• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Br120

MAnTonI

Aktywny użytkownik
Reakcje
182 1 0
#7
CarnageLink - wejdź sobie na stronę http://www.roco.cc/produkteshop/uebersi ... erzug.html i poszukaj, a nie pokazujesz zdjęcia z jakichś przeróbek/podróbek na które ktoś chce naciągnąć naiwnych na Alledrogo. BR120 po polsku ST44, inaczej Gagarin, inaczej M62 jest 6-osiowy.
Ta lokomotywa jest spalinówką a Lucjanek pokazał inną, niemiecką lokomotywę elektryczną.
BR120 była produkcji radzieckiej (jeśli wiesz co to był ZSRR). Proponuję zajrzeć na stronę Ługańskich zakładów lokomotyw spalinowych http://luganskteplovoz.lg.ua/cliparts/i ... id=1&cid=3 tam są zdjęcia i opis, można nawet zmienić język na angielski na stronie.

Pozdrawiam
MAnTonI
 

wespe

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#8
Tłumacząc na polski jak i się zdaje były dwa oznaczenia BR120:

Br120 made in ZSRR: diesel 6osiowy
Br120 made in RFN: elektowóz 4 osiowy

Później oznaczenia loków made in ZSRR zmieniono zamieniając 1na2 czyli np z br131 na br231

Inne wybryki natury pokazane na zdjęciach Br120 4 osiowy diesel to loki z zapożyczonymi wózkami
 

Załączniki

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.934 119 22
#9
Warto podkreślić, że to jedynie modele z zapożyczonymi wózkami, czy całym podwoziem (wraz z wózkami) od innego modelu.
Nikt nie ukazał przecie prawdziwych lokomotyw typu M62 z wózkami 4-osiowymi.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.124 503 30
#10
wespe napisał(a):
Tłumacząc na polski jak i się zdaje były dwa oznaczenia BR120:

Br120 made in ZSRR: diesel 6osiowy
Br120 made in RFN: elektowóz 4 osiowy

Później oznaczenia loków made in ZSRR zmieniono zamieniając 1na2 czyli np z br131 na br231
Bardziej konkretnie:
W dawnej Republice Federalnej Niemiec (RFN, przed zjednoczeniem), na kolejach DB (Deutsche Bundesbahn) lokomotywy elektryczne były oznaczone numerami pierwszej setki: 1.. np. pokazana tu BR120, a lokomotywy spalinowe numerami drugiej setki: 2.. (np. BR218). Na kolejach Niemieckiej Republiki Demokratycznej DR (Deutsche Reichsbahn) było akurat odwrotnie: elektrowozy miały numery 2.. a spalinowe 1.. Z tego czasu pochodzi oznaczenie radzieckiej lokomotywy, znanej jako M62, symbolem BR120. Zasady te dotyczyły wszystkich lokomotyw, niezależnie od kraju pochodzenia (producenta). Po zjednoczeniu Niemiec i później obu kolei w jedno przedsiębiorstwo Deutsche Bahn A.G., ujednolicono oznakowanie i lokomotywy byłej DR zostały przenumerowane, najczęściej, ale nie zawsze, zatrzymując pozostałe dwie cyfry serii niezmienione. Przykładem wyjątku jest dawny elektrowóz DR serii 250 (BR250), który otrzymał nowe oznaczenie BR155, ponieważ na DB była już inna lokomotywa, oznaczona symbolem BR150.

Przy okazji: skrót BR (od: Baureiche czyli dosłownie "seria budowy") należy pisać wielkimi literami.

Pozdrawiam
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 0
Tabor 54
Tabor 21
Tabor 10
Tabor 5

Podobne wątki