Seria pojazdu: Bdmnu
Epoka: V
Producent: A.C.M.E.
Numer katalogowy: 52710
Rok produkcji: 2012
Zarząd kolei: PKP IC
Numer inwentarzowy: 61 51 21-90 026-5
Stacja macierzysta: W-wa Grochów
Liczba osi: 4
Długość: 303 mm
Rewizja: 25.02.04
Wagony typu Z1A i Z1B stanowiły pierwsze wagony standardu Z1 jakie były na stanie PKP. Zostały one dostarczone w liczbie 50 sztuk / 15 szt. klasy pierwszej oraz 35 klasy drugiej / przez firmę ABB Henschel AG w Berlinie. Zostały wyprodukowane w latach 1996-1997. Wagony otrzymały numery w zakresie 61 51 19-90 001-2 – 61 51 19-90 015-1 dla klasy pierwszej oraz 61 51 21-90 001-8 – 61 51 21-90 035-6 dla klasy drugiej.
Wagony posiadają schemat malowania / zwany „papuga” lub „tęczówka” / przeznaczony dla wagonów o najwyższym standardzie, w którym poruszały się nawet do 2005 roku.
Wagony drugiej klasy stanowią podstawę parku taborowego dla pociągów BWE w związku z czym posiadają właściwy dla tego pociągu schemat malowania.
Wspomnieć również należy, iż 4 wagony pierwszej klasy zostały w pewnym momencie przebudowane na wagony restauracyjne typu 406A / dawniej Z1AWR / natomiast 6 wagonów drugiej klasy przebudowano na wagony z przedziałem dla osób niepełnosprawnych, a także na jeden wagon salonowy.
Epoka: V
Producent: A.C.M.E.
Numer katalogowy: 52710
Rok produkcji: 2012
Zarząd kolei: PKP IC
Numer inwentarzowy: 61 51 21-90 026-5
Stacja macierzysta: W-wa Grochów
Liczba osi: 4
Długość: 303 mm
Rewizja: 25.02.04
Wagony typu Z1A i Z1B stanowiły pierwsze wagony standardu Z1 jakie były na stanie PKP. Zostały one dostarczone w liczbie 50 sztuk / 15 szt. klasy pierwszej oraz 35 klasy drugiej / przez firmę ABB Henschel AG w Berlinie. Zostały wyprodukowane w latach 1996-1997. Wagony otrzymały numery w zakresie 61 51 19-90 001-2 – 61 51 19-90 015-1 dla klasy pierwszej oraz 61 51 21-90 001-8 – 61 51 21-90 035-6 dla klasy drugiej.
Wagony posiadają schemat malowania / zwany „papuga” lub „tęczówka” / przeznaczony dla wagonów o najwyższym standardzie, w którym poruszały się nawet do 2005 roku.
Wagony drugiej klasy stanowią podstawę parku taborowego dla pociągów BWE w związku z czym posiadają właściwy dla tego pociągu schemat malowania.
Wspomnieć również należy, iż 4 wagony pierwszej klasy zostały w pewnym momencie przebudowane na wagony restauracyjne typu 406A / dawniej Z1AWR / natomiast 6 wagonów drugiej klasy przebudowano na wagony z przedziałem dla osób niepełnosprawnych, a także na jeden wagon salonowy.