• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? BR52 Roco problem

przemek77

Znany użytkownik
Reakcje
1.113 7 0
#1
Mam problem z BR52 Roco wersja DCC z dźwiękiem. Otóż jeszcze wczoraj lokomotywa radośnie sobie gwizdała, ciągała wagony itd, a dziś po południu... a to przejedzie szarpiąc kilka metrów, a to wogóle żadnej reakcji, zestawy kołowe niedawno czyszczone i tyle. Ktoś ma pomysł co to może być. Lokomotywa ma kilka lat ale nie była jakoś szczególnie mocno używana
 

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
3.920 99 132
#2
Coś się stało z dekoderem.
Miałem bardzo podobny problem z moją BR 03 z zestawu Roco 61474. Właściwie nie wiem, co było tego przyczyną. Skończyło się na kupieniu nowego dekodera, bo oryginalny ostatecznie się spalił.
Może sprawdź, jak działa w analogu, wtedy będziesz miał pewność, czy jest to wina dekodera.
 
OP
OP
przemek77

przemek77

Znany użytkownik
Reakcje
1.113 7 0
#4
W moim przypadku, najprawdopodobniej padł silnik. Brak jakiejkolwiek reakcji na zasilanie, niezależnie czy z toru, czy po podaniu napięcia bezpośrednio na blaszki zasilające. W związku z tym, oraz tym, że "już ślepy jestem" pytanie Nie podjął by się ktoś naprawy?
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
#5
Pw.;)
Wcale nie musi być to usterka silnika, może po prostu jest gdzieś w obwodzie przerwa np. przetarł się kabel zasilający gdzieś pomiędzy blaszkami a silnikiem? A światła działają? Jakby co, to silnik znajduje się w tendrze i dostęp do niego jest dość łatwy.;)
 
Ostatnio edytowane:

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
#7
Wpierw sprawdziłbym czy świecą światła. Jeżeli świecą, to znaczy że blaszki i zasilające je przewody także światła są sprawne. Co do ew. uszkodzenia przewodu to jednak wskazane byłoby rozebranie tendra i sprawdzenie multimetrem czy jest ciągłość obwodu pomiędzy blaszkami a zaciskami silnika. W inny, równie skuteczny sposób tego nie sprawdzisz. Jeżeli się okaże że brak reakcji multimetru na konkretnym przewodzie to niestety, ale należałoby cały przewód sprawdzić wzrokowo. Sprawdź to na wyjętym dekoderze i założonej zworce czyli w analogu. Natomiast jeżeli multimetr zasygnalizuje ciągłość obwodu, to wtedy zająłbym się samym silnikiem. Można go sprawdzić podłączając bezpośrednio do źródła zasilania np. zasilacza FZ1. Możesz to zrobić także w odwrotnej kolejności, testując przy pomocy FZ1 sam silnik. Jeżeli zadziała tzn. będzie że problem tkwi w instalacji. Powodzenia.(y);)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
przemek77

przemek77

Znany użytkownik
Reakcje
1.113 7 0
#8
Wracając do tematu. Spalony okazał się dekoder. W związku z tym mam pytanie czy ten: TAMS Elektronik LD-G-42 NEM 652 41-04422-01 będzie dobry jako zamiennik?