• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

111Arow

MF20AC

Nowy użytkownik
Reakcje
27 0 0
#1
Lista wszystkich zmodernizowanych 111Arow - stan na dzień dzisiejszy.
Tylko wagony dla PKP PR zostały zmodernizowane w Nowym Sączu. Pozostałe 111Arow powstawały już w Pesie.

Zakres numerów z serii ex-PKPPR (2005-2006):
50 51 84-78 001-1
50 51 84-78 002-9
50 51 84-78 003-7
50 51 84-78 004-5
50 51 84-78 005-2
50 51 84-70 003-5
50 51 84-70 004-3
51 51 84-70 007-5
51 51 84-70 009-1
50 51 84-70 010-0
60 miejsc, 12 wieszaków na rowery, 1 WC, nawiew - na bazie 111As, 111Aw i 111Ay.
http://wgk.cal.pl/data/media/654/111Arow_50_51_84-78_003-7_B8nopuvz_mae.jpg

Zakres numerów z serii I (2005):
50 51 84-78 006-0
50 51 84-78 007-8
50 51 84-78 008-6
50 51 84-78 009-4
50 51 84-78 010-2
50 51 84-78 011-0
50 51 84-78 012-8
50 51 84-78 013-6
50 51 84-78 014-4
50 51 84-78 015-1
50 51 84-78 016-9
50 51 84-78 017-7
50 51 84-78 018-5
50 51 84-78 019-3
50 51 84-78 020-1
50 51 84-78 021-9
50 51 84-78 022-7
50 51 84-78 023-5
50 51 84-78 024-3
50 51 84-78 025-0
72 miejsca, 6 wieszaków na rowery, 1 WC, nawiew - na bazie 110Ac.
http://www.wgk.cal.pl/data/media/654/50_51_84-78_011-0_B9nopuvz.jpg

Zakres numerów z serii II (2005):
51 51 84-70 011-7
51 51 84-70 012-5
51 51 84-70 013-3
51 51 84-70 014-1
51 51 84-70 015-8
51 51 84-70 016-6
51 51 84-70 017-4
51 51 84-70 018-5
51 51 84-70 019-0
51 51 84-70 020-8
72 miejsca, 3 wieszaki na rowery, 2 WC, RIC, nawiew - na bazie 110Ac.
http://www.wgk.cal.pl/data/media/654/DSC05683.jpg

Zakres numerów z serii III (2008):
50 51 84-70 023-3
50 51 84-70 024-1
50 51 84-70 025-8
50 51 84-70 026-6
50 51 84-70 027-4
50 51 84-70 028-2
50 51 84-70 029-0
50 51 84-70 030-8
50 51 84-70 031-6
50 51 84-70 032-4
50 51 84-70 033-2
50 51 84-70 034-0
50 51 84-70 035-7
50 51 84-70 036-5
50 51 84-70 037-3
50 51 84-70 038-1
50 51 84-70 039-9
50 51 84-70 040-7
50 51 84-70 041-5
50 51 84-70 042-3
50 51 84-70 043-1
50 51 84-70 044-9
50 51 84-70 045-6
50 51 84-70 046-4
50 51 84-70 047-2
50 51 84-70 048-0
50 51 84-70 049-0
50 51 84-70 050-6
50 51 84-70 051-4
50 51 84-70 052-2
72 miejsca, 6 wieszaków na rowery, 1 WC, klimatyzacja - na bazie 111Ay i 111Ah
http://www.wgk.cal.pl/data/media/654/DSC_86241.jpg

Zakres numerów z serii IV (2008-2009):
50 51 84-70 053-0
50 51 84-70 054-8
50 51 84-70 055-5
50 51 84-70 056-3
50 51 84-70 057-1
50 51 84-70 058-9
50 51 84-70 059-7
50 51 84-78 060-7
50 51 84-70 061-3
50 51 84-70 062-1
50 51 84-70 063-9
50 51 84-70 064-7
50 51 84-70 065-4 (kinowy)
50 51 84-70 066-2 (kinowy)
50 51 84-70 067-0 (kinowy)
66 miejsc, 12 wieszaków na rowery, 1 WC, klimatyzacja - na bazie 111Aw i 609A.
http://www.wgk.cal.pl/data/media/654/50_51_84-70_058-9_B9nopuvz.jpg

