Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Mam tory i zwrotnice Piko A-Gleis. Po zrobieniu układu pętli zamkniętej ze zwrotnicami robi mi zwarcie i nic nie działa nawet jeszcze przed postawieniem lokomotywy. Wcześniej robiłem podobnie i było OK co może być tego przyczyną?
Pozdrawiam, Marek
Pojedź sobie palcem ze ostatnim rozjazdem po np. prawej szynie i zobacz gdzie trafisz na końcu pętli, taki układ powoduje Ci zwarcie. Do tego potrzebujesz moduł pętli np. taki który będzie zmieniał polaryzację pętli i złączki izolacyjne do torów. Jest więcej modeli do wyboru, firmówki to koszt nawet 3 stówek.
Po zrobieniu układu pętli zamkniętej ze zwrotnicami robi mi zwarcie i nic nie działa nawet jeszcze przed postawieniem lokomotywy. Wcześniej robiłem podobnie i było OK
Nie mogło być OK, chyba, że wcześniej było tylko "podobnie", a nie tak samo. Poniższy rysunek niektórzy powinni chyba sobie powiesić nad warsztatem. Przykłady modułu pętli podał już wyżej kolega Adam, dziwi mnie tylko liczba przecięć szyn.
Ten moduł działa na innej zasadzie, niż te które są częściej stosowane, czyli wykrywające zwarcie.
Przytoczony moduł działa na zasadzie wykrycia lokomotywy na krótkich odcinkach izolowanych. Po jej wykryciu, zmienia się polaryzacja odcinka toru w pętli.
Moduł Roco 10767 też ma podobne działanie i wymaga kilku odcinków izolowanych.
Również rodzimy moduł, który działa w analogu i w DCC. Dodatkowo ma możliwość ręcznego lub automatycznego sterowania rozjazdem. Stąd tyle zacisków podłączeniowych.