Chciałbym przedstawić model cysterny kolei brytyjskich budowanych w latach 1939-44 na zamówienie ministerstwa lotnictwa. Wagony wyprodukowano w bardzo dużych ilościach kilku tysięcy sztuk do transportu głównie paliwa lotniczego. Z tego powodu wagony budowano w wersji A czyli bez instalacji ogrzewania ładunku i z opróżnianiem tylko górnym. Po zakończeniu II Wojny Światowej nadwyżki posiadanych wagonów sprzedano wielu firmom prywatnym. Dużą liczbę tych wagonów przebudowano do wersji B montując instalację ogrzewania ładunku i dolny zawór oprózniajacy. Część tych wagonów przy okazji otrzymała większe pomosty na zbiorniku i drabiny boczne. Sama konstrukcja była wzorowana na wagonach budowanych w latach wcześniejszych. Zastosowano jednak zbiornik konstrukcji spawanej o pojemności 4275 galonów (imperial gallon) czyli niecałe 19,5 m³. Wagony te eksploatowano do początku lat 70-tych.
Model jest produkowany przez firmę Dapol w wielu wersjach malowania. Bardzo wysoka jakość detali i wykonania. Ruchome zderzaki, sprzęgi wzorowane na oryginalnych i odzprężynowane osie.
Napisy czytelne.
Malowanie modelu jest wzorowane na autentycznym wagonie należącym do firmy specjalizującej się w produkcji past do podłogi i środków do pielęgnacji lakieru na samochodach.
Zdjęcie pożyczone z internetu autorstwa Iana Nolana z roku 1961 na stacji Hove.
Model jest produkowany przez firmę Dapol w wielu wersjach malowania. Bardzo wysoka jakość detali i wykonania. Ruchome zderzaki, sprzęgi wzorowane na oryginalnych i odzprężynowane osie.
Napisy czytelne.
Malowanie modelu jest wzorowane na autentycznym wagonie należącym do firmy specjalizującej się w produkcji past do podłogi i środków do pielęgnacji lakieru na samochodach.
Zdjęcie pożyczone z internetu autorstwa Iana Nolana z roku 1961 na stacji Hove.
-
4
-
2
- Pokaż wszystkie