Zakres numerów z serii V (2013):
61 51 84-70 068-5
61 51 84-70 069-3
61 51 84-70 070-1
61 51 84-70 071-9
61 51 84-70 072-7
61 51 84-70 073-5
61 51 84-70 074-3
61 51 84-70 075-0
61 51 84-70 076-8
61 51 84-70 077-6
60 miejsc, 12 wieszaków na rowery, 2 WC, klimatyzacja, drzwi odskokowe, RIC
http://www.wgk.cal.pl/data/media/654/61_51_84-70_074-3_B7nopuvz_26042014_1.jpg

Zakres numerów z serii VI (2014-2015):
50 51 84-78 026-8
50 51 84-78 027-6
50 51 84-78 028-4
50 51 84-78 029-2
50 51 84-78 030-0
50 51 84-78 031-8
50 51 84-78 032-6
50 51 84-78 033-4
50 51 84-78 034-2
50 51 84-78 035-9
50 51 84-78 036-7
50 51 84-78 037-5
50 51 84-78 038-3
50 51 84-78 044-1
50 51 84-78 045-8
50 51 84-78 046-6
50 51 84-78 052-4
50 51 84-78 053-4
60 miejsc, 12 wieszaków na rowery, 2 WC, klimatyzacja, drzwi odskokowe
http://adamusadam.pl/system/assets/1484939867_normal.jpg
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.282 32 10
#2
Nie wszystkich, ostatnia grupa wagonów, którym po modernizacji nadano 'typ' 111Arow to 50 51 84-78 026...060 (35 sztuk). To, że 17 z nich jest przystosowanych do przewozu wózków inwalidzkich to inna historia. '111Arow' to bardziej stan świadomości, niż typ wagonu ;)

Ściślej - wagonów, którym po modernizacji nadano typ 111Arow. Żaden 111Arow nie był modernizowany (oprócz ukinowienia 3 sztuk), co byłoby dosłownym znaczeniem tego zdania.

Zakres numerów z serii I (2005):
50 51 84-78 006-0
.
50 51 84-78 025-0

Zakres numerów z serii II (2005):
51 51 84-70 011-7
.
51 51 84-70 020-8
Jeśli już wydzielać jakieś serie (nic takiego w przypadku 111Arow się nie miało miejsca, to świeża moda dodawać dyszki po typie), to chronologicznie jest odwrotnie: 51 51 84-70 011-7 ... 51 51 84-70 020-8 miało reinkarnację luty-czerwiec 2005, 50 51 84-78 006-0 ... 50 51 84-78 025-0 grudzień 2005-styczeń 2006.

Jeszcze dla uściślenia:
- 50 51 84-78 013-6 powstał ze 110Aa
- tylko 50 51 84-70 052-2 jest ex 111Ah, pozostałe 29 z tej modernizacji było 111Ay
- tylko 50 51 84-70 067-0 jest ex 111Aw, pozostałe 14 z tej modernizacji było 609A
 
OP
OP
MF20AC

MF20AC

Nowy użytkownik
Reakcje
27 0 0
#3
Zapomniałem dopisać o tym, że seria V i VI posiada także stojaki na narty.


Wersja V ma siedzenia Talit 5 takie jak w III czy IV serii:


Ale za to seria VI ma już nowe siedzenia XCRS ze srebrnymi uchwytami:
 

DarekP

Aktywny użytkownik
Reakcje
119 1 0
#4
Lista wszystkich zmodernizowanych 111Arow - stan na dzień dzisiejszy.

Zakres numerów z serii IV (2008-2009):
50 51 84-70 053-0
50 51 84-70 054-8
50 51 84-70 055-5
50 51 84-70 056-3
50 51 84-70 057-1
50 51 84-70 058-9
50 51 84-70 059-7
50 51 84-78 060-7
50 51 84-70 061-3
50 51 84-70 062-1
50 51 84-70 063-9
50 51 84-70 064-7
50 51 84-70 065-4 (kinowy)
50 51 84-70 066-2 (kinowy)
50 51 84-70 067-0 (kinowy)
66 miejsc, 12 wieszaków na rowery, 1 WC, klimatyzacja - na bazie 111Aw i 609A.
http://www.wgk.cal.pl/data/media/654/50_51_84-70_058-9_B9nopuvz.jpg
Mam pytanie do tej serii wagonów. Otóż sprawdziłem naocznie, że część z tych wagonów jest "typowo" 72 miejscowa, a tylko niektóre mają po 66 miejsc. Da się to jakoś wytłumaczyć, bo nie wydaje mi się możliwym, żeby część wagonów była przerabiana np. w ramach P4.
Z całą pewnością wagony 053, 057, 058 oraz 062 są 72 miejscowe, natomiast 063 nie mam 100% pewności, ale może być 66 miejscowy, na pewno 66 miejscowe są 066 i 067.

