• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

TOLOLOKO - ET41-105

TLLK

Aktywny użytkownik
Reakcje
235 7 2
#1
Witam.
Przedstawiam kolejny model z manufaktury TOLOLOKO - ET41-105, Zakład Taboru w Czechowicach Dziedzicach. Epoka 5. Oświetlenie zmienne. Analog.
Jak zwykle mrówcza robota :)
Pozdrawiam!
Wasz TOLOLOKO
ET41-105 A.jpg ET41-105 B11.jpg ET41-105 B1.jpg
 
OP
OP
TLLK

TLLK

Aktywny użytkownik
Reakcje
235 7 2
#6
Nie pokazuj języka bo Ci krowa nasika. :D

Zdjęcia oryginału wykonałem 23.02.2007 roku w Czechowicach.
Klient wybrał "srebrne" reflektory" - bo są zdecydowanie ładniejsze.

Pozdrawiam.
Wasz Tololoko
 

Załączniki

D

Dariusz

Gość
#10
Szymon32 napisał(a):
wydaje mi się że ten model ma za duże syreny,
ogólnie model SUPER :!:
moze troszeczke. Natomiast druga barierka przy drzwiach liczac od czola lokomotywy powinna miec polaczenie z rynienka na dachu. To troche trudne ale da sie zrobic.
 
OP
OP
TLLK

TLLK

Aktywny użytkownik
Reakcje
235 7 2
#11
Dariusz napisał(a):
.... druga barierka przy drzwiach liczac od czola lokomotywy powinna miec polaczenie z rynienka na dachu. To trochę trudne ale da sie zrobic.
Lutowanie stali.... ? Da się, tylko te wyziewy chlorku cynku...
Sposobem na tę trudność jest lutowanie nickel-silver wire. :) Upierliwe. Ciąć drut pod kątem, wyprowadzić (szlifem) i polakierować.
Najlepiej wykonać filigranowe odlewy z mosiądzu, wyprowadzić i polakierować.
Czasami po prostu uwielbiam formy do polistyrenu... Ale ja Brawa nie jestem.. :) Na pierwszym "toloryflaku" z oknami z wtrysku się zresztą przejechałem.

Zwrócę PONOWNIE na to swoją uwagę.

Prostokątne-sprężynujące bufory to inny problem. Przy okrągłych, jak się "obracają" to nie widać, a prostokątne nam się wykrzywiają. Nie trzymają poziomu. I znowu wtopa... Ech to TOLOLOKO :-( - za jakie grzechy?

:roll:
Wasz Tolo
 
OP
OP
TLLK

TLLK

Aktywny użytkownik
Reakcje
235 7 2
#14
Et41-105 - 11 000 EURO.

Panowie! Nie TU!
Maila do TOLOLOKO nie znacie?
Miło mi że pytacie ale głupio odpowiadać w tak elementarnych sprawach...
Świat Kolei, Koleje Małe i Duże i wreszcie strona internetowa tola. Wszędzie adresy emailowe do firmy.
;)
Pliz.
Wasz Tolo
 
D

Dariusz

Gość
#15
TLLK napisał(a):
Lutowanie stali.... ? Da się, tylko te wyziewy chlorku cynku...
Sposobem na tę trudność jest lutowanie nickel-silver wire. :) Upierliwe. Ciąć drut pod kątem, wyprowadzić (szlifem) i polakierować.
Najlepiej wykonać filigranowe odlewy z mosiądzu, wyprowadzić i polakierować.
Tolo nie musisz barierek robic ze stali. W mosiadzu i nie odlewy tylko dolutowujesz do barierki koncowke, ktora ma polaczenie z rynienka. Nie mam teraz aparatu bo bym ci pokazal jak to zrobiono w jednym modelu.
 

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
90 5 2
#19
Za taką kasę to powiny panty zbierać prąd z sieci trakcyjnej, mechaniczne ściągacze patyków, modczas chamowania powinno piszcześ a z piaskownic sypać się
dobrze pszeskalowany piach itp. :D

Widać że to Polska bo trochę lepiej wykonany model i cena taka że hoho.
ET41 nie jest zrobiony tak jak orginał. Ma dużo błędów. Już piko zrobiło lebszego Huzara niż ta Etucha. Ja jako laik tak uważam. Oceńcie to sami.
 
OP
OP
TLLK

TLLK

Aktywny użytkownik
Reakcje
235 7 2
#20
Poproszę o konstruktywną listę błędów.
Z przyjemnością opiepszę wykonawców :) i dokonamy korekt oraz zmian.
W efekcie 2 lata zajmie praca nad błędami i model trafi do pasjonatów pod koniec drugiej dekady XXI wieku. :D

Pozdrawiam!

PS: 11 000 euro za model z piaskiem, prądem, opuszczaniem i podnoszeniem patyków, silnikami w wózkach, podświetlanymi pulpitami, dźwiękami Hi end.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
A
Tabor 7
A
Tabor 11
A
Tabor 85
A
Tabor 47
Tabor 19

Podobne wątki