• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zwrotnice na PKP w modelach

Zbyszek

Zajebistość roku
#61
Chciałbym zauwazyć, że latarnia zwrotnika nie zawsze jest po stronie skrzyń osłaniających napęd.
A ta Tilliga, przynajmniej na zdjęciu się jako tako prezentuje, zaś FL, co pokazał WM, faktycznie trąci Pilzem.
 

Załączniki

#62
Zbyszek napisał(a):
Chciałbym zauwazyć, że latarnia zwrotnika nie zawsze jest po stronie skrzyń osłaniających napęd.
Zgadza się. W poprzednim poście zaznaczyłem, że w przypadku gdy ustawiona jest po stronie skrzynki...
UNIVERS napisał(a):
Jakby nie patrzeć latarnia ustawiona po stronie skrzynki napędu (tu mechanicznego) winna być (...)
Ale może być rzeczywiście także i tak:

http://forum.modelarstwo.info/download/file.php?id=11994
źródło: Ten post --- viewtopic.php?f=43&t=569&p=78850&hilit=makieta+dziuraska#p78850
Zbyszek napisał(a):
A ta Tilliga, przynajmniej na zdjęciu się jako tako prezentuje, (...)
Rozjazd pewnie i jest TILLIG'a ale ta latarnia --- nie sądzę. To jakiś inny producent. Nie wiem - może Weinert...
Z tego co wiem Tillig nie produkuje takich zabawek jak na obrazku. Ale może się mylę. Niech mnie ktoś oświeci.
 

Zbyszek

Zajebistość roku
#65
Pomijając perfekcyjne wykonanie szmelcu trzymającego szynę, należy zwrócić uwagę na realistyczne wykonanie podkładów. W końcu słoje i spękania są do środka podkładu, nie na zewnątrz jak u innych producentów :!:
Cena też jest w miarę rozsądna.
Co do szyny, orientuje się ktoś co to za stop?
 

Załączniki

#68
Kamil Kopera napisał(a):
Ładne, wydaje mi się, że Tilligowskie się kładą przy nich. Za 160 PLN można mieć wajchę 1:9
Na pewno się kładzie. Na pierwszy rzut oka widać, że są o niebo lepsze.
Zwróćcie uwagę na wajchę wyświetlaną animacją flash na stronie http://www.mein-gleis.de/weichen.html .
Wajcha ta ma delikatnie (bardziej rasowo) wykonane cięgło do zmiany położenia. Tilliga jest toporne. Nie wspomnę o standardowo podwójnych podkładach (szeroko stosowane na PKP poza okręgiem Gdańska - tam ponoć częściej występuje wersja spawana z pojedynczymi podkładami) i mniejszej szczelinie pomiędzy szynami skrzydłowymi i dziobownicą.

Warto wydać te 40 euro za wajchę (cena niewiele większa od Tilliga EW5 i EW6). Jedyna kicha to ta, że zapewne nie ma co się spodziewać dostępności tego w Polsce. Zresztą, kiedy Weinerta można było w Polsce kupić?... tylko za granicą.
 

track-and-train

Aktywny użytkownik
#69
Przepraszam, pytanie może głupie (słabo u mnie z niemieckim) ale gdzie zagranicą te tory mein gleis można kupić? Jakoś nie mogę się doczytać... na tej stronie nic, u Weinerta nic... ktoś coś kuma?
 