Sprawa druga, to pytanie, czy wśród 111Arow powstałych z wagonów 110A są jeszcze takie bez klimatyzacji?
 
Ostatnio edytowane:

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.282 32 10
#5
tylko niektóre mają po 66 miejsc. Da się to jakoś wytłumaczyć, bo nie wydaje mi się możliwym, żeby część wagonów była przerabiana np. w ramach P4.
Z całą pewnością wagony 053, 057, 058 oraz 062 są 72 miejscowe, natomiast 063 nie mam 100% pewności, ale może być 66 miejscowy, na pewno 66 miejscowe są 066 i 067.
84-70 065-4, 84-70 066-2 i 84-70 067-0 to kinowe, stąd różnica. Wymienione w podlinkowanym artykule z 2018 roku 'prawie 10 lat' daje datę P5 (2009 rok), z drugiej strony dalej jest napisane że trzeba było zdemontować półki na bagaże. Kwestia do wyjaśnienia.
Z razji nietypowej liczby miejsc siedzących są one przypisane do stałych obiegów, z adnotacją 'liczba miejsc rezerwacyjnych - 66 (8x8)+2 (wagon kinowy, bez oferty kinowej)'
 

DarekP

Aktywny użytkownik
Reakcje
119 1 0
#6
Obecnie przy tych wagonach nie ma już adnotacji o wagonie kinowym, jest "tylko liczba miejsc rezerwacyjnych - 66 (8x8)+2", ale nadal nie wiem, ile tych wagonów jest.
Wydaje mi się logiczne, że najpierw wagony miały po 66 miejsc, a potem zrobiono z nich kinowe, niż odwrotnie. A więc to, że wagony kinowe są 3 niekoniecznie musi oznaczać, że wagonów 66 miejscowych jest tylko 3.
Swoją drogą ciekawy jest powód powstania tych wagonów, wygląda na to, że wagony te miały zastąpić w obiegach 609Ar, bo pojawiają się do dziś w Łebie. gdzie wcześniej docierały właśnie 609Ar.
 

Miko

Aktywny użytkownik
Reakcje
214 0 0
#7
Sprawdziłem swoje zdjęcia z 2019 roku – akurat wtedy trochę wagonów tego typu mi wpadło (niektóre kilka razy).
Na tej podstawie mogę napisać, że wagony o numerach 063-9 i 065-4 na 100% mają 66 miejsc do siedzenia, wagony 064-7 i 066-2 zgodnie z oznaczeniami najprawdopodobniej też.

Natomiast z oznaczeń wagonów o numerach 052-2, 055-5, 057-1, 058-9, 060-5, 061-3 wynika, że mają 72 miejsca do siedzenia.
Ponadto, wśród wagonów z niższymi numerami nie trafiłem na wagon z oznaczeniem innej liczby miejsc niż 72.

tylko niektóre mają po 66 miejsc. Da się to jakoś wytłumaczyć, bo nie wydaje mi się możliwym, żeby część wagonów była przerabiana np. w ramach P4.
Może w ramach 4. serii wykonano wagony z dwoma układami wnętrza, tylko tego szczegółu nie uwzględniono w powyższym zestawieniu?
Może tylko 5 ostatnich miało (i nadal ma) 66 miejsc? Ale to tylko moje przypuszczenia.

