• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ty246 zdjecia

  • Inicjator wątku Dariusz
  • Data rozpoczęcia
D

Dariusz

Gość
#1
A dziw, ze nikt jeszcze nie zalozyl watku poswieconego tej lokomotywie. Ponizej jest lista fabrycznych zdjec dotyczacych Ty246 z Archiwum Limy. Jak wiemy Lima zbudowala ostatnie 20 sztuk. I z tego co wiem to archiwum Limy ma najwiecej zachowanych zdjec.
Jakby ktos byl zainteresowany w zakupie fotografii od nich to moge pomoc (znam tam kogos). Zdjecia robia w wymiarze 10x8 cali (duze). Niektore fotografie moga byc zlej jakosci wiec na poczatku trzeba sprawdzic.
 

Załączniki

Luck

Użytkownik
Reakcje
17 0 0
#5
a na swój koniec żywota kotły wyglądały tak :(
Zduńska Wola Karsznice Ty246-26,88
zdjęcie ze zbiorów Staszka P.
 

Załączniki

  • 62,8 KB Wyświetleń: 1.169

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.959 6 0
#6
- na pierwszym planie Ty246-88 dokładnie kocioł , który widać na tym zdjęciu -to jest to oryginalny kocioł od Ty246-22!(Karsznice)-wiadomość od Pana Jacka Zaborowskiego z księgi kotłowej owego kotła
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.959 6 0
#7
Darek -w jakich barwach opuszczały trumany mury wytwórni ?
-czy istnieje wiedza na ten temat?
- na fotografiach czarno białych z BLW , ALCo i Limy wyrażnie widać ,że trumany są pomalowane w kolorze szarym(?) z wyjątkiem obręczy kół i napisów -które są białe , ale na fotkach fabrycznych z Limy wyrażnie widać ,że przód belki czołowej parowozu jest sporo ciemniejszy niż cała reszta szara(?)- czy to kolor czerwony?-ciemno czerwony?- może czarny?
-gryzę to dalej :arrow: ...
 
OP
OP
D

Dariusz

Gość
#8
Nie przygladalem sie tym zdjeciom. Obejrzalem je tylko raz i to pobieznie. Dlaczego sadzisz, ze szarym? Na wszystkich moich zdjeciach czarno-bialych lokomotywy sa szare. Czemu tak jest? Niech sie wypowiedza spece od fotografii.
Zobacz tu: viewtopic.php?f=23&t=1676&start=175
3 zblizenia Alleghany. Na srodkowym lokomotywa jest czarna a na gornym szara. A jest to ta sama lokomotywa i zdjecia zrobione tego samego dnia.
Plany tej Ty246 lacznie ze schematami dot. malowania, oznaczen etc. nie znajduja sie jednak w Allen County Museum ale w stanowym muzeum kolejowym w Sacramento.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.959 6 0
#9
wcześniej napisałem o Ty246-81 i 91 , które widziałem na fotografiach fabrycznych , że całość parowozu i tendra to kolor taki jak by szary(?) wiadomo fotka czarno biała wiadomo,że w słońcu czerń jest szara a w cieniu szarość czarna -prawie czarna , czarne momenty na fotkach są -to miejsca zacienione i tu można skalować , ale..- a tylko ! obręcze na biało , białe napisy ale belka czołowa loka wyrażnie mocno ciemniejsza ..
- jeszcze raz ta fotka też z Limy

