• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Napęd pod makietowy Conrad

B

banowy

Gość
#1
W jaki sposób najprościej można zamontować napęd pod makietą o powierzchni 2,5 m2. Problem w tym że robi to 1 osoba.
 
OP
OP
B

banowy

Gość
#4
Znalazłem sposób odpowiedniej długości listwa drewniana pozwala na podparcie regulację i odpowiednie ustawienie.
 
Reakcje
4 0 0
#7
Nie rozumie, jakim prawem?? Iglica zostaje przerzucona i gitara. A jak bym paluchem przerzucił to zwarcia by nie było??? Pozdrawiam
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
64 1 0
#8
Zwarcie wystąpi jeśli krzyżownica będzie zasilana ale bez zmiany polaryzacji (w jednym z położeń zawsze wystąpi zwarcie). Jeśli do krzyżownicy w ogóle nie zostanie doprowadzone zasilanie, zwarcia nie będzie, natomiast lokomotywy mogą się na niej zatrzymywać z powodu braku zasilania.
 

JohnyTRS

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
291 1 0
#14
W Piko A-Gleis krzyżownica ma 25mm długości i jest wykonana z plastiku, więc nie da się jej spolaryzować.

Polaryzacją można się nie przejmować, mam dwa rozjazdy z Roco i lokomotywy spokojnie przejeżdzają po nich, choć krzyżownice nie są spolaryzowane.
 

chf

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#15
A przejeżdżasz przez nie powoli czy z prędkością światła ?? Krzyżownice polaryzuje się po to by powoli też możliwe było przejechanie bez niepotrzebnych przerw w zasilaniu.
 

JohnyTRS

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
291 1 0
#16
Ja akurat mam lokomotywy czteroosiowe- modele lokomotyw spalinowych i z nimi problemów nie mam. Jak szybko jeżdzę? najczęściej ze średnią prędkością, nigdy " na pełnych obrotach" i być może kilka razy wolno przy oblocie składu - dokładnie nie pamietam.
 

chf

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#17
Dlatego Ci przejeżdżają bez problemów. Spróbuj przejechać "żółwim" tempem to zobaczysz ,że polaryzacja krzyżownicy wiele pomaga. Najczęściej stają lokomotywy krótkie. Np. moja v36 z lenza potrafiła się zatrzymać na rozjeździe bez spolaryzowanej krzyżownicy. Jeżeli jeździsz pod dcc to ułatwisz pracę dekoderowi ciągle dostarczając sygnał dcc. System sterowania cyfrowego jest bardziej czuły na takie przerwy. Efektem jest ponowny rozruch lokomotywy. Szczególnie widoczny przy lokomotywach wyposażonych w dźwięk.
 

JohnyTRS

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
291 1 0
#18
Sprawdziłem: lokomotywa wraz ze składem wagonów ślimacząć się przejachała niespolaryzowaną krzyżownicę rozjazdu łukowego Roco 2,5mm bez zatrzymania!

P.S. Jeżdzę na analogu.
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#19
Przy okazji tego wątku mam pytanie - co jest nie tak, że w jednym z położeń napęd Conrad czasem nie dobija wyłącznika krańcowego, tylko się "klekocze"?
 

xendx

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#20
ciekma napisał(a):
... w jednym z położeń napęd Conrad czasem nie dobija wyłącznika krańcowego, tylko się "klekocze"?
zobacz czy w tym skrajnym położeniu drucik idący do iglic nie sprężynuje o krawędź otworu w podłożu przez który przechodzi. Jeżeli to nie jest przyczyną to rozkręć napęd i podegnij odpowiednie styki (blaszki) bo być może sprężystość iglic oddziaływuje na napęd powodując że styki w napędzie nie dochodzą do końca.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Elektryka 3
Elektryka 7
Elektryka 10
Elektryka 11
Elektryka 20

Podobne wątki