd dla BR01, zamiast 11 szprych zrobił 13 szprych i Ty kopiując to 13 szprychowe koło popełniasz ich błąd i ten błąd przenieś chcesz na Peemkę. Pm36 w kole tylnym, tocznym ma 12 szprych, pokazałeś odlane koła do EP05, które mają 12 szprych, wg mnie nie mierząc, to te od EP05 powinny być dobre.
Masz rację, wygląda na to, że będę rozglądał się za nowymi kołami tylnymi. Tak, chciałem się upewnić co do kół EP05 i tak, powinny mieć 12 szprych. te, które były dostarczane z zestawem EP05, mają 13 szprych.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.083 6 0
#24
Masz rację, wygląda na to, że będę rozglądał się za nowymi kołami tylnymi. Tak, chciałem się upewnić co do kół EP05 i tak, powinny mieć 12 szprych. te, które były dostarczane z zestawem EP05, mają 13 szprych.

Żebyśmy się dobrze zrozumieli.

Odlane koła bose dla EP05, które pokazałeś mają dokładnie 12 szprych- takie jakie powinny być.

Wydaje mi się, że te koła od EP05 będą się nadawały na koła toczne- tylne do parowozu(Pm36).
Koło tylne, toczne parowozu Pm36 posiada dokładnie 12 szprych i wymiar 1200 mm, a koło od EP05 1250mm, różnica pięciu centymetrów na średnicy w skali H0 jest niezauważalne dla oka, ale ilość szprych - jest.
Ty odlałeś koło tylne, toczne z 13 szprychami od modelu Revella od BR01- tam Revell zrobił bąd. W parowozie BR01 koło tylne, toczne musi mieć 11 szprych.
 
OP
OP
Arturp

Arturp

Znany użytkownik
Reakcje
1.385 2 5
#27
Prawie gotowy do zamontowania silnika. został dopasowany testowo na poniższym zdjęciu i jak narazie to wszystko pasuje.


przedni wózek, czekam tylko na dostawę kół

 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.603 112 11
#29
Super robota. Jednak ze względu na ciężar układu jezdnego z silnikiem, radził bym postarać się o możliwość użycia wkrętek pomiędzy ostoją i obudową parowozu. Chodzi o bezpieczeństwo podczas podnoszenia i możliwego wykolejenia podczas pracy.
 
OP
OP
Arturp

Arturp

Znany użytkownik
Reakcje
1.385 2 5
#30
Super robota. Jednak ze względu na ciężar układu jezdnego z silnikiem, radził bym postarać się o możliwość użycia wkrętek pomiędzy ostoją i obudową parowozu. Chodzi o bezpieczeństwo podczas podnoszenia i możliwego wykolejenia podczas pracy.
to są magnesy neodymowe, bardzo mocne. Mam problem ze zdjęciem obudowy z ramy :)
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.784 126 86
#33
Nie wystarczy spryskać podkładem. Po tej czynności zawsze trzeba przeszlifować. Polecam papiery wodne od 400 w górę Domyślam się, że docelowo będzie niebieska / granatoowa. W takim przypadku polecam biały podkład. Kolor będzie intensywny i "czysty".


P.S. polecam, polecam... cóż... tak wyszło ;)
Z doświadczenia.
 

Podobne wątki