• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

19WE

Larry

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Już od jakiegoś czasu dostępne były zdjęcia 19WE - najnowszego ezt by Newag Nowy Sącz. Ja zobaczyłem je niestety dopiero dzisiaj, ale wklejam dla tych co jeszcze nie widzieli.

Strasznie mi się podobaj ten skład. Ogólnie uważam, że projekty Newagu (na razie w sumie spośród ezt tylko 14WE i 19WE) są dużo lepsze od Pesy (chociażby ED59 czy ED74)
http://www.newag.pl/index.php?a=galeria ... opcja=show
 

marcin sds

Aktywny użytkownik
Reakcje
68 2 0
#2
Nie znam się na szczegółach technicznych, ale dla mnie jest kolosalna różnica w komforcie jazdy pomiędzy 14WE a ED74. Jechałem obydwoma, 14WE to lifting starych "kibli", tłucze się i hałasuje niemiłosiernie. ED74 jedzie gładko i cichutko, więc u mnie wypada zdecydowanie na plus.
 
Ł

Łukasz K

Gość
#3
18 sierpnia widziałem go z okna pociągu na torze stacyjnym w Żmigrodzie. Obok stała jakaś ET22 świeżo po rewizji z CM Czechowice Dz. Ładnie się prezentuje tylko czy na naszych torach te pociągi znalazłyby zastosowanie?
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 122 22
#4
marcin sds, piszesz, że nie znasz się na szczegółach technicznych, ale jednak wiesz, że 14WE to jedynie gruntowna modernizacja EN57. Wady tego zespołu wynikają właśnie z faktu, iż jest to jedynie modernizacja. Zaś ED74 to zupełnie nowa konstrukcja. Nowa i wykonana w zgodzie ze światowymi trendami w projektowaniu wszelkich elementów i podzespołów nowoczesnych pociągów.
Można w tym miejscu nadmienić, że konstrukcja typowego EN57 i ED74 dzieli naprawdę wielka przepaść pełnowymiarowa.
 
OP
OP
Larry

Larry

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#5
Z tego co znalazłem w necie to 19WE to całkowicie nowa konstrukcja.

A co do wyższości jazdy ED74 nad 14WE to zgadzam się całkowicie. Źle się wyraziłem. Mówiąc projekty chodziło mi o stylizację.
 

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
Producent
Reakcje
419 4 0
#7
Witam . wczoraj mialem okazje zobaczyc 19WE na zywo na targach w Berlinie ,i musze powiedziec ze jestem pod ogromnym wrazeniem widzac wreszcie oplywowe ksztalty z rodzimych fabryk. Z daleka zespol prezentowal sie nadzwyczajnie, lecz podchodzac blizej ujawnialy sie ze tak powiem " polskie mozliwosci techniczne". Oglnie rzecz biorac duza uwage nalezy zwrocic na wozki ktore zostaly wykonane od podstaw przez Newag z dopuszczeniem na 160 oraz na czola jednostki gdzie kryje sie pod oslona sprzeg scharfenbegr'a z przewodami powietrznymi.co do wnetrza to praktycznie niczym sie szczegolnym nie wyroznia od SA 132, natomiast w srodku bardziej niz na zewnatrz sa widoczne niedociagniecia w montazu. kokpit maszynisty zasuguje na duzy plus. przestornne i wygodne miejsce z bardzo przejrzystym i czytelnym dla uzytkownika panelem sterowniczym.widok psuje tylko gajga pneumatyczna od hamulca pomocniczego ktora nie pasuje do reszty . jednym minusem jest bardzo slaba widocznosc z pozycji maszynisty.podumowujac jest to ogromny skok w rozoju polskiego kolejnictwa lecz niestety, odczuwalne bylo bardzo mocno pochodzenie pojazdu. jest to tak naprawde pojazd nowej generacji przystosowany do polskich realiow przez ludzi ktorzy znaja polskie realia. pozdrawiam
 

Rutek

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#8
Ech tylko strasznie wąska ta przednia szyba - małe pole widzenia - trzeba się będzie zatrzymywać daleko od semafora żeby go widzieć a boczne okna się raczej nie otwierają żeby wystawić głowę i zobaczyć sygnał na semaforze