• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ACME - modele wagonów pasażerskich

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
2.129 44 4
Co chcecie, Kupa ekspresów z początku lat 90-tych w tym Berolina jeździła na tych wagonach (Görlitz i 136/139A) no i pasująca do tego EP08-10 i knajpa. Tak więc lata 90-te bez trumienki tylko szkoda, że kolor ten wypłowiały a nie oryginał z lat produkcji czyli ten z jednego Z2A Görlitza z Ost-Westa . Ale w sumie uzbiera się na Berolinę prowadzoną SP45-90 z Rzepina do Frankfurtu.
Scan2021-250.jpg
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
2.129 44 4
Tam chyba było ze 12 wagonów. Lok i 2kl (Z2A), 2kl (czerwona z 6-ioma miejscami), 2kl (Z2A), 1kl (139A), WR, 1kl (139A), 2kl, 2kl, 2kl, 2kl (czerwona z 6-ioma miejscami), 2kl. Czy dwójki były wszystkie Z2A czy może 136A tego już nie pamiętam, ale można założyć że tak. Ciągnęła EU07-367 a od Rzepina to ze zdjęcia powyżej.
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.381 94 9
Czy można wykorzystać zapowiedziane Z-tki ACME do zestawienia pociągów Ex. Krakus, Górnik i Lech?
Mógłby ktoś zrobić zestawienie pociągów do jakich można wykorzystać wagony ACME o_O
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.661 609 30
W latach 90. XX wieku najnowsze wówczas wagony Z Bautzen '91, a potem wagony budowy polskiej były kierowane przede wszystkim do pociągów nowej wtedy kategorii Intercity (IC), a nie ekspresów (Ex). Jeśli chodzi o wagony 2 klasy, dotyczy to wagonów z 6 miejscami w przedziale. Wagony Görlitz '90 miały po 8 miejsc w przedziale i nie mogły kursować w pociągach IC.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.913 561 107
Tam chyba było ze 12 wagonów. Lok i 2kl (Z2A), 2kl (czerwona z 6-ioma miejscami), 2kl (Z2A), 1kl (139A), WR, 1kl (139A), 2kl, 2kl, 2kl, 2kl (czerwona z 6-ioma miejscami), 2kl. Czy dwójki były wszystkie Z2A czy może 136A tego już nie pamiętam, ale można założyć że tak. Ciągnęła EU07-367 a od Rzepina to ze zdjęcia powyżej.
Ale mowa o Berolinie która uruchamiana był jeszcze w ramach sieci Interexpress czy EuroCity?
Bo na początku tego drugiego okresu Berolina jeździła na niemieckich wagonach przez całkiem długi czas. I na pewno nie było w składzie 12 wagonów.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
2.129 44 4
Ale mowa o Berolinie która uruchamiana był jeszcze w ramach sieci Interexpress czy EuroCity?
Bo na początku tego drugiego okresu Berolina jeździła na niemieckich wagonach przez całkiem długi czas. I na pewno nie było w składzie 12 wagonów.
Skoro prowadziła go SP-45 do frankfurtu i miała polskie wagony to przed EC a więc normalna jako Interekspress.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
8.750 139 1
Krótkie info:)

W łódzkim sklepie Drim zestaw "OST-WEST EXPRESS" (ACME-55135) już dostępny w cenie 1 029,00 zł.

1 x wagon 2. klasy PKP (stacja Warszawa Grochów; Rev.: 91.01.19)
1 x wagon 2. klasy PKP (stacja Warszawa Grochów; Rev.: 94.04.19)
1 x wagon Kuszetka PKP (stacja: Warszawa Grochów; Rev.: 93.12.21)

acme-55135-zapowiedz-pkp-v-zestaw-3-wagonow-os.jpg
 

Krzysztof Fiałka

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
1.615 26 0
Co chcecie, Kupa ekspresów z początku lat 90-tych w tym Berolina jeździła na tych wagonach (Görlitz i 136/139A) no i pasująca do tego EP08-10
W artykule: Marek Graff, Lokomotywy elektryczne, serii E405/E412 kolei włoskich, znalazłem informację taką informację:
cyt.: "Te pojazdy dały początek rodzinie TRAXX, czyli wielosystemowym lokomotywom elektrycznym dużej mocy, do obsługi ruchu towarowego i pasażerskiego. Zainteresowanie podobnymi lokomotywami wyraziły także koleje polskie – zamierzano zakupić 8 lokomotyw od obsługi pociągów pasażerskich relacji Warszawa – Berlin (planowane oznaczenie – EU43) na całej trasie."
W końcu będzie można zestawić skład z rocowską Adtranz EU43 i nie będzie to totalna fikcja ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.661 609 30
W końcu będzie można zestawić skład z rocowską Adtranz EU43 i nie będzie to totalna fikcja ;)
Nie jestem pewien, czy którakolwiek z ośmiu EU43(1) prowadziła kiedykolwiek jakiś rozkładowy pociąg PKP. Poza tym lokomotywy te były zbudowane w latach 1997-98, a dopuszczenie do pracy na PKP dostały dopiero w roku 2000, podczas gdy tu mówimy o wagonach z początku lat 90. XX wieku. Żadna z EU43 nigdy nie została formalnie przejęta przez PKP, wszystkie były cały czas własnością ADtranz/Pafawag i ostatecznie przez producenta zostały sprzedane do Włoch.
 

Krzysztof Fiałka

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
1.615 26 0
Nie jestem pewien, czy którakolwiek z ośmiu EU43(1) prowadziła kiedykolwiek jakiś rozkładowy pociąg PKP. Poza tym lokomotywy te były zbudowane w latach 1997-98, a dopuszczenie do pracy na PKP dostały dopiero w roku 2000, podczas gdy tu mówimy o wagonach z początku lat 90. XX wieku. Żadna z EU43 nigdy nie została formalnie przejęta przez PKP, wszystkie były cały czas własnością ADtranz/Pafawag i ostatecznie przez producenta zostały sprzedane do Włoch.
Masz w 100% rację. Ale wygląda, że PKP planowano takie pociagi, w 1:1 nic z tego nie wyszło ale na makiecie można by pokazać jak mógł wyglądać BWE np. w 1998 r.
 

Podobne wątki