• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Analog i DCC razem.

Blue

Użytkownik
Reakcje
30 1 0
#6
Teoretycznie da się to zrobić. Praktycznie to nie będzie działało. Trakcja elektryczna na makietach służy głównie do ozdoby, nie do zasilania.
 

Marek Bydgoszcz

Aktywny użytkownik
Reakcje
23 1 0
#9
rozwijam, nie da się przejechać z odcinak izolowanego, analogowego zasilanego z pantografów na odcinek cyfrowy lokiem analogowym, a dwoma? i w ogóle po co cała ta zabawa, samo przejście A-C jest kłopotliwe (co nie oznacza nie możliwe), a jeszcze komplikować to zasilaniem z drutów? o ile loki cyfrowe jeżdżą w analogu, a rozumiem, że powiązanie części A-C ma być ze względu na np stary tabor analogowy, to tenże tabor słabo jeździ po części cyfrowej, itd, itd
 

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
157 1 0
#10
Można inaczej. Zostawić jeden biegun na jednej szynie a drugi biegun podać na trakcję. Kabelek od dekodera lutować bezpośrednio do pantografu a drugi na koło. Będzie to co prawda tylko DCC, ale przynajmniej z pantografu ;)
 
OP
OP
Przemek Kamiński
Reakcje
421 3 0
#11
Wyjaśnię dokładnie o co mi chodzi. Chcę anologowo zasilac elektrowozy przez jedną szynę i pantograf, co jest standartem jak się chce. I jeździc na tych samych torach parowozami i spalinowymi sterowanymi DCC. Zastanawiam się czy może byc konflikt, i jeśli tak to dlaczego, bo przecież tylko do jednej szyny jest przyłożone "napięcie analogowe".
 

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
157 1 0
#12
Będzie konflikt bo to są inne rodzaje prądu(?). W systemie analogowym prąd płynie tylko wtedy ja go podasz poprzez manipulator. W cyfrowym systemie prąd płynie cały czas. Na jednej szynie będzie mega konflikt :) Jedyne co możesz zrobić to ewentualne wyłączniki na kablach od pilotów. Niestety wtedy też musisz się zdecydować w danym momencie na DC albo DCC.
 

r-mik

Pan Chlewik
Reakcje
145 30 0
#13
W ten sposób kiedyś sterowało się dwoma lokomotywami analogowymi. Z DCC też zadziała, ale szyna wspólna Alalog i DCC musi być podłączona do jednego boostera. Jeśli boosterów będzie kilka, to już nie takie proste.
Swoja drogą, czy nie lepiej wyposażyć elektrowozy w dekodery? Faktycznie odbiór z z pantografu nie jest zbyt pewny.
 

Marek Bydgoszcz

Aktywny użytkownik
Reakcje
23 1 0
#14
Wyjaśnię dokładnie o co mi chodzi. Chcę anologowo zasilac elektrowozy przez jedną szynę i pantograf, co jest standartem jak się chce. I jeździc na tych samych torach parowozami i spalinowymi sterowanymi DCC. Zastanawiam się czy może byc konflikt, i jeśli tak to dlaczego, bo przecież tylko do jednej szyny jest przyłożone "napięcie analogowe".
podaruj sobie zasilanie z trakcji, manewry z wydzieleniem torowiska były dobre dla analogu, jak pisano wyżej, a wszystko będzie dużo prostsze to tyle z mojej strony
 

Blue

Użytkownik
Reakcje
30 1 0
#15
Konfliktu nie będzie. Styku też nie będzie, więc te elektrowozy będą jeździły jak będą chciały. Łatwiej uzbroić lokomotywę w dekoder niż tak kombinować.
 
Reakcje
0 0 0
#17
Jestem w trakcie kupowania SET 100 firmy Lenz i w ramach teoretycznego przygotowania doczytalem sie w instrukcji, ze mozna tam uzyc jednej lokomotywy analogowej,ktora bedzie miala adres "0".
Kiedys, kilka miesiecy temu, przeczytalem na forum, ze puszczajac lokomotywa analogowa razem z cyfrowymi mozna uszkodzic dekodery. Czy to prawda ? Czy naprawde nie mozna puszczac chociaz jedej analogowej...?
Coprawda ja mam narazie tylko dwie lokomotywy cyfrowe,ale w przyszlosci moze zdarzyc mi sie jakas analogowa i nie chcialbym zrobic glupstwa.....
 

