Znalazłem na dysku taki plik, wszyscy chętni mogą sobie go pobrać, bo generał MarteLL kisi dla siebie i koLLesi różne ciekawe informacje.Mam gdzieś jeszcze (chyba :roll: ) info Pana K.Koja o wagonach MCi43, ale o Brombergach i innych skopiować już nie zdążyłem.
"
Forum Modelarstwa Kolejowego Strona Główna » Tabor » Bremen-brankardy? Poprzedni temat «» Następny temat
Bremen-brankardy?
Autor Wiadomość
Zbigniew Łęgowski
Posty: 413
Skąd: Terespol Pomorski
Wysłany: Sro Gru 15, 2004 12:19 am Bremen-brankardy?
Ponieważ jak się okazuje mam trzy egzemplarze modelu tego wagonu zapytuję czy takowe były używane w tej roli??Widziałem oryginalne zdjęcia Oppelnów,Pwgs44 ale nigdzie nie spotkałem się z typowym Bremenem.Jeżeli ktokolwiek coś wie to proszę o odpowiedź.
KRZYSZTOF KOJ
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Gru 15, 2004 10:53 pm
Tak. "Bremeny" były przebudowywane na PKP, na brankardy i to dokładnie według tego samego schematu co "Oppelny".
Myślę, że "najbezpieczniej" byłoby przerobić "Bremena" bez pomostu hamulcowego, oznakowując model w epoce IVa (1968-74) jako .U(Ft) lub IVb (1974-80) - jako .U-t i malując go na kolor zielono-oliwkowy.
_________________
K.K.
DRACULA
Posty: 283
Skąd: Wilczyca Książęca
Wysłany: Czw Gru 16, 2004 12:45 am
...czy konieczne są otwory okienne w brankardach PKP ex "Oppeln" i ex "Bremen" ?
KRZYSZTOF KOJ
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Gru 16, 2004 1:52 am
Tak. Otwory okienne w przypadku obu wspomnianych typów wagonów są takie same.
W każdym brankardzie przebudowanym z "Bremena" lub "Oppelna", powinno być wykonanych ogółem pięć otworów okiennych ( 2 w przedziale kierownika pociągu, 2 zakratowane w magazynie i 1 mniejsze w przedziale ustępowym).
W wagonach "Oppeln" z pomostem i budką hamulcową, które przebudowane były na brankardy, likwidowano budkę hamulcową i w ścianie czołowej wykonywano dodatkowe drzwi (niekiedy z oknem) prowadzące na pomost.
_________________
K.K.
Zbigniew Łęgowski
Posty: 413
Skąd: Terespol Pomorski
Wysłany: Czw Gru 16, 2004 8:44 pm
Bardzo dziękuję za szczegółową odpowiedź.Tylko krótkie pytanie?Czy nie będzie małym przekrętem umiejscowienie takiego wagonu w Dokp Gdańsk i st.mać np.Maksymilianowo albo Terespol Pom.Czy tak posunięta fantazja jest wskazana?
KRZYSZTOF KOJ
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Gru 17, 2004 5:20 pm
Zbigniew Łęgowski napisał/a:
Czy nie będzie małym przekrętem umiejscowienie takiego wagonu w Dokp Gdańsk i st.mać np.Maksymilianowo albo Terespol Pom.Czy tak posunięta fantazja jest wskazana?
Moim zdaniem nie będzie to wcale "przekręt", a fantazja nie jest w tym przypadku zbyt wybujała :-D .
Jeśli brankard będzie przydzielony do st. mac. Terespol Pomorski, to w górnej części drzwi ładunkowych powinien mieć umieszczone skrócone oznaczenie DOKP (w tym przypadku duża litera G. o wysokości 350mm), a nieco niżej - nazwę stacji, czyli Terespol Pom. (wysokość napisu 150 mm).
W dolej części drzwi powinna być umieszczona czarna tablica o wym. 800 x 350 mm, z następującymi napisami:
DOKP Gdańsk
St. mac. Terespol Pom.
Do poc. Nr ......... Tam/Powrót
_________________
K.K.
Tomasz
Gość
Wysłany: Sob Gru 18, 2004 4:48 pm
Czy można gdzieś znaleść fotkę takiego Bremena-brankarda?
Ponieważ potrzebuję zrobić coś takiego w epoce IVa dla okolic Wrocławia (może nawet Wrocław Brochów, Gądów). Ponieważ mam kilka wagonów towarowych i brakuje mi brankarda aby mieć poprawny skład historyczny pociągu towarowego (na lokomotywe jeszcze muszę poczekać). Czy zielen może mieć kolor zielony jak trawa? (ponieważ napisałem do Leszka L. i napisał mi że były malowane na zielona ale jaśniej niż wagony osobowe)"
....''wybuchały jak pocisk, któż odłamki pozbiera, i ułoży z nich serce, generała MarteLLa....''
