• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

BR 38 by TRIX

pantaleymon

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
#1
Witam,

szukam posiadacza modelu(i) parowozu BR 38 nr kat. 22117 i 22134 produkcji Trixa, który potrafiłby rzetelnie i w miarę obiektywnie uściślić interesujące mnie kwestie:
jakość wykonania modelu, kół, filigranowość elementów, itp.;
odwzorowanie szczegółów;
jakość napędu, typ silnika, jego umiejscowienie;
czy elementy na kotle są z tworzywa czy metalu;
jakość elektryki/elektroniki, rodzaj oświetlenia żarówkowe/diodowe, umiejscowienie dekodera, miejsce na dekoder z dźwiękiem i głośnik.
Byłbym również bardzo wdzięczny za dobrej jakości zdjęcia.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.842 53 2
#2
Witam,
mam dwa modele 22134, nie zdecydowalem sie na model z drugim numerem, bo o ile dobrze pamietam, nie ma odchylaczy dymu a ma za to tabliczke z relacja pociagu typu S-bahn w zaglebiu Ruhry (Ruhrschnellverkehr), ktora mi sie nie podoba. Zwlaszcza ze jeden ciagnie 4 wagony towarowe StuckgutSchnellverkehr a drugi 4 Eilzugi w relacji Monachium-Lipsk, wiec do zaglebia Ruhry zupelnie nie po drodze :)
A sam model jest przepiekny. W starciu z Fleischmannem wygrywa. Najwazniejsze dla mnie to fakt, iz naped jest w kotle, dzieki czemu oba wozki w tendrze sa ruchome tak jak w rzeczywistosci. Silnik ma male kolo zamachowe, jednak bardzo wydajne, bo lok przejezdza jeszcze znaczny odcinek dlugosci po zaniku napiecia w torach. Szczegoly i detale w tej samej ilosci co u Fleischmanna - czyli dosc duzo :)
Silnik ma bardzo duza moc i jest w stanie przepchac inne wieksze lokomotywy! Jedyna wada modelu, opisywana licznie na forach niemieckich to halas silnika. I to po prawdzie nie halas samego silnika, bo ten w rzeczywistosci jest bardzo cichy, jednak wibracje wywolane jego umiejscowieniem bezposrednio w metalowym kotle. Silnik umiejscowiony na zasadzie wcisku wywoluje bardzo slyszalne wibracje i drgania (oczywiscie niewidoczne), a caly metalowy kociol dziala dodatkowo jak tuba... W jednym loku, zgodnie z info z forum niemieckiego obsmarowalem silnik jakims gestym smarem o konsystencji zelu, wcisnalem do kotla i halas znaczaco zmalal. Model bardzo latwo sie rozbiera i sklada z powrotem - malo czesci na wscisk - wiecej na zasadzie srub i wkretow.
Dodatkowo w porownaniu z Fleischmannem Trix ma czernione wiazary - jak dla mnie olbrzymi plus (choc Fleischmann tez w koncu wypuscil Br38 w malowaniu DRG z czernionymi wiazarami)!!! Gniazno dekodera w tendrze (21 pin) i tam dosc duzo miejsca na glosnik. Oswietlenie diodowe, dobrze widoczne. Jedyne co mi sie troche nie podoba (oprocz halasu silnika) to fakt, ze kola u Trixa maja wysokie-jak dla mnie bardzo rzucajace sie w oczy-obrecze (do RP25 baaaaaardzo daleko), a do tego Trix nie maluje brzegow kol.
Niestety nie posiadam aparatu, wiec zdjec zrobic nie moge, ale model polecam.
Moim zdaniem, akurat w przypadku tego modelu, Trix wygrywa z Fleischmannem. W zadnym innym juz niestety nie. Ale to jest tylko moje prywatne zdanie.
 
