• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Łącznica do Zakopanego

Reakcje
0 0 0
#1
Cytuję!
Kraków bliżej Zakopanego
19 grudnia PLK podpisała umowę z formą Halcrow na wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki. Jej wybudowanie skróci m.in. podróż z Krakowa Głównego do Zakopanego o 15 minut.
Fot. PKP PLK
Rys. PKP PLK
Przyporządkowane tagi:
Planowana łącznica między linią kolejową Kraków Główny – Medyka a linią Kraków Płaszów – Oświęcim pozwoli na efektywne wykorzystanie istniejących tras w Krakowie. -Łącznica Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki, będzie dużym usprawnieniem dla ruchu kolejowego na trasie Kraków Główny - Zakopane. Jej wybudowanie umożliwi bezpośrednią jazdę do i z Zakopanego, dzięki ominięciu stacji Kraków Płaszów, oraz skrócenie czasu jazdy szynobusów o około 5 minut oraz pociągów dalekobieżnych o ok. 12-15 minut – powiedział Włodzimierz Żmuda, dyrektor oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe w Krakowie.
Celem planowanej łącznicy jest umożliwienie bezpośredniego połączenia ze stacją Kraków Główny dla pociągów jadących na południe, w kierunku Zakopanego i zachodu, w kierunku Skawiny i Oświęcimia oraz dla pociągów przyjeżdżających do stacji Kraków Główny. Wzrosnać ma również przepustowość sieci kolejowej na tych kierunkach, co ułatwi wprowadzenie w krakowie Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Wartość umowy na dokumentację to 3 382 500 złotych brutto, termin realizacji to 31 października.
Czy ktoś wie o dalszych losach tego zamierzenia - półkownik?:boso:
 

Zwrotniczy_1960

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 0 0
#2
Jeszcze łącznice omijające Suchą Beskidzką i Chabówkę (eliminacje zmiany czoła) i mamy kolejne 30 - 40 minut zysku na czasie.
Albo realizacja nowej linii Podłęże - Tymbark/Piekiełko + moderna Chabówka -N. Sącz - wtedy czas jazdy ponad godzinę krótszy.
Ciekawe czy ktoś wie co słychać z tym drugim projektem?
 
S

Sebastian

Gość
#3
Cytuję!
(...) Jej wybudowanie umożliwi bezpośrednią jazdę do i z Zakopanego, dzięki ominięciu stacji Kraków Płaszów, oraz skrócenie czasu jazdy szynobusów o około 5 minut oraz pociągów dalekobieżnych o ok. 12-15 minut – powiedział Włodzimierz Żmuda, dyrektor oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe w Krakowie.(...)
o_O o_O o_O
Dzięki wywaleniu kupy kasy pociągi z grodu Kraka pod Giewont zamiast 4 godzin pojadą 3:50... Niebywały sukces. Autobusy "Szwagropola" czy innych przewoźników obecnie pokonują tę trasę w 2 godziny i kilka minut a po wybudowaniu kolejnych nowych odcinków "zakopianki" ten czas będzie jeszcze krótszy.
Tylko budowa nowej linii Podłęże-Tymbark z jednoczesną modernizacją linii transwersalnej do Chabówki uzdrowi połączenie Kraków-Zakopane.[DOUBLEPOST=1367438384,1367438076][/DOUBLEPOST]
Albo realizacja nowej linii Podłęże - Tymbark/Piekiełko + moderna Chabówka -N. Sącz - wtedy czas jazdy ponad godzinę krótszy.
Ciekawe czy ktoś wie co słychać z tym drugim projektem?
Sam Minister Nowak ma odpowiedź na Twoje pytanie: http://www.rynekinfrastruktury.pl/artykul/72/1/nowak-piekielnie-drogie-podleze-piekielko.html
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.092 582 30
#5
Przykro mi to pisać, bo w dawnych latach sam wielokrotnie tą linią jechałem i chętnie bym jeszcze pojeździł, ale boję się, że dla linii Chabówka - Nowy Sącz jedynym ratunkiem byłoby przejęcie jej (przez kogo? samorząd? stowarzyszenie miłośników? muzeum/skansen?) na cele turystyczne. Niestety, takiego przedsięwzięcia w Polsce jeszcze nie było i nie bardzo widzę jego realność w naszych warunkach. Budowa linii Kraków - Piekiełko niewiele tu mogłaby pomóc. Ew. modernizacja linii Chabówka - Nw. Sącz oznaczałaby i tak koniec zabytkowej, malowniczej trasy. Konieczne zmiany byłyby tak wielkie, że z dzisiejszego charakteru linii niewiele by zostało. Ale myślę, że łatwiej i taniej byłoby zbudować odcinki z Piekiełka do Nw. Sącza i Chabówki od nowa po nowym śladzie. Stara linia mogłaby teoretycznie pozostać do celu jak wyżej. I tu wracamy do punktu wyjścia.

Chciałby, żeby moje myślenie okazało się za bardzo pesymistyczne, ale póki co, nie mam podstaw sądzić inaczej.
 

Zwrotniczy_1960

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 0 0
#8
Poczytałem Wasze linki i do realizacji droga długa i ciernista:( . Zwłaszcza że za kilka lat unia przestanie walić kasę na takie projekty. Kto wtedy wybuli te 6 mld?
Inna sprawa to po kiego grzyba to robić? Pisze tu Kolega Sebastian że szwlagropole śmigają teraz w 2h do Zakopca, zrobią dwupasmówkę to jeszcze szybciej. Dziś w gazecie przeczytałem że PIC obniża ceny biletów z Krakowa do Zakopanego. Po obniżce 39,90, a kosztował 88 zł! Jeden bilet!!! Za co, za 4 h mordęgi? Kto oprócz ortodoksów mikolów pojedzie tą trasą? Nikt. Może jeszcze w relacjach dalekobieżnych z północy Polski. Ja swoją szosówką pojadę w Tatry szybciej niż pociąg...
 

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
361 2 0
#9
zrobią dwupasmówkę to jeszcze szybciej.
Oj to nieprędko... (n)
Ja wiem, czy Zakopianka taka szybka... Mieszkam na południu i miałem okazję przejeżdżać tą drogą nawet w godzinach szczytu. (nigdy więcej) Jednym słowem: ogromny korek! :mad: Stąd min. ostatnia inwestycja w tablice pokazujące czas do różnych miejscowości. Mam szczerze tego dość:
"pokonanie 40 kilometrów trasy z Zakopanego do Rabki w sobotę w południe zajmowało 2 godziny. Podobne utrudniania mają kierowcy zmierzający pod Tatry; pokonanie 30 kilometrów zakopianki z Myślenic do Rabki w południe zajmowało 1,5 godziny"

Gdyby PKP faktycznie szybko wybudowało tory do Piekiełka i znacząco skróciło drogę, wprowadziło na trasę wagony z przedziałami rowerowymi, rozreklamowało się, to z pewnością udałoby się przyciągnąć podróżnych. Tych jadących na weekend w góry, na rower, do znajomych, niezmotoryzowanych... czy mających po prostu dość ogromnych korków i wielogodzinnych powrotów.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 6

Podobne wątki