• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ankieta nt. zainteresowania modelami parowozów serii Ty1, TKt1

Czy kupilbyś parowóz Ty1 lub TKt1

  • Ty1 Tak

    Votes: 30 69,8%
  • Ty1 Nie - nie podoba mi się.

    Votes: 2 4,7%
  • Ty1 Nie - nie pasuje mi przydział.

    Votes: 2 4,7%
  • Ty1 Nie - inne przyczyny

    Votes: 7 16,3%
  • TKt1 Tak

    Votes: 24 55,8%
  • TKt1 Nie - nie podoba mi się.

    Votes: 0 0,0%
  • TKt1 Nie - nie pasuje mi przydział.

    Votes: 2 4,7%
  • TKt1 Nie - inne przyczyny

    Votes: 6 14,0%

  • Ogółem głosujących
    43

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
#1
Witam.
Od razu zaznaczam, [po przekomarzaniach w poprzedniej ankiecie], że zakładam ją z ciekawości, a nie jako powazną próbę sondowania rynku.
Z niektórymi rzadszymi seriami parowozów [Oi1, Oi2] jest problem, ponieważ część osób rezygnuje z ich zakupu gdzyż nie odpowiada mi przydział, oprócz tego, że dana maszyna im się w ogóle nie podoba.
I właśnie tak jest z tymi typami. Ztcw Ty1 występował prawie wyłącznie w dyrekcji poznańskiej, a TKt1 w katowickiej.
Ciekawi mnie więc jaki byłby ewentualny stosunek kolegów do tych 2 modeli Rivarossi.
Ankieta jest skierowana oczywiście do kolegów, którzy zbierają parowozy w epoce III. Jako inne przyczyny uznajmy, że model nie podoba się jako oryginał, nie podoba się wykonanie lub cena [ponieważ cena TKt1 Rivarossi jest nieznana to przyjmijmy, że mogłaby kosztować tyle co TKt2].
Oczywiście dozwolone 2 odpowiedzi.
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.856 29 2
#4
Wziąłbym zdecydowanie oba. Jednak moim największym marzeniem są lokomotywy Ty23, Ty45, Ty51... liczę też na TEM2 Piko w przyszłości :podstepny:
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.706 56 5
#5
O ile zainteresowałby mnie Ty1 to RR i to przyzwoicie wykonany np w ep.IIIc ,TKt1 też fajna maszyna ,może bym się skusił ,ale nie na przemalowankę...
 
OP
OP
4

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
#6
O ile zainteresowałby mnie Ty1 to RR i to przyzwoicie wykonany np w ep.IIIc ,TKt1 też fajna maszyna ,może bym się skusił ,ale nie na przemalowankę...
Co masz dokładnie na myśli z tą "przelowanką". Parowóz w wyposażeniu DRG?
Bo mi przemalowanka kojarzy się np z Gbs'em Piko, wymalowanym na PKP.
Ale może na coś takiego masz kategorię S-F. :D
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
#7
Niestety drodzy koledzy, ale jeżeli chodzi o parowozy pochodzenia niemieckiego i w ogóle zagranicznego to możemy sobie wybić z głowy coś innego niż pospolita przemalowanka imitująca wczesną epokę III. Dlaczego? Ano wynika to z prostego rachunku ekonomicznego. Na takim Oi2 przejechało się Roco (i wcale mnie to nie dziwi) bo wybrali do skomplikowanych przeróbek parowóz niszowy, eksploatowany przez PKP w małej ilości sztuk (a w jeszcze mniejszej w IV epoce kiedy seria była mocno schyłkowa). Podobnie będzie z TKt1 czy Ty1. Są to parowozy ciut popularniejsze ale jednak wciąż nie tak powszechne na całej sieci jak Ty2, który to jest najlepszym kandydatem do przeróbek na IV epokę PKP. Jego seria ma największe prawdopodobieństwo sprzedaży w dużej ilości. Jednak prędzej niż Ty2 w epoce IV spodziewałbym się.... Ol49(!!!) Dlaczego? Otóż firmami modelarskimi kieruje prosty rachunek ekonomiczny. Muszą sprzedać towar (to jasne), a przecież BR52 w różnych wersjach od lat atakuje niemiecki rynek i jest tego przesyt. Polską wersję kriegsloka oprócz Polaków przygarnie pewnie dość nieliczna garstka niemieckich koneserów którzy będą w stanie dostrzec różnicę między obecnym modelem Roco 72220 a takim z IV epoki. Tymczasem Ol49 oprócz Polaków przygarnie masa modelarzy na całym świecie. Seria jest powszechnie znana z parady parowozów i wolsztyńskiego ruchu planowego szerokim rzeszom hobbystów z wielu odległych dla nas krajów jak np Japonia czy USA. Kilka sztuk Ol49 w stanie czynnym lub jako pomniki wyemigrowało po Europie:
i jest to parowóz dobrze znany hobbystom z europy a przede wszystkim Niemcom. Stąd (patrząc po przykładzie Pt31 i BR19.1 oraz tego jakie zainteresowanie wzbudził model parowozu dotąd nieprodukowanego) uważam że prędzej doczekamy się parowozu typowo polskiego z końcówki epoki pary (kiedy pielgrzymowały do nas rzesze zagraniczniaków) typu Ol49, lub jeszcze tańszego w produkcji TKt48, niż np TKt1 który ucharakteryzować samemu z niemieckiego T14/BR93 jest moment, a popyt na niego będzie dość śladowy...
 
OP
OP
4

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
#8
Ol49, lub TKt48 - to rozumowanie ma sens. Chociaż wolałbym raczej Pt47. Lub dość charakterystyczny Ty246. A na pewno coś przedwojennego Ty23, Ok22 lub OKl27.
Przyznam też, że zamiast kolejnego parowozu klasy Ty wolałbym klasę Tr lub mniejszą maszynę.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 6
Tabor 5
Tabor 0
K
Tabor 15
Tabor 20

Podobne wątki