Nurtuje mnie ciągle kwestia blachy na dachach dawnych wagonów towarowych.
Po pierwsze, czy była to blacha ocynkowana, czy może pomalowana na szaro?
Po drugie, patrząc na gładkie połacie dachów modeli, zastanawiam się, jak były łączone arkusze?
Bo przecież z jednego kawałka blachy tego dachu nie robili?
W niektórych wagonach widać "ryfle", jest to zapewne łączenie na tzw. rąbek stojący albo zwój.
Ale te "gładkie"? Na rąbek leżący czy jakoś inaczej?
Czy w modelu te łączenia (np. w typach Dresden, Oppeln) powinny być widoczne, czy dać sobie spokój?
Po pierwsze, czy była to blacha ocynkowana, czy może pomalowana na szaro?
Po drugie, patrząc na gładkie połacie dachów modeli, zastanawiam się, jak były łączone arkusze?
Bo przecież z jednego kawałka blachy tego dachu nie robili?
W niektórych wagonach widać "ryfle", jest to zapewne łączenie na tzw. rąbek stojący albo zwój.
Ale te "gładkie"? Na rąbek leżący czy jakoś inaczej?
Czy w modelu te łączenia (np. w typach Dresden, Oppeln) powinny być widoczne, czy dać sobie spokój?