wespe napisał(a):
Tłumacząc na polski jak i się zdaje były dwa oznaczenia BR120:
Br120 made in ZSRR: diesel 6osiowy
Br120 made in RFN: elektowóz 4 osiowy
Później oznaczenia loków made in ZSRR zmieniono zamieniając 1na2 czyli np z br131 na br231
Bardziej konkretnie:
W dawnej Republice Federalnej Niemiec (RFN, przed zjednoczeniem), na kolejach DB (Deutsche Bundesbahn) lokomotywy elektryczne były oznaczone numerami pierwszej setki: 1.. np. pokazana tu BR120, a lokomotywy spalinowe numerami drugiej setki: 2.. (np. BR218). Na kolejach Niemieckiej Republiki Demokratycznej DR (Deutsche Reichsbahn) było akurat odwrotnie: elektrowozy miały numery 2.. a spalinowe 1.. Z tego czasu pochodzi oznaczenie radzieckiej lokomotywy, znanej jako M62, symbolem BR120. Zasady te dotyczyły wszystkich lokomotyw, niezależnie od kraju pochodzenia (producenta). Po zjednoczeniu Niemiec i później obu kolei w jedno przedsiębiorstwo Deutsche Bahn A.G., ujednolicono oznakowanie i lokomotywy byłej DR zostały przenumerowane, najczęściej, ale nie zawsze, zatrzymując pozostałe dwie cyfry serii niezmienione. Przykładem wyjątku jest dawny elektrowóz DR serii 250 (BR250), który otrzymał nowe oznaczenie BR155, ponieważ na DB była już inna lokomotywa, oznaczona symbolem BR150.
Przy okazji: skrót BR (od: Baureiche czyli dosłownie "seria budowy") należy pisać wielkimi literami.
Pozdrawiam