• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja BR55.25-56 ex G8.1 firmy EMA na Tp4

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
#1
Niedawno trafił w moje ręce dość stary model lokomotywy BR55 z trzeciej ręki za wyjątkowo dobrą cenę. Dopiero biorąc do ręki ten model można sobie uświadomić jego niedoskonałości. Ten model powstał z jakiegoś zestawu do samodzielnej budowy firmy Framos Biller Bahn wyposażonego przez firmę EMA w napęd w tendrze. Trochę to dziwne w tej skali gdzie jest dużo większy potencjał umieszczenia napędu w lokomotywie. Ale zastosowany bardzo precyzyjny napęd dwoma silnikami Faulhabera po jednym na oś działa doskonale i chyba jest najstaranniej zaprojektowanym podzespołem tego modelu.
Z mankamentów na pierwszy rzut oka wpadają zbyt małe wymiary okien w kabinie i niewłaściwy kształt ostoi za tylną osią.
20220515_191926(1).jpg
Oryginalne okna.
20220521_110615(1).jpg

I po modyfikacji. Widoczna też tylna część ostoi chyba błędnie wzorowana na konstrukcji G8 (Tp3).
I zdjęcia lokomotywy po po kilku poprawkach i zdemontowaniu podgrzewacza wody oraz górnego reflektora z przodu i z tyłu.
20220517_105837_Burst01(1).jpg
20220517_110008(1).jpg
20220517_110053(1).jpg
20220517_110136(1).jpg

W tym modelu brakowało zbiornika powietrza na pomoście z prawej strony oraz chyba nawet nie zaprojektowano drugiego zbiornika powietrza pod kabiną z prawej strony oraz cylindra hamulcowego pod kabiną z lewej strony. Dziwne mazaje to pozostałość po radosnej twórczości któregoś z poprzednich właścicieli.
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
#2
W międzyczasie wykonałem cylinder hamulcowy j dwa zbiorniki powietrza.
20220521_110422(1).jpg

Każdy element z innego materiału jaki miałem dostępny.
Wykonałem z tworzywa tylną część ostoi zgodnie z rzeczywistością. Zamontowałem cylinder hamulcowy oraz zbiorniki powietrza. Żeby zmniejszyć odległość pomiędzy parowozem i tendrem odciąłem z obudowy tendra nieruchome osłony wejścia (drzwi). Uzupełniłem też brakującą w tym projekcie dolną część stojaka kotła. W oryginalnym modelu stojak kończy się równo z pomostami.
20220531_121935_(1).jpg
20220531_121818_(1).jpg
20220531_121920_(1).jpg


Po tych zabiegach model coraz bardziej zaczyna przypominać swój pierwowzór.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Parowozy 3
Parowozy 0
Parowozy 1
Parowozy 0
Parowozy 4

Podobne wątki