1
Stwierdziłem że czas na stworzenie swojego wątku o modelarstwie
Zacznę od opisu przebudowy rokowskiego simmsa.
Czyli jak zrobić z
coś takiego
Zaczynamy od rozebrania wagonu na części. Przebudowie zostanie poddana tylko rama wagonu.
Ramę należy przeciąć wzdłuż w dwóch miejscach. Najlepiej użyć do tego wyrzynarki stołowej.
Efekt końcowy to
Następnie z boków ramy należy usunąć za pomocą skalpela, iglaka i papieru ściernego zbędne elementy.
Później doszedłem do wniosku że trzeba jeszcze usunąć elementy zaznaczone czerwonymi strzałkami. W sumie to trzeba by usunąć wszystkie tablice przestawcze bo ich rozmieszczenie jest niezgodne z oryginałem, ale to może przy następnej przebudowie zrobię.
Kolejny etap to oszlifowanie nierówności po cięciu z drugiej strony boczków ramy i podklejenie paskiem polistyrenu o grubości 0,25mm. Po wyschnięciu od przedniej strony wklejamy odpowiednio docięty kawałek polistyrenu o grubości 0,75mm.
Teraz trzeba się zająć główną częścią ramy. Tutaj też trzeba wyrównać krawędzie po cięciu, a następnie po obydwu stronach przykleić paski polistyrenu o grubości 2,5mm
Najbardziej pracochłonne jest w oszlifowanie boczków ramy tak by przypominały oryginał
Tu boczki po oszlifowaniu i wklejeniu elementów ramy. Niebieskie strzałki to polistyren o grubości 0,25mm, a czerwone to 0,75mm. Przed wklejeniem, pomalowałem boczki podkładem Gunze i przeszlifowałem tak by usunąć nierówności.
Następnie skleiłem boczki z resztą ramy.
Jeszcze przed sklejeniem ramy w całość, trzeba oszlifować polistyren na głównej części ramy mniej więcej pod kontem 45 stopni.
Jest to potrzebne by dobrze dopasować ramę do nadwozia.
Podobnie trzeba zeszlifować nadwozie od wewnątrz.
Teraz to już tylko trzeba pomalować ramę podkładem i oszlifować ewentualne nierówności
CDN.
Zacznę od opisu przebudowy rokowskiego simmsa.
Czyli jak zrobić z
coś takiego
Zaczynamy od rozebrania wagonu na części. Przebudowie zostanie poddana tylko rama wagonu.
Ramę należy przeciąć wzdłuż w dwóch miejscach. Najlepiej użyć do tego wyrzynarki stołowej.
Efekt końcowy to
Następnie z boków ramy należy usunąć za pomocą skalpela, iglaka i papieru ściernego zbędne elementy.
Później doszedłem do wniosku że trzeba jeszcze usunąć elementy zaznaczone czerwonymi strzałkami. W sumie to trzeba by usunąć wszystkie tablice przestawcze bo ich rozmieszczenie jest niezgodne z oryginałem, ale to może przy następnej przebudowie zrobię.
Kolejny etap to oszlifowanie nierówności po cięciu z drugiej strony boczków ramy i podklejenie paskiem polistyrenu o grubości 0,25mm. Po wyschnięciu od przedniej strony wklejamy odpowiednio docięty kawałek polistyrenu o grubości 0,75mm.
Teraz trzeba się zająć główną częścią ramy. Tutaj też trzeba wyrównać krawędzie po cięciu, a następnie po obydwu stronach przykleić paski polistyrenu o grubości 2,5mm
Najbardziej pracochłonne jest w oszlifowanie boczków ramy tak by przypominały oryginał
Tu boczki po oszlifowaniu i wklejeniu elementów ramy. Niebieskie strzałki to polistyren o grubości 0,25mm, a czerwone to 0,75mm. Przed wklejeniem, pomalowałem boczki podkładem Gunze i przeszlifowałem tak by usunąć nierówności.
Następnie skleiłem boczki z resztą ramy.
Jeszcze przed sklejeniem ramy w całość, trzeba oszlifować polistyren na głównej części ramy mniej więcej pod kontem 45 stopni.
Jest to potrzebne by dobrze dopasować ramę do nadwozia.
Podobnie trzeba zeszlifować nadwozie od wewnątrz.
Teraz to już tylko trzeba pomalować ramę podkładem i oszlifować ewentualne nierówności
CDN.