A

Adam-H0

Gość
#70
rzadko pytanie jest glupie - predzej odpowiedz moze byc taka :roll:

Weinert buduje dopiero formy wiec jeszcze nie ma ich w sprzedazy ;)
 
#72
Jak już mowa o rozjazdach...
Pojawiły się takie oto dodatki mające związek ze sprawą (Auhagen):

Elementy pędni, tj. słupki pędniowe i zwroty odchylne (mogą służyć do napędu mechanicznego rozjazdów - (moim zdaniem wyglądają dosyć OK):
http://makieciarz.pl/images/auh/auh_41619.jpg
źródło: http://makieciarz.pl/product_info.php?c ... ts_id=4936

Są jeszcze kanały pędniowe podziemne (wyglądają na 2 pary pędni):
http://makieciarz.pl/images/auh/auh_41616.jpg
źródło: http://makieciarz.pl/product_info.php?products_id=3804

...oraz zwrotniki rozjazdów (dodatkowo skrzynki gdy napęd mechaniczny ma być):
http://makieciarz.pl/images/auh/auh_41618.jpg
źródło: http://makieciarz.pl/product_info.php?c ... ts_id=4935

Jeśli chodzi o zwrotniki, to co prawda szczegółowo nie widać, ale wyglądają na ruchome i dosyć akceptowalnie jeśli chodzi o PKP (nie dotyczy skrzynek napędów tylko samego zwrotnika), aczkolwiek zdaję sobie sprawę, że mój osąd na podstawie zapodanego zdjęcia może być na wyrost.

Ale skrzynki napędów już nie przypominają używanych na PKP.
 
#73
To o czym wyżej pisał kolega ciekma zostało też poruszone w wątku: viewtopic.php?f=10&t=6935

Myślę, że ten rozjazd by się bardzo dobrze nadawał na rozjazd PKP w modelu ;)
Tylko zapewne w Polsce będzie nie do kupienia (jak to Weinert).

obrazek z linka powyżej:
http://forum.modelarstwo.info/download/file.php?id=23538&mode=view/dormund-2010-weinert-4.jpg

Główne zalety:

:arrow: szyna Code 75 (chyba odpowiednik UIC60 - (S60))
:arrow: podwójne podkłady
:arrow: wajcha 6,3 stopnia o długości 37,5 [cm]
:arrow: zgodna z NEM i kółkami RP25

Cena 38,80 EUR daje w PLN chyba ok. 150-160zł.
Ale trzeba przyznać, że wajcha pikna jest.
 

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
FREMO Polska
KSK Wrocław
#74
UNIVERS napisał(a):
:arrow: szyna Code 75 (chyba odpowiednik UIC60 - (S60))
Idealnym odpowiednikiem UIC60 byłyby szyny Code 80.
Code 75 nie jest też odpowiednikiem S49 (tamtych odpowiednikiem byłoby ~code67 gdyby takie istniały) ;)
 

corwin

Administrator
Zespół forum
#75
UNIVERS napisał(a):
Myślę, że ten rozjazd by się bardzo dobrze nadawał na rozjazd PKP w modelu ;)
Tylko zapewne w Polsce będzie nie do kupienia (jak to Weinert).
To jest produkt PECO a nie Weinert (dlatego Code 75). A to, że Weinert ją firmuje... wiesz te firmy blisko współpracują. No i za PECO nikt nie da tyle kasy co za Wienerta :D

UNIVERS napisał(a):
Ale trzeba przyznać, że wajcha pikna jest.
Na żywo nie jest już taka imponująca... co zresztą może potwierdzić Władek który stał obok i robił zdjęcie :) Ale jeśli chodzi o seryjnie wykonywane modele to na pewno bije Roco. Ale nowa wersja Tilliga podejmuje z nią walkę :)
 

Zbyszek

Zajebistość roku
#76
Corwin napisał(a):
Na żywo nie jest już taka imponująca... co zresztą może potwierdzić Władek który stał obok i robił zdjęcie :) Ale jeśli chodzi o seryjnie wykonywane modele to na pewno bije Roco. Ale nowa wersja Tilliga podejmuje z nią walkę :)
I dobrze, niech walczą i niech w końcu ktoś do kompletu doda angola i rozjazd podwójny w takim standardzie geometrycznym. :)
 

Zbyszek

Zajebistość roku
#78
Materiał torowy również. Kolega wrócił właśnie z Niemiec i na szlaku bojowym generała Waltera w czterech dużych sklepach też to oświadczyli. :|