Reakcje
3.631 255 31
#3
pozwolę sobie przekierować Cie do forum gdzie wrzuciłem parę fotek z przeróbki szybkiej na Ok1, dodam , ze z modelu jestem bardzo zadowolony, nie posiadał on wiatrownic , to tez je szybko kupiłem w Trix' ie i zaszczepiłem, były problemy z frezowaniem szpary do nich w grubym metalu kotła o ściankach 2 mm , szparka to 2,5 mm x 0,3 mm ale już to za mną , była to nie lada jazda bez trzymanki co by nie uszkodzić podczas frezowania powłoki lakierniczej , model jest wart posiadania z racji na metal i napęd Maxona , oczywiście metal kola i tzw. ,,refited,, tender.

http://www.forum.martel.pl/viewtopic.ph ... &start=120
 
Reakcje
3.631 255 31
#4
qwertas napisał(a):
Witam,
mam dwa modele 22134, nie zdecydowalem sie na model z drugim numerem, bo o ile dobrze pamietam, nie ma odchylaczy dymu a ma za to tabliczke z relacja pociagu typu S-bahn w zaglebiu Ruhry (Ruhrschnellverkehr), ktora mi sie nie podoba. Zwlaszcza ze jeden ciagnie 4 wagony towarowe StuckgutSchnellverkehr a drugi 4 Eilzugi w relacji Monachium-Lipsk, wiec do zaglebia Ruhry zupelnie nie po drodze :)
A sam model jest przepiekny. W starciu z Fleischmannem wygrywa. Najwazniejsze dla mnie to fakt, iz naped jest w kotle, dzieki czemu oba wozki w tendrze sa ruchome tak jak w rzeczywistosci. Silnik ma male kolo zamachowe, jednak bardzo wydajne, bo lok przejezdza jeszcze znaczny odcinek dlugosci po zaniku napiecia w torach. Szczegoly i detale w tej samej ilosci co u Fleischmanna - czyli dosc duzo :)
Silnik ma bardzo duza moc i jest w stanie przepchac inne wieksze lokomotywy! Jedyna wada modelu, opisywana licznie na forach niemieckich to halas silnika. I to po prawdzie nie halas samego silnika, bo ten w rzeczywistosci jest bardzo cichy, jednak wibracje wywolane jego umiejscowieniem bezposrednio w metalowym kotle. Silnik umiejscowiony na zasadzie wcisku wywoluje bardzo slyszalne wibracje i drgania (oczywiscie niewidoczne), a caly metalowy kociol dziala dodatkowo jak tuba... W jednym loku, zgodnie z info z forum niemieckiego obsmarowalem silnik jakims gestym smarem o konsystencji zelu, wcisnalem do kotla i halas znaczaco zmalal. Model bardzo latwo sie rozbiera i sklada z powrotem - malo czesci na wscisk - wiecej na zasadzie srub i wkretow.
Dodatkowo w porownaniu z Fleischmannem Trix ma czernione wiazary - jak dla mnie olbrzymi plus (choc Fleischmann tez w koncu wypuscil Br38 w malowaniu DRG z czernionymi wiazarami)!!! Gniazno dekodera w tendrze (21 pin) i tam dosc duzo miejsca na glosnik. Oswietlenie diodowe, dobrze widoczne. Jedyne co mi sie troche nie podoba (oprocz halasu silnika) to fakt, ze kola u Trixa maja wysokie-jak dla mnie bardzo rzucajace sie w oczy-obrecze (do RP25 baaaaaardzo daleko), a do tego Trix nie maluje brzegow kol.
Niestety nie posiadam aparatu, wiec zdjec zrobic nie moge, ale model polecam.
Moim zdaniem, akurat w przypadku tego modelu, Trix wygrywa z Fleischmannem. W zadnym innym juz niestety nie. Ale to jest tylko moje prywatne zdanie.
nie do końca to porównanie z Fleischmannem ,masz może TRIX'A BR 01 lub BR45, nie wspominam o saksońskiej BR18(dlugonosej) ........
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.842 53 2
#5
To porownanie to moje wlasne skromne prywatne zdanie. Nie kupuje juz Trixa wlasnie na strasznie toporne kola, ktore moim wlasnym skromnym zdaniem, kompletnie psuja efekt. Naped to Trix zazwyczaj ma porzadny, ale na czyms innym skiepsci.
Co do Br01 - porownac z Fleischmannem akurat tutaj nie moge, bo nie mialem dzerojedynki FL. Ale i tak Trix wygladem ustepuje tu na mile konstrukcji Roco.
Mialem Br01 Trixa 22028, ale zostawilem sobie koniec koncow Br01 Roco 63341, bo jest moim zdaniem z zewnatrz duzo ladniejsza, bardziej filigranowa a kolami to powala Trixa na nogi. W przypadku modelu Br01 w malowaniu DB, bardzo ladnie prezentuje sie za to PCM.
Co do Br45 to wypuscil ja do tej pory chyba wylacznie Trix i Liliput, porownac z Fleischmannem chyba nie mozna.
A saksonska Br18 to wypuscil chyba tylko Gutzold... Chyba ze chodzi Ci o badenska??? W tym przypadku rzeczywiscie Br18.3 ale wlasnie w niebieskim, badenskim malowaniu w oznaczeniu IVh wyglada imponujaco (model 22182). Na ten rok Trix planowal wypuscic jeszcze Br18.4 w zielonym, bawarskim malowaniu, jednak z uwagi na 'krajzis' zarzucil niestety te plany i z modelu zostaly tylko wspomnienia i rysunki w katalogu. Ten model bylby dla mnie bardzo ciekawy, bo przynajmniej na rysunku w folderze nowosci, mial pomalowane rowniez obrzeza kol.
 