"
Forum Modelarstwa Kolejowego Strona Główna » Tabor » Bremen-brankardy? Poprzedni temat «» Następny temat
Bremen-brankardy?
Autor Wiadomość
Zbigniew Łęgowski
Posty: 413
Skąd: Terespol Pomorski
Wysłany: Sro Gru 15, 2004 12:19 am Bremen-brankardy?
Ponieważ jak się okazuje mam trzy egzemplarze modelu tego wagonu zapytuję czy takowe były używane w tej roli??Widziałem oryginalne zdjęcia Oppelnów,Pwgs44 ale nigdzie nie spotkałem się z typowym Bremenem.Jeżeli ktokolwiek coś wie to proszę o odpowiedź.
KRZYSZTOF KOJ
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Gru 15, 2004 10:53 pm
Tak. "Bremeny" były przebudowywane na PKP, na brankardy i to dokładnie według tego samego schematu co "Oppelny".
Myślę, że "najbezpieczniej" byłoby przerobić "Bremena" bez pomostu hamulcowego, oznakowując model w epoce IVa (1968-74) jako .U(Ft) lub IVb (1974-80) - jako .U-t i malując go na kolor zielono-oliwkowy.
_________________
K.K.
DRACULA
Posty: 283
Skąd: Wilczyca Książęca
Wysłany: Czw Gru 16, 2004 12:45 am
...czy konieczne są otwory okienne w brankardach PKP ex "Oppeln" i ex "Bremen" ?
KRZYSZTOF KOJ
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Gru 16, 2004 1:52 am
Tak. Otwory okienne w przypadku obu wspomnianych typów wagonów są takie same.
W każdym brankardzie przebudowanym z "Bremena" lub "Oppelna", powinno być wykonanych ogółem pięć otworów okiennych ( 2 w przedziale kierownika pociągu, 2 zakratowane w magazynie i 1 mniejsze w przedziale ustępowym).
W wagonach "Oppeln" z pomostem i budką hamulcową, które przebudowane były na brankardy, likwidowano budkę hamulcową i w ścianie czołowej wykonywano dodatkowe drzwi (niekiedy z oknem) prowadzące na pomost.
_________________
K.K.
Zbigniew Łęgowski
Posty: 413
Skąd: Terespol Pomorski
Wysłany: Czw Gru 16, 2004 8:44 pm
Bardzo dziękuję za szczegółową odpowiedź.Tylko krótkie pytanie?Czy nie będzie małym przekrętem umiejscowienie takiego wagonu w Dokp Gdańsk i st.mać np.Maksymilianowo albo Terespol Pom.Czy tak posunięta fantazja jest wskazana?
KRZYSZTOF KOJ
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Gru 17, 2004 5:20 pm
Zbigniew Łęgowski napisał/a:
Czy nie będzie małym przekrętem umiejscowienie takiego wagonu w Dokp Gdańsk i st.mać np.Maksymilianowo albo Terespol Pom.Czy tak posunięta fantazja jest wskazana?
Moim zdaniem nie będzie to wcale "przekręt", a fantazja nie jest w tym przypadku zbyt wybujała :-D .
Jeśli brankard będzie przydzielony do st. mac. Terespol Pomorski, to w górnej części drzwi ładunkowych powinien mieć umieszczone skrócone oznaczenie DOKP (w tym przypadku duża litera G. o wysokości 350mm), a nieco niżej - nazwę stacji, czyli Terespol Pom. (wysokość napisu 150 mm).
W dolej części drzwi powinna być umieszczona czarna tablica o wym. 800 x 350 mm, z następującymi napisami:
DOKP Gdańsk
St. mac. Terespol Pom.
Do poc. Nr ......... Tam/Powrót
_________________
K.K.
Tomasz
Gość
Wysłany: Sob Gru 18, 2004 4:48 pm
Czy można gdzieś znaleść fotkę takiego Bremena-brankarda?
Ponieważ potrzebuję zrobić coś takiego w epoce IVa dla okolic Wrocławia (może nawet Wrocław Brochów, Gądów). Ponieważ mam kilka wagonów towarowych i brakuje mi brankarda aby mieć poprawny skład historyczny pociągu towarowego (na lokomotywe jeszcze muszę poczekać). Czy zielen może mieć kolor zielony jak trawa? (ponieważ napisałem do Leszka L. i napisał mi że były malowane na zielona ale jaśniej niż wagony osobowe)"
....''wybuchały jak pocisk, któż odłamki pozbiera, i ułoży z nich serce, generała MarteLLa....''