• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[A.C.M.E., 55062] EC Polonia 6151 19-90 002-0,6151 21-90 020-8,6151 21-90 024-0, 6151 88-90 001-8

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#1
Seria pojazdu: A9mnouz , B11mnouz , B11mnouz , WRmnouz
Epoka: VI
Producent: A.C.M.E.
Numer katalogowy: 55062
Rok produkcji: 2012
Zarząd kolei: PKP IC
Numer inwentarzowy: 61 51 19-90 002-0, 61 51 21-90 020-8, 61 51 21-90 024-0, 61 51 88-90 001-8
Stacja macierzysta: W-wa Grochów
Liczba osi: 4
Długość: 303 mm
Rewizja: 27.01.2010, 18.09.09, 23.04.10, 14.09.09

Zestaw wagonów firmy ACME zawiera cztery wagony stanowiące skład pociągu EuroCity Polonia kursującego w relacji Warszawa-Villach. Pociąg kursuje od 1997 roku. W skład zestawu wchodzi wagon I klasy typu Z1A ABB Henschel, dwa wagony II klasy typu Z1B ABB Henschel oraz wagon restauracyjny typu 406A / dawniej Z1AWR /. Wagony posiadają schemat malowania standardowy dla PKP IC, natomiast wagon restauracyjny posiada schemat malowania „Kiepura”.

Wagony typu Z1A i Z1B stanowiły pierwsze wagony standardu Z1 jakie były na stanie PKP. Zostały one dostarczone w liczbie 50 sztuk / 15 szt. klasy pierwszej oraz 35 klasy drugiej / przez firmę ABB Henschel AG w Berlinie. Zostały wyprodukowane w latach 1996-1997. Wagony otrzymały numery w zakresie 61 51 19-90 001-2 – 61 51 19-90 015-1 dla klasy pierwszej oraz 61 51 21-90 001-8 – 61 51 21-90 035-6 dla klasy drugiej.

Wagony typu 406A / dawniej Z1AWR / stanowią przebudowę wagonów typu Z1A/Z1B ABB Henschel, które PKP zakupiło w liczbie 50 sztuk / 15 I klasy i 35 II klasy / w latach 1996-1997. W 2005 roku przebudowie poddano dwa wagony, które otrzymały schemat malowania „Kiepura” / numery 61 51 88-90 001-8 oraz 61 51 88-90 002-6 /. Natomiast w roku 2011 oraz 2012 przebudowano dodatkowo dwa wagony / 61 51 88-90 003-4 oraz 61 51 88-90 004-2 /które otrzymały już schemat malowania standardowy dla PKP IC.

Ps. Pomimo faktu, iż zasadniczo skład pociągu składa się z więcej niż czterech wagonów po wielu godzinach poszukiwań udało mi się znaleść potwierdzenie, iż zdażył się przypadek, że skład "Polonii" był dokładnie taki, jak proponuje to nam firma ACME w swoim zestawie. Nawet w połowie zgadzają się numery inwentarzowe.

Wagon_osobowy_A9mnouz_61_51_19-90_002-0 (EC_POLONIA) (2).JPG
Wagon_osobowy_A9mnouz_61_51_19-90_002-0 (EC_POLONIA) (3).JPG
Wagon_osobowy_A9mnouz_61_51_19-90_002-0 (EC_POLONIA) (5).JPG
Wagon_osobowy_A9mnouz_61_51_19-90_002-0 (EC_POLONIA) (6).JPG
Wagon_osobowy_A9mnouz_61_51_19-90_002-0 (EC_POLONIA) (7).JPG
Wagon_osobowy_A9mnouz_61_51_19-90_002-0 (EC_POLONIA) (9).JPG
Wagon_osobowy_B11mnouz_61_51_21-90_020-8 (EC_POLONIA) (2).JPG
Wagon_osobowy_B11mnouz_61_51_21-90_020-8 (EC_POLONIA) (3).JPG
Wagon_osobowy_B11mnouz_61_51_21-90_020-8 (EC_POLONIA) (5).JPG
Wagon_osobowy_B11mnouz_61_51_21-90_020-8 (EC_POLONIA) (6).JPG
Wagon_osobowy_B11mnouz_61_51_21-90_020-8 (EC_POLONIA) (7).JPG
Wagon_osobowy_B11mnouz_61_51_21-90_020-8 (EC_POLONIA) (9).JPG
 

Dabas

Aktywny użytkownik
Reakcje
19 0 0
#3
Ja bym trochę przeredagował opis bo niepotrzebnie się powtarza, i uzupełnił odrobinę... zaś '/' bym zastąpił nawiasami.

Znaczy ten fragment
Wagony typu Z1A i Z1B stanowiły pierwsze wagony standardu Z1 jakie były na stanie PKP. Zostały one dostarczone w liczbie 50 sztuk / 15 szt. klasy pierwszej oraz 35 klasy drugiej / przez firmę ABB Henschel AG w Berlinie. Zostały wyprodukowane w latach 1996-1997. Wagony otrzymały numery w zakresie 61 51 19-90 001-2 – 61 51 19-90 015-1 dla klasy pierwszej oraz 61 51 21-90 001-8 – 61 51 21-90 035-6 dla klasy drugiej.

Wagony typu 406A / dawniej Z1AWR / stanowią przebudowę wagonów typu Z1A/Z1B ABB Henschel, które PKP zakupiło w liczbie 50 sztuk / 15 I klasy i 35 II klasy / w latach 1996-1997. W 2005 roku przebudowie poddano dwa wagony, które otrzymały schemat malowania „Kiepura” / numery 61 51 88-90 001-8 oraz 61 51 88-90 002-6 /. Natomiast w roku 2011 oraz 2012 przebudowano dodatkowo dwa wagony / 61 51 88-90 003-4 oraz 61 51 88-90 004-2 /które otrzymały już schemat malowania standardowy dla PKP IC.
Zapisałbym tak:
Wagony typu Z1A i Z1B stanowiły pierwsze wagony standardu Z1 jakie były na stanie PKP. Zostały one dostarczone w liczbie 50 sztuk (15 szt. Z1A klasy pierwszej oraz 35 szt. Z1B klasy drugiej) przez firmę ABB Henschel AG w Berlinie. Zostały wyprodukowane w latach 1996-1997. Wagony otrzymały numery w zakresie 61 51 19-90 001-2 – 61 51 19-90 015-1 dla klasy pierwszej oraz 61 51 21-90 001-8 – 61 51 21-90 035-6 dla klasy drugiej.

Wagony typu 406A (dawniej Z1AWR) stanowią przebudowę wagonów typu Z1A ABB Henschel. W 2005 roku przebudowano dwa wagony Z1A (o numerach 61 51 19-90 003-8 oraz 61 51 19-90 010-3), które otrzymały oznaczenie typu Z1AWR, schemat malowania „Kiepura” oraz nowe numery (61 51 88-90 001-8 oraz 61 51 88-90 002-6). W roku 2009 i 2011 przeszły one naprawy rewizyjne, zmieniono im oznaczenie typu na 406A oraz zmieniono malowanie zewnętrzne na odpowiadające wagonom sypialnym PKP IC. W roku 2011 oraz 2012 przebudowano kolejne dwa wagony Z1A (o numerach 61 51 19-90 002-0 oraz 61 51 21-90 006-1). Otrzymały one standardowy schemat malowania PKP IC i kolejne numery (61 51 88-90 003-4 oraz 61 51 88-90 004-2).