Reakcje
3.631 255 31
#6
SWEGO czasu rozważałem wybór BR 01 miedzy Roco drg a Trixem tez drg, Zdecydowałem się na Trixa z racji na napęd C-sinus -kosmiczny i dźwięk w cenie zbliżonej do Roco,
Osobiście uważam , ze nowy Trix jest równie filigranowy i drobiazgowy jak Roco czy Fleischmann,a na pewno o głowę bije pod względem napędu , który to używa profesjonalnych siników i zamieszcza je w kotle. Co do obrzeży kół to rzeczywiście zagwozdka ,czemu ich nie malują , ale da się to przeżyć ,są na pewno praktyczniejsze na makiecie ,nie obtłukuje się lakieru.
Nie wątpliwie przewagą jest lakierunek ,rodzaj i jakość farb nakładanych na model ,oczywiście tu zwycięża Trix , nie znajdziesz paluchów ,włosów czy pyłu na modelu.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.842 53 2
#7
Na wagonach roco to i moze sie przez ostatni rok zdazalo ze byly jakies slady paluchow pozostawione dla potomnosci, ale raz ze to sie juz skonczylo (zaczelo niestety w Brawie), a dwa ze paluchow czy innych niedoskonalosci na zadnym loku roco nie znalazlem. CO do napedu - to oczywiscie trix ma przewage, zwlaszcza ze silnik jest w loku a nie w tendrze. Jednak kto z nas ujezdza lokomotywy tak zeby mialo to jakiekolwiek znaczenie? Ostatnio sprzedalem reszte kolejek piko z dziecinstwa - ponad 20 lat a i tak modele jezdzily bez zarzutu i to bez zadnej jakiejkolwiek konserwacji. A starym napedom piko do dzisiejszych to przeciez daaaaaaaaaaaaaaleko, a moze i jeszcze dalej.
Co do ceny, to niech kolega tu demagogii nie sieje :p ok rok temu, kiedy dostepne byly oba modele (trix juz swojego nie produkuje) katalogowa cena trixa to byla 399.90 Euro, sklepowa ok 320Euro (na ebayu nawet 309 sie zdazylo), a Roco 228 i odpowiednio 200 euro. Wiec podobne cenowo to one nie byly. Chyba zeby uwzglednic ze Trix mial dzwiek. Wtedy roco+Esu3.5 cena zblizyl sie do trixa. Jakosc i "zalety" dekoderow trixa pomine :)
Dla mnie przede wszystkim to zeby model mi sie podobal, roco, zwlaszcza ze ma duzo ladniejsze kola i moim skromnym zdaniem jednak wiecej detali (chozby i tylko caly osprzet przy sprzegach z przodu lokomotywy) bije trixa. No ale kazdy ceni co innego, to kwestia wlasnego gustu :)
 
Reakcje
3.631 255 31
#8
ŚLUBU Z Trixem nie brałem , wybieram z każdej firmy mocne strzały z epoki , która mnie interesuje , nie ma dla mnie znaczenia nazwa na pudle , ważny jest jedynie efekt końcowy,
efektem tego jest raczej zbliżony stan z każdego wytwórcy .
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje innych krajów 0
Koleje innych krajów 13
Koleje innych krajów 2
Koleje innych krajów 48
Koleje innych krajów 6

Podobne wątki