Grzes

Moderator forum Sterowanie oraz Mikro-producenci.
Zespół forum
BGM
SMK Katowice
Reakcje
574 7 0
#18
Jestem w trakcie kupowania SET 100 firmy Lenz i w ramach teoretycznego przygotowania doczytalem sie w instrukcji, ze mozna tam uzyc jednej lokomotywy analogowej,ktora bedzie miala adres "0".
Kiedys, kilka miesiecy temu, przeczytalem na forum, ze puszczajac lokomotywa analogowa razem z cyfrowymi mozna uszkodzic dekodery. Czy to prawda ? Czy naprawde nie mozna puszczac chociaz jedej analogowej...?
Coprawda ja mam narazie tylko dwie lokomotywy cyfrowe,ale w przyszlosci moze zdarzyc mi sie jakas analogowa i nie chcialbym zrobic glupstwa.....
Odradzam takie sterowanie lokomotywą "analogową"
Jest to opcja oferowana przez producentów sterowania DCC m.in. LENZ a nawet to proste sterowanie PIKO .
Po postawieniu na tory lokomotywy "analogowej" bedzie słyszalne głośne brzęczenie - skutek zasilania silnika zmiennym przebiegiem.
W najgorszym wypadku doprowadzi to do uszkodzenia silnika.
 

Blue

Użytkownik
Reakcje
30 1 0
#19
Po włożeniu dekodera lokomotywa analogowa staje się cyfrową. Obecność lokomotywy bez dekodera nie zrobi krzywdy dekoderom innych lokomotyw, za to, jak napisano wyżej, lokomotywa analogowa może ulec uszkodzeniu pod wpływem zasilania sygnałem DCC, a co najmniej będzie się okrutnie męczyć i bzyczeć w systemie cyfrowym.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.140 442 105
#20
Odradzam takie sterowanie lokomotywą "analogową"
Jest to opcja oferowana przez producentów sterowania DCC m.in. LENZ a nawet to proste sterowanie PIKO .
Po postawieniu na tory lokomotywy "analogowej" bedzie słyszalne głośne brzęczenie - skutek zasilania silnika zmiennym przebiegiem.
W najgorszym wypadku doprowadzi to do uszkodzenia silnika.
Po włożeniu dekodera lokomotywa analogowa staje się cyfrową. Obecność lokomotywy bez dekodera nie zrobi krzywdy dekoderom innych lokomotyw, za to, jak napisano wyżej, lokomotywa analogowa może ulec uszkodzeniu pod wpływem zasilania sygnałem DCC, a co najmniej będzie się okrutnie męczyć i bzyczeć w systemie cyfrowym.
Tak w nawiązaniu....kupiłem sobie jakiś czas temu model lokomotywy przystosowanej do jazdy w systemie DC jak i AC. Oryginalnie lokomotywa miała zamontowaną szynę do odbioru prądu z tej tzw. trzeciej szyny tj. tych wypustek które biegną po środku podkładów. Dodatkowo od spodu lokomotywa miała taki przełącznik DC/AC, który należało również (prócz usunięcia płozy) przesunąć w pozycję DC jeśli w tym systemie chciało się działać.
Płozę zdemontowałem, ale (z uwagi na styczność z tematem po raz pierwszy) nie przełączyłem trybu na DC tylko model pozostał w ustawieniu AC.
Postawiłem lokomotywę w takim stanie na torach. Zaprogramowałem, zmieniłem CV ale nie chciała ruszyć się z miejsca. Co więcej, co jakiś czas lokomotywa jakby "skrzeczała". Zajrzałem do instrukcji, zmieniłem położenie przełącznika w tryb DC i lokomotywa normalnie zaczęła reagować na polecenia MultiMausa.
Czy opisana sytuacja mogła doprowadzić do uszkodzenia silnika, tak jak mogło to mieć miejsce w zacytowanych przeze mnie na początku wpisach ?
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
DCC 6
DCC 2
DCC 5
DCC 10
DCC 0

Podobne wątki