• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Zwarcie na zwrotnicy Piko A-Gleis

Reakcje
23 1 0
#1
Mam tory i zwrotnice Piko A-Gleis. Po zrobieniu układu pętli zamkniętej ze zwrotnicami robi mi zwarcie i nic nie działa nawet jeszcze przed postawieniem lokomotywy. Wcześniej robiłem podobnie i było OK co może być tego przyczyną?
Pozdrawiam, Marek
 

Adam Kobyliński

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
1.164 68 6
#9
Pojedź sobie palcem ze ostatnim rozjazdem po np. prawej szynie i zobacz gdzie trafisz na końcu pętli, taki układ powoduje Ci zwarcie. Do tego potrzebujesz moduł pętli np. taki który będzie zmieniał polaryzację pętli i złączki izolacyjne do torów. Jest więcej modeli do wyboru, firmówki to koszt nawet 3 stówek.
 

robertmuszka

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
T M M
Reakcje
4.103 153 19
#11
Na tym przedstawionym schemacie nie masz petli, petla jest wtedy gdy robiac koło wracasz na tory ale jak kolega pisał np prawa szyna wraca jako lewa.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.371 463 29
#12
Nie trzeba. To naprawdę są podstawy elektryki (bo nie powiem elektrotechniki), wykładane już w szkole podstawowej.
Po zrobieniu układu pętli zamkniętej ze zwrotnicami robi mi zwarcie i nic nie działa nawet jeszcze przed postawieniem lokomotywy. Wcześniej robiłem podobnie i było OK
Nie mogło być OK, chyba, że wcześniej było tylko "podobnie", a nie tak samo. Poniższy rysunek niektórzy powinni chyba sobie powiesić nad warsztatem. Przykłady modułu pętli podał już wyżej kolega Adam, dziwi mnie tylko liczba przecięć szyn.

pętla.jpg
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
436 8 0
#18
Ja też pierwszy raz widzę taki układ, ale w opisie jest coś o tym że te odcinki to czujniki, widocznie taki projekt, skoro są dwie opcję przecięć.
Ten moduł działa na innej zasadzie, niż te które są częściej stosowane, czyli wykrywające zwarcie.
Przytoczony moduł działa na zasadzie wykrycia lokomotywy na krótkich odcinkach izolowanych. Po jej wykryciu, zmienia się polaryzacja odcinka toru w pętli.
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
436 8 0
#20
Spotkałem gdzieś też moduły pętli diodowe, one też działają z DCC czy to tylko do analogu?
Pewnie chodzi o Piko 55391. To działa tylko w analogu i tylko podczas jazdy w jedną stronę.
Przykłady modułu pętli podał już wyżej kolega Adam, dziwi mnie tylko liczba przecięć szyn.
Moduł Roco 10767 też ma podobne działanie i wymaga kilku odcinków izolowanych.
Również rodzimy moduł, który działa w analogu i w DCC. Dodatkowo ma możliwość ręcznego lub automatycznego sterowania rozjazdem. Stąd tyle zacisków podłączeniowych.