A
Kontynuacja tematu o dekoderach ESU:
http://forum.modelarstwo.info/viewtopic.php?f=4&t=7027
Proby wykonalem z nowymi dekoderami MX631R z zainstalowanym kondensatorem do podtrzymywania zasilania. Samorobka BM-1 na czterech diodach (rownolegle trzy w jedna + jedna w druga strone), zgodnie z rekomendacja Zimo (w oryginale Lenz BM-1 jest piec diod). BM-1 zwierane przez przekaznik LDT (modul ZBM-G sterowany przez LS-DEC-DB-G).
Generalnie: dekodery Zimo dzialaja z Lenz ABC, ale... nie do konca:
- tryb "standardowy" (rozpoczecie hamowania po wjechaniu na odcinek z asymetria zasilania) dziala pewnie; ale ten tryb jest malo uzyteczny, lokomotywa staje w roznym miejscu w zaleznosci od predkosci poczatkowej
- w trybie ze stala odlegloscia hamowania sa problemy: czasem lokomotywa nie wyhamowywuje do zera i jedzie dalej z minimalna predkoscia, zwlaszcza przy predkosci poczatkowej bliskiej maksymalnej lub minimalnej
- co ciekawe: w tym stanie lokomotywa nie reaguje na komendy z multimausa, nie mozna np. zmienic kierunku jazdy i wycofac jej z odcinka BM-1, dopiero reset (odciecie i przywrocenie zasilania) pomaga; wyglada to troche na bug w sofcie dekodera
- co ciekawe: dwie rozne lokomotywy z tym samym dekoderem zachowuja sie inaczej, jedna tylko raz na iles prob ma problem, druga czesciej; zakladam, ze dekodery maja ta sama wersje softu (multimaus nie czyta CV, nie moge sprawdzic), lokomotywy sa co prawda rozne (Roco BR 185.2 i BR 221), ale maja identyczny silnik
- inna obserwacja: lokomotywa z wlaczonymi swiatlami na odcinku z asymetria wydaje slyszalny pisk/buczenie, po wylaczeniu swiatel jest cisza
- probowalem zmian wartosci roznych CV i ich kombinacji, ale nie doszedlem do konsystentnych rezultatow (nie wyeliminowalem calkowie problemu); zmienialem m. in.: CV27 (Direction dependent stops), CV50 (Signal controlled deceleration), CV57 (Voltage reference), CV124 (Shunting & momentum reduction), CV134 (Asymmetrical threshold), CV135 (Km/h – Speed regulation), CV140-142 (Constant stopping distance)
- przy okazji: w temacie o dekoderach ESU bylo poruszona kwestia jazdy manewrowej pod ABC; nie jestem pewien czy dotyczy to tylko BM-2 (nie mam BM-2, nie sprawdzalem), czy chodzi o mozliwosc przejechania przez BM-1 po wlaczeniu jazdy manewrowej (to nie dziala)
Ktos robil doswiadczenia z dekoderami Zimo + ABC i moglby podzielic sie wynikami?
http://forum.modelarstwo.info/viewtopic.php?f=4&t=7027
Proby wykonalem z nowymi dekoderami MX631R z zainstalowanym kondensatorem do podtrzymywania zasilania. Samorobka BM-1 na czterech diodach (rownolegle trzy w jedna + jedna w druga strone), zgodnie z rekomendacja Zimo (w oryginale Lenz BM-1 jest piec diod). BM-1 zwierane przez przekaznik LDT (modul ZBM-G sterowany przez LS-DEC-DB-G).
Generalnie: dekodery Zimo dzialaja z Lenz ABC, ale... nie do konca:
- tryb "standardowy" (rozpoczecie hamowania po wjechaniu na odcinek z asymetria zasilania) dziala pewnie; ale ten tryb jest malo uzyteczny, lokomotywa staje w roznym miejscu w zaleznosci od predkosci poczatkowej
- w trybie ze stala odlegloscia hamowania sa problemy: czasem lokomotywa nie wyhamowywuje do zera i jedzie dalej z minimalna predkoscia, zwlaszcza przy predkosci poczatkowej bliskiej maksymalnej lub minimalnej
- co ciekawe: w tym stanie lokomotywa nie reaguje na komendy z multimausa, nie mozna np. zmienic kierunku jazdy i wycofac jej z odcinka BM-1, dopiero reset (odciecie i przywrocenie zasilania) pomaga; wyglada to troche na bug w sofcie dekodera
- co ciekawe: dwie rozne lokomotywy z tym samym dekoderem zachowuja sie inaczej, jedna tylko raz na iles prob ma problem, druga czesciej; zakladam, ze dekodery maja ta sama wersje softu (multimaus nie czyta CV, nie moge sprawdzic), lokomotywy sa co prawda rozne (Roco BR 185.2 i BR 221), ale maja identyczny silnik
- inna obserwacja: lokomotywa z wlaczonymi swiatlami na odcinku z asymetria wydaje slyszalny pisk/buczenie, po wylaczeniu swiatel jest cisza
- probowalem zmian wartosci roznych CV i ich kombinacji, ale nie doszedlem do konsystentnych rezultatow (nie wyeliminowalem calkowie problemu); zmienialem m. in.: CV27 (Direction dependent stops), CV50 (Signal controlled deceleration), CV57 (Voltage reference), CV124 (Shunting & momentum reduction), CV134 (Asymmetrical threshold), CV135 (Km/h – Speed regulation), CV140-142 (Constant stopping distance)
- przy okazji: w temacie o dekoderach ESU bylo poruszona kwestia jazdy manewrowej pod ABC; nie jestem pewien czy dotyczy to tylko BM-2 (nie mam BM-2, nie sprawdzalem), czy chodzi o mozliwosc przejechania przez BM-1 po wlaczeniu jazdy manewrowej (to nie dziala)
Ktos robil doswiadczenia z dekoderami Zimo + ABC i moglby podzielic sie wynikami?