• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Boczniaki K.P.E.V. na PKP

zepfot

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
443 0 1
#1
Cześć
Czy takie wagony były eksploatowane na PKP w III ep. ?
Tak się zastanawiam czy zamiast się ich pozbywać nie przerobić na PKP tylko nie wiem czy były one u nas po 1945 r ?
Jeżeli były to jakie miały oznaczenia?
Może ktoś na forum będzie w stanie mi pomóc.
Z góry dziękuję .
DSC_1054.JPG DSC_1055.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.491 553 30
#2
Odpowiedź na szybko: oczywiście, że były. Roco niedawno miało te modele w IIIb (z orłem), a wcześniej były ich wersje bez budki w epoce IIIc. Również Brawa je zapowiadała, ale nie wiem, czy ostatecznie się ukazały. Oznaczeń z głowy nie podam, a nie mam jak sprawdzić, warto poszukać w sieci.
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
4.510 9 0
#4
Czy takie wagony były eksploatowane na PKP w III ep. ?
Tak się zastanawiam czy zamiast się ich pozbywać nie przerobić na PKP tylko nie wiem czy były one u nas po 1945 r ?
Jeżeli były to jakie miały oznaczenia?
Oczywiście, że tak. I wcale nie było ich tak mało - w 1962 roku zakwalifikowano do przebudowy ponad 1200 trzyosiowych "boczniaków" pochodzenia DR budowanych od 1900 roku.
Co do przeróbki na PKP - generalnie w naszych wagonach, pozbywano się budek hamulcowych. A oznaczenia - w zależności od klasy: Ay, By, Cy.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.491 553 30
#6
Odpowiedź na szybko: oczywiście, że były. Roco niedawno miało te modele w IIIb (z orłem), a wcześniej były ich wersje bez budki w epoce IIIc. Również Brawa je zapowiadała, ale nie wiem, czy ostatecznie się ukazały. Oznaczeń z głowy nie podam, a nie mam jak sprawdzić, warto poszukać w sieci.
Kolega zbig10101 ocenił ten wpis jako "staroć". I trudno się z tym nie zgodzić. Ale najwyraźniej nie wszyscy o tym wiedzą, skoro pojawiają takie pytania. Czy w związku z tym, że nie jest to super nowość, to nie należy na takie pytania odpowiadać, żeby nie narażać się na negatywne oceny? Stawiam to pytanie pod rozwagę koledze zbig10101 i innym, którzy chętnie przyznają takie oceny.
 
OP
OP
zepfot

zepfot

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
443 0 1
#8
Widzę że moje pytanie wprowadziło drobne zamieszanie.
Owszem "staroć" ale przydatny :)
Jeżeli moderator uzna za stosowne temat można przenieść na bocznice lub usunąć.
Uzyskałem odpowiedź na moje pytanie za co jeszcze raz dziękuję.

Pozdrawiam
Adam.
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.630 255 31
#9
natomiast zastanawiam się czy warto niszczyć tak piękne wagony , unikatowe malowanie i tampon ,które to mogą być ozdobą kolekcji z I epoki ?
może ktoś właśnie czeka na taka okazję , kolekcjonerów I epoki jest ciągle sporo,
a za pieniążki ze sprzedaży kupić gotowe z Roco PKP ,
ZYSKUJĄC NA TYM JAKIEŚ KILKADZIESIĄT GODZIN PRACY I NERWÓW.
 
OP
OP
zepfot

zepfot

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
443 0 1
#10
natomiast zastanawiam się czy warto niszczyć tak piękne wagony , unikatowe malowanie i tampon ,które to mogą być ozdobą kolekcji z I epoki ?
może ktoś właśnie czeka na taka okazję , kolekcjonerów I epoki jest ciągle sporo,
a za pieniążki ze sprzedaży kupić gotowe z Roco PKP ,
ZYSKUJĄC NA TYM JAKIEŚ KILKADZIESIĄT GODZIN PRACY I NERWÓW.
Sam kolekcjonuję co nieco pierwszej epoki i zgadzam się są bardzo ładne ale że mam dwa takie zestawy oraz że od jakiegoś czasu na jeden z nich nie było chętnych. Postanowiłem te wagony przemalować na PKP ,owszem trochę to zajmie jednak też sprawi sporo frajdy z "modelowania" .
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.643 14 6
#11
Kolego, zastanów się czy naprawdę musisz przerabiać te wagony. To że obecnie nie masz na nie kupca nie znaczy że za jakiś czas będą poszukiwane. Tak jak napisał kolega Fenix, są to bardzo ładne wagony i szkoda ich użyć do przeróbki. Pamiętam jak Parowozik miał trudności ze sprzedażą Kolei Mazowieckich, a zobacz po ile teraz chodzą te zestawy , a i tak jest ciężko je kupić. Ale to są twoje wagony i co z nimi zrobisz, to już Twoja decyzja.
 
Reakcje
423 3 0
#12
A ja muszę się zgodzić z decyzją kolegi @zepfot Sam przerabiałem/przemalowywałem wiele modeli DR/DRG na PKP bo sprzedaż była nieopłacalna, dostawało się za nie kwoty nieadekwatne do ich wartości. Natomiast swoja przeróbka zawsze dawała dużo satysfakcji i dodatkowo to jest "tania" baza:)
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
#13
Cześć
Czy takie wagony były eksploatowane na PKP w III ep. ?
Tak się zastanawiam czy zamiast się ich pozbywać nie przerobić na PKP tylko nie wiem czy były one u nas po 1945 r ?
Jeżeli były to jakie miały oznaczenia?
Może ktoś na forum będzie w stanie mi pomóc.
Z góry dziękuję .
Zobacz załącznik 339473 Zobacz załącznik 339474
Pytanie raczej powinno brzmieć - gdzie ich nie było? Takie trzyosiowe boczniaki stanowiły większość wśród wagonów osobowych na osiach na PKP po 2 w. ś. O ile w 20 leciu utrzymał się mniej więcej podział taboru wg zaborów. To po 2 w. ś. nastąpiło kompletne przemieszanie i były wszędzie. Dopiero z czasem nastąpiły próby uporządkowania sytuacji i stopniowe zastępowanie boczniaków przez ryflaki, bipy i ezt. Np na stanie dyrekcji katowickiej boczniaki obsługiwały absolutną większość ruchu aglomeracyjnego. Zmiany zaczęły być widoczne dopiero na przełomie 50/60tych. Ale wtedy boczniaki wzmocniły mniejsze stacje, i składy z nich dalej pojawiały się w Katowicach.
Oczywiście problem tkwi w szczegółach, bo były różne typy i podtypy pruskich boczniaków. Poza tym wygląd się zmieniał - likwidowano budki, zewnętrzne drzwi do ustępów i świetliki, wprowadzano też oświetlenie elektryczne.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 29
Tabor 0
Tabor 22

Podobne wątki