Tak na marginesie jeszcze kilka uwag o wagonach 66-miejscowych:
  • wagon o numerze 063-9 ma/miał podany przy drzwiach zakres miejsc 11-98 (chyba błędnie);
  • wagony o numerach 063-9 i 064-7 w 2019 roku miały przydział Gdynia i kursowały regularnie w składach TLK Małopolska;
  • wagony 065-4 i 066-2 miały przydział Warszawa Grochów i pojawiały się w składzie IC 33104 Galicja (Kraków - Przemyśl), i raz w IC 3700 Siemiradzki;
  • w grudniu 2019 wagon 066-2 miał zmieniony przydział na Kraków i jechał w składzie TLK Matejko (Bielsko Biała - Przemyśl).
 

Miko

Aktywny użytkownik
Reakcje
214 0 0
#8
Zrobiłem jeszcze dodatkowy przegląd zdjęć i razem z tym co napisał @DarekP obecna sytuacja wygląda dość przejrzyście:

wagony 111Arow B9nopuvz (72 miejsca do siedzenia) – 10 sztuk
50 51 84-70 053-0
50 51 84-70 054-8
50 51 84-70 055-5
50 51 84-70 056-3
50 51 84-70 057-1
50 51 84-70 058-9
50 51 84-70 059-7
50 51 84-70 060-5 (powyżej podano inny numer: 50 51 84-78 060-7)
50 51 84-70 061-3
50 51 84-70 062-1

wagony 111Arow B8nopuvz (66 miejsc do siedzenia) – 5 sztuk
50 51 84-70 063-9
50 51 84-70 064-7
50 51 84-70 065-4
50 51 84-70 066-2
50 51 84-70 067-0

Do ustalenia pozostaje czy tak było od razu po naprawach głównych, czy w późniejszym czasie dokonywano modyfikacji wnętrza w wagonach od numeru 053-0 do 062-1.
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.634 381 7
#9
Mam pytanie - co daje taka "wyliczanka" poza stwierdzeniem, że PKP Intercity oparte jest na wiecznym pudrowaniu trupów i przerabianiu ich na jakieś tragiczne bezprzedziałowe stodoły, kursujące zwłaszcza w nocnych pociągach. Pomijam już że to wszystko jeździ na wózkach 4ANc.
Gratuluję pomysłodawcom tej pseudomodernizacji komfortu jazdy w takich warunkach, zwłaszcza gdy trafi się na "wesołe towarzystwo" lub mamuśki z bezstresowo wychowanymi "bombelkami"...
 

DarekP

Aktywny użytkownik
Reakcje
119 1 0
#10
@Bolutek widzę, że mentalnie jesteś taki stary jak ja :) Problemem komfortu podróży jest kultura współpasażerów, a nie to, jaki jedzie wagon. Możesz jechać w strefie komfortu w 1 klasie i trafisz na współpasażera, który będzie się darł przez telefon przez całą podróż. Zmieni to skutek końcowy jakim będzie niezbyt udana podróż?

A co do wyliczanki, to widzisz, te wagony jeżdżą już tyle lat, a taki drobiazg umknął uwadze wielu, nawet na galeriach wagony te są prezentowane z niewłaściwymi oznaczeniami, bo mało kto to wyłapał. A ja wpadłem na to analizując obiegi pociągów, po co? Bo takie mam hobby a to forum jest jednym z nielicznych miejsc, w których da się taką informację uzyskać.
A różnica jest jednak spora, czy w danej relacji możesz przewieźć 6, czy 12 rowerów. Standardowy wagon rowerowy "załatwia" 1 rodzina 2+2 i dla Ciebie już miejsca nie będzie, a większość "nieprojektowych" 111Arow ma tylko 6 miejsc (mnie wychodzi, zę jest ich 60 szt.). Nowsze modernizacje mają już po 12 miejsc na rowery, a Combo miejsc jest też tylko 6.

Ja się za informację zrewanżuję tak, że zostawię tu informację, że wagony 66 miejscowe z 12 miejscami na rowery będzie można spotkać w rozkładzie jazdy 2021/2022w składach pociągów:
- Zosia Wwa-Łódź-Wwa
- Pobrzeże Łódź-Kołobrzeg-Łódź
- Delfin Wwa-Łeba-Wwa w sezonie
A więc wykorzystane będzie 4 z 5 dostępnych wagonów, 1 w rezerwie.

Ddam jeszcze są są pierwsze wersje 111Arow zrobione dla Intercity, które mają 72 miejsca i 3 miejsca na rowery. Taki wagon pojawi się na pewno na Borach Tucholskich z Gdynii do Kostrzyna i z powrotem.
 

