• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zwrotnica piko a-gleis uszkodzenia

nero

Użytkownik
Reakcje
2 0 0
#1
Koledzy pomóżcie
Już druga zwrotnica lukowa uszkodzila mi się ruchomy element staje sie luźny i nadjeżdżającym skład wykoleja sie. Macie jakiś patent na serwis albo naprawę uszkodzeń? Nigdzie nie znalazłem żadnego poradnika. Staram sie dominacji blaszki od spodu ale to nic nie daje
 

statom

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
Tak jak janek_konin napisał. Objawy o których piszesz wskazują że posiałeś gdzieś sprężynkę. Trzeba zakupić sprężynkę i ją zainstalować. Będzie działała jak nowa.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.395 463 29
#4
Koledzy pomóżcie
Już druga zwrotnica lukowa uszkodzila mi się ruchomy element staje sie luźny i nadjeżdżającym skład wykoleja sie. Macie jakiś patent na serwis albo naprawę uszkodzeń? Nigdzie nie znalazłem żadnego poradnika. Staram sie dominacji blaszki od spodu ale to nic nie daje
??? :(
 
OP
OP
nero

nero

Użytkownik
Reakcje
2 0 0
#6
Trudno to opisać. Nie brakuje żadnego elementu.ruchoma część toru z jednej strony mocowana jest dwoma blaszkami które od spodu są rozginane. pod wpływem użytkowania lub z powodu złej jakości montażu zwrotnicy owe blaszki poluzowały się. próbowałem je dogiąć tak by sztywniej trzymały tor niestety nic to nie daje. Kiedy odwrócicie zwrotnicę a- zobaczycie, że ruchome elementy są przymocowane rozgiętymi blaszkami. mam nadzieję że teraz łatwiej zrozumieć. Zastanawiałem się czy trzeba ten fragment szyny zdemontować i zamontować jeszcze raz. Wydawało mi się że to typowa usterka i każdy kto używa dłużej tego systemu spotkał się już z tym problemem, dlatego może moje wyjaśnienie było trochę lakoniczne. Może trzeba kupić ten fragment nowy?
Dzięki za odzew. jestem na etapie mocowania torowiska do makiety i trochę przeraziła mnie słaba trwałość tych elementów w systemie PIKO.

kolejka-piko-55222-a-gleis-zwrotnica-bwl-lukowa-lewa.jpg
 

statom

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#7
A widzisz ;) szczegółowy opis problemu to podstawa. Ja sądziłem że cała iglica luźno lata, temu napisałem o tej sprężynce. A tu okazuje się że luźny jest tylko jeden element. Ja u siebie nie miałem podobnych problemów i tak na prawdę nie wiem jak Ci pomóc. Ale wydaje mi się że trzeba będzie zakupić nowy rozjazd ( mogę się mylić ). Na pewnym portalu aukcyjnym można spokojnie wyrwać taki rozjazd (używany i jak zapewnia sprzedający, sprawny) za połowę jego ceny rynkowej, więc chyba nie ma co się zastanawiać.
 

wojtekpkp

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
#8
Ja również mam taką zwrotnicę, i też łukową... Nie wiem czy po prostu łukowe są jakieś felerne czy co ?? W moim przypadku przyczyną jest to że raz jak rozbierałem kółko, to przez nieuwagę chwyciłem właśnie w miejscu tej iglicy i od tamtej pory już za każdym razem w tym miejscu katastrofy...
 

paziu1000000

Znany użytkownik
MSMK
Producent
Reakcje
126 3 0
#9
Ostatnio w modelarni był taki pacjent. Tę końcówkę iglicy należy spróbować umiejętnie podgiąć jakimiś szczypcami. Można też spróbować od dołu te łapy podgiąć.
 

Hajo

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
83 2 0
#10
No właśnie. To ja byłem, tylko zwrotnica w drugą stronę :) U mnie chodziło o to, że szyny były zbyt blisko siebie i jadąc po mniejszym łuku lokomotywa wypadała z torów za każdym razem. Daniel loko delikatnie odgiął szynę na zewnątrz i po problemie.
 

PANCZEZ

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#11
HEJ Nero może za dużo tutaj nie pomogę ale ja miałem taki problem z anglikiem roco więc się nie załamuj. Ja zmuszony byłem wyciągnąć iglice z anglika niestety parę zapinek się uszkodziło...po za tym jak raz się je zdejmie to już tak nie trzymają mocno więc najlepiej w ogóle ich nie ruszać...ja znalazłem swój patent, naprawiłem działa bez zarzutu dorobiłem po prostu nowe zapinki co wymaga dużej cierpliwości i pomajsterkowania.
 

Brunel1234

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#12
Miałem też ten problem ze zwrotnicą łukową A-Gleis. Pociąg jadąc uginał szynę w bok (w miejscu obrotu iglicy) i się wykolejał. Wyjąłem więc te rozgięte blaszki z otworu trochę podgiąłem i następnie włożyłem tylko jedną z nich, druga opiera się na otworze (ta, która kontruje wygięcie szyny). Usztywniło to cały układ i jak narazie wszystko działa, gdyby odwrócić tory do góry nogami mógłby być problem, ale przecież nikt nie będzie tego robił.
 

DziDzia

Mistrz tłuczniowania
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
854 3 0
#16
Miałem też ten problem ze zwrotnicą łukową A-Gleis. Pociąg jadąc uginał szynę w bok (w miejscu obrotu iglicy) i się wykolejał.
U mnie jest ten sam problem. Pocieszające może być, że póki co tylko na dużych prędkościach i na wjeździe na mniejszy łuk.. Ale i tak pewnie będę musiał zrobić to samo.. Czyli usztywnić ten układ. Czy to jest problem rozjazdów BWL/BWR czy też BWL-R3/BWR-R3 ?
 
Reakcje
8 0 0
#19
Miałem ten sam problem u mnie załatwił sprawę kawałek drutu miedzianego który wetknąłem pomiędzy te blaszki,tylko musi pasować na styk bo jak będzie za gruby to będą za duże opory to napęd nie przeżuci.Zastosowałem to w dwóch zwrotnicach i usztywniło to cały układ.Pół roku już smigają i żadnych katastrof
 

Podobne wątki