• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny BR 144 Roco czy Brawa?

Mario

Użytkownik
Donator forum
Reakcje
128 1 0
#1
Planuję poszerzyć swój tabor o BR 144 i zastanawiam się który elektrowóz wybrać: 144 029-6, DB Roco czy też Brawę 144 086-6, BD. Różnica w cenie jest znaczna na niekorzyść Brawy ale jak wynika z opisu detale są wykonane z metalu więc może warto zapłacić więcej?

Poradźcie proszę
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.129 277 41
#2
Miałem swego czasu opracowanie nowe Roco i model Brawy.
Osobiście wybrałbym Brawę ( z dźwiękiem ).

Z 2 powodów : mimo nowego opracowania Roco detal trochę lepszy u Brawy.
Do tego praktycznie bezserwisowy silnik.
Rokowski silnik zawala się z czasem nagarem na komutatorze co grozi całkowitym unicestwieniem tego śmieć-silniczka ...
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.827 53 2
#3
Roco twierdzi, że ten model to zupełnie nowa konstrukcja. Nie wiem na ile nowa, ale wiem, że Roco tłucze E44 od dawien dawna. Te starsze modele, przechodziły liftingi, ale miały zawsze bardzo głośny napęd (bebechy silnika było widać od spodu). Nie miałem w rękach nowego modelu, ani nie udało mi się znaleźć pdf-a z listą części zamiennych do niego by porównać do starej wersji - więc nie wiem czy nie zaczerpnięto jakiś rozwiązań ze starej konstrukcji.
Co do Brawy - modele piękne, ale miałem dwa - wersję DRG 43400 oraz DRB 43420 i oba miały dość głośne napędy i to mnie do tych modeli trochę zniechęciło.
W chwili obecnej jest jeszcze świeżutki model firmy - to na bank jest zupełnie nowa konstrukcja - z grudnia 2024.\
Na pewno Piko i Roco biją Brawę pod kątem imitacji wyposażenia wnętrza (tego co widać przez okna boczne).
Poniżej zdjęcia Brawa 43400
IMG_6417.jpg IMG_6426.jpg
IMG_6424.jpg IMG_6428.jpg IMG_6429.jpg
 

Mormegil

Aktywny użytkownik
Reakcje
641 44 0
#5
Rokowski silnik zawala się z czasem nagarem na komutatorze ...
A czy nie jest tak, że Roco przesadnie smaruje napędy, wręcz zalewa je jakimś olejem, który później pali się na komutatorze? Bo miałem tak z BR24 i BR58.10. Z tendra wręcz wyłaził biały dym palonego oleju. Po gruntownym przepłukaniu silnika nastąpiła poprawa.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.827 53 2
#6
Nie spotkałem się z sytuacją, by Roco stosowało jakiś olej. We wszystkich lokomotywach Roco, które posiadam, układu napędowy jest traktowany białym smarem. Jak jest coś zaolejowane, znaczy, że po fabryce Roco grzebał w nich jakiś modelarz :)

PS:
tutaj opis i więcej zdjęć modelu Piko:
http://modellbahninfo.org/modelle-20240827-01/
a tutaj Brawy:
http://modellbahninfo.org/modelle-20180808-02/

A gdyby kogoś to interesowało, model E44.1 ("bez noska") firmy Liliput - z uwagi na wiek odstaje szczegółami, ale mnie się ciągle bardzo podoba.
IMG_9718.jpg IMG_9719.jpg IMG_9722.jpg IMG_9726.jpg
 

Załączniki

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.827 53 2
#8
Do E44 pasuje dosłownie wszystko z danej epoki. Lokomotywy te prowadziły pociągi pospieszne, osobowe i towarowe na wszystkich zelektryfikowanych trasach III Rzeszy. Co do E44.1 - były to lokomotywy używane wyłącznie w rejonie Monachium - pasuje do nich z pewnością skład pociągu pospiesznego firmy Liliput - Karwendel oraz typowe 3-osiowe bawarskie wagony pasażerskie (posiadało je w asortymencie Roco).
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 7
Tabor 5
Tabor 16
Tabor 29
Tabor 17

Podobne wątki