DarekP

Aktywny użytkownik
Reakcje
119 1 0
#11
Chciałbym wrócić do tematu wagonów rowerowych w dwóch tematach.

Pierwszym będzie ten nie do końca związany z nazwą wątku, ale powiązany tematycznie, gdyż chodzi mi o wagony "rowerowe" przerabiane ze 111A na wagony 9 przedziałowe i 1 przedział na rowery.
Analizując obecne modernizacje do wagonów 111A-20 kilka sztuk takich wagonów zostało ujawnionych, bo stały się dawcami dla nowych "bezprzedziałów". Wygląda na to, że byłą to jakaś bardziej zorganizowana akcja przebudowy, bo najwyższym numerem, który poszedł na dawcę był 111Ah z numerem 50 51 29-78 064-7 B9ouv, a w tej grupie są też reprezentowane wagony 111As i 111Ap.

Drugi temat będzie obrazkowy i związany wagonami 111Arow serii 2 do 5.
Jak wiemy były wśród nich wagony z 3, 6 i 12 miejscami na rowery, ale okazuje się, że były też różne wersje numeracji miejsc w środku wagonu.
Załączę rysunki tych najbardziej popularnych układów wnętrza, a może ktoś będzie miał dane o innych układach, które występowały kiedyś, a może są też dostępne obecnie (wiem, że w wagonach z kwadratowymi oknami można spotkać inny układ miejsc).

111Arow_72_3 B9nopuvz.png

111Arow_72_6 B9nopuvz.png

111Arow_66_12 B8nopuvz.png

Dla ułatwienia - na brązowo miejsca dla osób przewożących rowery.
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
465 5 3
#12
Chciałbym wrócić do tematu wagonów rowerowych w dwóch tematach.
Proponuję założyć nowy wątek, dotyczący "pseudorowerówek" (wg mojej własnej nomenklatury ;)). Lub poprosić "zespół" Forum o wydzielenie tej części wpisu. Nie ma co robić bałaganu w wątku dotyczącym wagonów pewnego typu (111Arow). Który to typ jest dziedzicznie i patologicznie obciążony bałaganem :).

Pierwszym będzie ten nie do końca związany z nazwą wątku, ale powiązany tematycznie, gdyż chodzi mi o wagony "rowerowe" przerabiane ze 111A na wagony 9 przedziałowe i 1 przedział na rowery.
Analizując obecne modernizacje do wagonów 111A-20 kilka sztuk takich wagonów zostało ujawnionych, bo stały się dawcami dla nowych "bezprzedziałów". Wygląda na to, że byłą to jakaś bardziej zorganizowana akcja przebudowy, bo najwyższym numerem, który poszedł na dawcę był 111Ah z numerem 50 51 29-78 064-7 B9ouv, a w tej grupie są też reprezentowane wagony 111As i 111Ap.
Akcja jak najbardziej była zorganizowana. W formie "9Pp+1Pr" powstało 100 wagonów, bo takie były założenia. I na 97% (;)) mogę stwierdzić, że było to faktycznie 100 wagonów.
Ale z drugiej strony akcja nie była na tyle zorganizowana, żeby ta setka była spójna. Wizualnie i/lub techniczne. "Setka" ta po prostu stanowiła, w odpowiedniej proporcji, odzwierciedlenie stanu znacznej części parku wagonowego ówczesnych PR-ów, w zakresie mutacji typu 111A.
 

DarekP

Aktywny użytkownik
Reakcje
119 1 0
#13
Pomyślałem sobie, że skoro wrzuciłem tutaj układy miejsc wagonów do przewozu rowerów różnych odmian 111Arow, to warto by było wstawić jeszcze, choć informacyjnie te pozostałe wagony, które obecnie oferują przewoź rowerów w segmencie ekonomicznym - ex-PR 111Arow, 111Arow POIiŚ, 168A(r) i 111A-30.
Będzie zgromadzony komplet na dziś, co przyniesie druga seria 111A-30 jeszcze nie wiadomo do końca, bo są prawdopodobnie plany na ich budowę na bazie 112A.
Wagony 165A i 175A to zupełnie inna bajka i nie tu.
1656063636141.png

1656063707593.png
1656063490785.png

1656063436547.png
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 21

Podobne wątki