• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zwrotnice na PKP w modelach

Ostbahn

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#1
Witam kolegów.
Chciałbym się dowiedzieć coś więcej o zwrotnicach stosowanych na PKP, a konkretnie chodzi mi o ich odpowiedniki w modelach. Powolutku zabieram się za budowę swojego modułu, ale na początek chce się dobrze przygotować teoretycznie stąd moje pytanie o zwrotnice.

Jakiej firmy zwrotnice najlepiej wybrać? Tillig? Roco?
Które z nich będą najbardziej przypominały te stosowane na PKP?

O samych zwrotnicach dużo poczytałem tu:
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/kol ... otnice.php
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
307 2 3
#2
Ostbahn napisał(a):
Witam kolegów.
Chciałbym się dowiedzieć coś więcej o zwrotnicach stosowanych na PKP, a konkretnie chodzi mi o ich odpowiedniki w modelach. Powolutku zabieram się za budowę swojego modułu, ale na początek chce się dobrze przygotować teoretycznie stąd moje pytanie o zwrotnice.

Jakiej firmy zwrotnice najlepiej wybrać? Tillig? Roco?
Które z nich będą najbardziej przypominały te stosowane na PKP?

O samych zwrotnicach dużo poczytałem tu:
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/kol ... otnice.php
Skoro tyle poczytałeś na podanej stronie to zapewne wiesz, że zwrotnice składają się z iglic i opornic. Tak więc w modelach jest to bardzo podobne też są iglice i też są opornice. Główna różnica pomiędzy Roco a Tillgiem to taka że iglice w Roco są podzielone na część ruchomą i statyczną a w Tilligu iglica stanowi jedną całość....

A i z tego co wiem żadna firma produkujące modele nie ma w swoim asortymencie samych zwrotnic.


A jeśli przez przypadek chodziło Ci o rozjazdy to poszukaj na forum przy pomocy opcji "Szukaj" bo temat ten był poruszany wiele razy ....
 
OP
OP
Ostbahn

Ostbahn

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#3
Tak kolego chodziło mi o rozjazdy (czasami nazywane zwrotnicami nie wnikam w to czy tak jest poprawnie czy nie) :D Domyśliłeś się o co mi chodzi ;)
Pytałem o konkretne modele które są najbardziej zbliżone do tych stosowanych na PKP :D
 
OP
OP
Ostbahn

Ostbahn

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#7
WM-MODEL napisał(a):
Oczywiście całe rozjazdy
NAJbardziej zbliżone są te: http://www.bahnsinn.de/groups/g_22/itemsna1.htm
Bodajże i na tym forum czytałem coś o tych rozjazdach że mają długość około 30 cm tak? Czyli na taki układzik jak z załącznika potrzebowałbym około metra... Odpada...
gbbsoft napisał(a):
183.80 EUR => ok. 827
cena tez mało interesująca :razz:
WM-MODEL napisał(a):
Uzerek Ostbahn zapytał się o najbardziej zbliżone modele
Dokładnie tak ;) Najbardziej zbliżone, ale te Tilliga z linku odpadają za wymiary i cene...
 

Załączniki

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
808 71 5
#9
Moja skrzyneczka w wątku ma 105cm, przy zastosowaniu zabawkowych rozjazdów. Jak ''to odpada'', pozostają Ci 15°,np. Mehano-wyjdzie krócej. :smile:
 
OP
OP
Ostbahn

Ostbahn

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#10
Zbyszek napisał(a):
Moja skrzyneczka w wątku ma 105cm, przy zastosowaniu zabawkowych rozjazdów. Jak ''to odpada'', pozostają Ci 15°,np. Mehano-wyjdzie krócej. :smile:
No tak w sumie co racja to racja...
Źle wyliczyłem wymiary rozjazdów :???: Przy zastosowaniu rozjazdów Mehano wyjdzie około 60 - 70 cm przy takim samym układzie torów, ale ich nie zastosuje ;)
Jaki jest numer katalogowy tych rozjazdów Tilliga z Twojego wątku?
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
808 71 5
#11
Moje rozjazdy, to 85450, ale zaznaczam, jest to kit do składania. 9°, symetryczny, dośc problematyczny przy układaniu w torze :oops: bo szyny są miękkie i rozjazd ''pływa''.
Moja mała rada..warto zrobic rysunek w skali 1:1 nawet na kartonie.
 
OP
OP
Ostbahn

Ostbahn

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#12
Zbyszek napisał(a):
Moje rozjazdy, to 85450, ale zaznaczam, jest to kit do składania. 9°, symetryczny, dośc problematyczny przy układaniu w torze :oops: bo szyny są miękkie i rozjazd ''pływa''.
Moja mała rada..warto zrobic rysunek w skali 1:1 nawet na kartonie.
Taki mam właśnie plan. Zrobię rysunek w skali 1:1
Tylko najpierw muszę się zastanowić nad układem torowym...

Te 9° to w realu jaki jest promień? Jak to obliczyć?
 

xendx

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#20
karol_mar napisał(a):
Promień raczej nie podlega skalowaniu, 180st w dowolnej skali będzie nadal 180st
Na odwrót. Kąt nie podlega skalowaniu. Promień podlega.

jakby było tak jak piszesz to bez względu na skalę wszystko by miało tą samą wielkość.
Spróbuj narysować dwa okręgi (różnej wielkości) mając dany promień np 10cm. ;)

Dla przykładu:
-dwie ściany budynku połączone kątem prostym (90st) - długość każdej ściany 87metrów

po przeskalowaniu (1:87) wyjdą
- dwie ściany połączone kątem prostym (90st) - długość każdej ściany 1 metr

osama591 napisał(a):
Wzór na obwód koła:
360°=2*pi*r
(gdzie pi=3,14159....)
osama591 napisał(a):
9°=(pi*r)/40=x = długość łuku przy kącie 9° i promieniu r
9°=(2*pi*r)/40=x
osama591 napisał(a):
r=(40*x)/2pi
 

Podobne wątki