-tu z kolei belka w podobnej tonacji co reszta a więc kolor szary(?) , ale za to koła bose i wiązary , korbowód itd jak dla mnie wyrażniej ciemniejsze niż całość , wyrażną skalę szarości -biały /napisy i obręcze/, szary/kocioł , budka, tender, osprzęt, rury , zbiornik itd / i ciemno szary kół bosych , wiązarów .., najwyrażniej jak dla mnie widać to w miejscu :stojak -koła (dowiązane) czy to mogło by być tak ,że całość parowozu i tendra to kolor szary, koła bose i układ napędowy -czerwony ,obręcze kół , napisy białe - a - belka czołowa -hm? -szara jak całość ? a może pomarańczowa? jasno czerwona ?? (szarość i pomarańcz lub jasna czerwień w podobnym paśmie)
.... ,- że na przykład trumany fabryczne w pierwszych latach na PKP były szaro -czerwono -białe( dla mnie pięknie!)
- i jeszcze jedno na tej fotografii całkiem możliwe , że to numer kolejowy trzycyfrowy(?) to by było dopiero - jak na razie nie "spotkałem" fotki trumana z numerem jeden lub sto
_ Darek -żeby skrócić moje domniemania to coś by trzeba było "zrobić" w zakresie tego Sakramento.. ;) :!: :idea: :arrow:
kiedyś kupiłem sobie do swoich celów dwa loki tendrowe w skali 87 typu USRA 0-8-0 i jeden z plakietką Limy jest cały czarny i tylko obręcze są białe, a drugi słiczer ALCo jest cały ciemno szary , i ma tylko koła bose czarne ..ciekawe jak to było z trumanami?
-kiedyś bardzo dawno temu w Muzeum Kolei w W stał Tr201-51(teraz w Jaworzynie) jeszcze wtedy w W miał tabliczkę armijną z rokiem inwentarzowym 1942!!!..i tego parowozu z tender wyliniał z tyłu i pamiętam że wylazł jego numer malowany na biało (duży dość) i mniejsze napisy woda ileś tam galonów i ileś tam ton węgla i pamiętam ,że tłem -był kolor szarozielony
 
OP
OP
D

Dariusz

Gość
#10
Hoart napisał(a):
_ Darek -żeby skrócić moje domniemania to coś by trzeba było "zrobić" w zakresie tego Sakramento.. ;) :!: :idea: :arrow:
Potrzebny plan dotyczacy malowania fabrycznego. Jest taki w Harrisburgu (archiwum Baldwina). Ale korespondencyjnie bedzie ciezko bo nie znam numeru zamowienia (znamy numery fabryczne ale to nic nie da). Ja to znajde blyskawicznie ale musze byc na miejscu, zreszta mialem plany Ty246 w rece.
Znamy natomiast numer zamowienia z Limy wiec mozna sprobowac w tym Sacramento. To nie jest duzy plan (powinny byc dwa: tender i lokomotywa).

Ale jedno mnie zaciekawilo. Niektore loki mialy podgrzewacz Worthingtona a inne nie. Dlaczego tak?
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.959 6 0
#11
jedne miały serwomotor nastawnicy inne /większość nie też ciekawe dlaczego
nieraz na fotkach widać ,że niektórym podczas eksploatacji długiej ostały się po prawej stronie pod budką jakieś wysięgniki podziurkowane -ramię od prędkościomierza?) a na kilku fotkach fabrycznych ofertowych tego urządzenia nie ma -ciekawe-co jeszcze ? hm
Darek może są gdzieś jakieś "papiery umowy etcetera tej transakcji?)Darek jak byś dał radę i poszperał za tymi takimi artefaktami jeszcze ;) :!: ??
 
OP
OP
D

Dariusz

Gość
#12
Hoart napisał(a):
Darek może są gdzieś jakieś "papiery umowy etcetera tej transakcji?)Darek jak byś dał radę i poszperał za tymi takimi artefaktami jeszcze ;) :!: ??
Ale takie rzeczy powinny byc tez w Polsce. Tak samo plany. Polska dostala wszystkie plany. Przeciez macie muzeum kolejnictwa a takze Ministerstwo Komunikacji. Moze tam najpierw popytac.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.959 6 0
#13
jasne ,próby dotarcia do dokumentów , które powinny być w Polsce zostaną znów podjęte w obszarze tym , który wymieniłeś i kilku innych -archeologia Ty246- coś co kręci myślę ,że nie tylko mnie-uch!
-Darek spróbuj jednak poszukać u amerykańskich żródeł
-ja poszukam tu
-długa droga do monografii jeszcze oj długa :!:
 
W

wajchowy

Gość
#17
moze byc troche zdjec fabrycznych. Pytanie czy kogos to interesuje. Na poczatek Lima Locomotive Works ze stanu OH. Co ciekawe Ty246 byla jedynym Decapod'em zbudowanym przez Lime w calej ich historii.
 

Załączniki

W

wajchowy

Gość
#19
teraz z boku. Obie z ALCO. #1 i #7. Nie ma negatywnych komentarzy wiec chyba zdjecia sie na cos komus przydaja. Troche wkurza ten plot. Mogli tam jakies przescieradla powiesic do zdjec bo na tle tego plotu kazdy parowoz fotografowano. Albo chociaz pomalowac na bialo....
 

Załączniki

Podobne wątki