• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Adam_Wi

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
995 62 25
#49
@red_tomato nie mam sputnika więc nie wiem ile sprężyn jest tam. Poprzednie wypusty wszystkie miały 3 sprężyny. U mnie wisi Viessmann i mam na wszystkich koniach jedna sprężynę zostawiona... Kontakt jest pantografu z siecią ale nacisku Wielkiego nie ma :D
 

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
344 1 1
#50
ET21 ma nowe pantografy z dwoma sprężynkami. Sieć Viessmann jest na tyle sztywna, że mogą być obie sprężynki, choć ja też we wszystkich moich elektrowozach zostawiam po jednej sprężynce.
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
995 62 25
#51
@Pawel dzieki za info. Owszem sieć Viessmana jest na tyle sztywna że i na wszystkich sprężynach można śmigać... Tylko po co? Po co ma trzeć i robić hałas, który i tak nie jest mile widziany. Druga sprawa to w razie usterki mniejszy nacisk= mniej szkód. Wybacz @red_tomato za ot.
 
OP
OP
red_tomato

red_tomato

Znany użytkownik
Reakcje
1.511 0 0
#52
Cześć,
niestety nie wiem jak "w ramach przyjaźni" odbywał się transport do Polski, węgierskich autobusów marki Ikarus...
Ja wyobrażam sobie to, tak. Mam nadzieję, że nikogo nie zbulwersuję... ;)
Jestem szalenie ukontentowany tym, że nabyłem te modele. Jak również tym, jak wyglądają, a zwłaszcza Ikarus firmy Brekina...
IMG-5042-min.jpg
IMG-5049-min.jpg
IMG-5051-min.jpg
IMG-5054-min.jpg
IMG-5055.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#53
Jak najbardziej tak to mogło wyglądać, są chyba nawet na forum zdjęcia transportu Ikarusów.
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
#56
Kiedyś poszukiwałem zdjęć Ikarusów na wagonach i mam takie zdjęcie z internetu.
Warszawska-zajezdnia-Stalowa-ma-30-lat-3.jpg
Oraz link gdzie też można zobaczyć i przeczytać jak to w kolejnych latach się odbywało.
https://plockibus.pl/11479/montaz-przemyslowy-ikarusow-w-polsce/
Modele autobusów na platformach zrobiłem jako rozłączone z otwartymi pudłami zabezpieczonymi sklejką, bez osi. Kiedyś wklejałem w moim wątku samochodowym. Sądziłem, że oprócz cła w grę wchodziła skrajnia ale jak widać mogą jechać na kołach i też się mieszczą.
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
#58
We wrześniu zeszłego roku natrafiłem na znanym portalu społecznościowym na poniższą fotografię:

1981.03.31. - Dresden Friedrichstadt - dworzec towarowy (uk.wikipedia.org).jpg
- źródło: https://uk.wikipedia.org/wiki/Залізничний_вузол#/media/Файл:Bundesarchiv_Bild_183-Z0331-017,_Dresden,_Güterbahnhof.jpg

Dzisiaj szukając źródła popularna wyszukiwarka internetowa zaprowadziła mnie na ukraińską Wikipedię:

https://uk.wikipedia.org/wiki/Залізничний_вузол

Według opisu (jeśli dobrze zrozumiałem) fotografia została wykonana 31 marca 1981 roku na dworcu towarowym Friedrichstadt w Dreźnie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#59
zaprowadziła mnie na ukraińską Wikipedię
A tam jest podane źródło zdjęcia:
File: Bundesarchiv Bild 183-Z0331-017, Dresden, Güterbahnhof.jpg
Dresden, Güterbahnhof ADN-ZB Häßler 31.3.1981 Dresden: Ein neues Ablaufspeicherwerk
(powinno chyba być Ablaufspeicherstellwerk) wurde in Dresden-Friedrichstadt seiner Bestimmung übergeben. Auf dem größten Güterbahnhof der DDR werden täglich etwa 4400 Waggons zu Zügen zusammengestellt.
co w wolnym tłumaczeniu znaczy, że "Nowa nastawnia rozrządowa została oddana do użytku na stacji Dresden-Friedrichstadt. Na największej stacji towarowej w NRD codziennie rozrządzano około 4400 wagonów (z których zestawiano pociągi)". Nie zrozumiałem, czy 31.03.1981 to data oddania do użytku nowej nastawni, czy data zrobienia zdjęcia, ale nastawnię oddano właśnie w 1981 roku.
 
OP
OP
red_tomato

red_tomato

Znany użytkownik
Reakcje
1.511 0 0
#60
Cześć,
bardzo się ucieszyłem, kiedy się dowiedziałem, że firma Tillig Bahn będzie produkowała modele wagonów chłodni... Tym niemniej i nie mogłem sobie odmówić zakupu choćby jednego (narazie...;)) tak pięknego modelu.
Mam ogromny sentyment do tych konstrukcji, ponieważ były to jedne z pierwszych wagonów, które świadomie pamiętam, kiedy jako dziecko (na początku tal osiemdziesiątych) oglądałem je na bocznicach jednostki wojskowej w Dęblinie. Były trochę przerażające, bo zazwyczaj pokrywała je dość znaczna ilość rdzy... Niesamowite, co się pamięta z dzieciństwa... :ROFL:
Poniżej moja wersja "historii"...
IMG-5687-min.jpg
IMG-5689-min.jpg
IMG-5693.jpg
IMG-5697.jpg
IMG-5700.jpg