• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK ZNTK Rzeszów

OP
OP
hobbystah0

hobbystah0

Znany użytkownik
Reakcje
315 10 1
#41
Myślę, że nie ma co wyważać otartych drzwi :) Piko zrobiło ładne koła, zębatki od Ludmiły pasują otworem na osie, więc wystarczy założyć i powinno działać.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
hobbystah0

hobbystah0

Znany użytkownik
Reakcje
315 10 1
#42
Mała zajawka najbliższych planów, mianowicie przeróbki Halberstadta Tilliga na wagon typu Bdmtee kolei ČD:
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201004/Bdmtee-50-54-22-44-200-2-Breclav-2.jpg
Bdmtee-50-54-22-44-200-2-Breclav-2 (1).jpg

Przeróbka obejmie modyfikację układu okien modelu, jednakże z pewnymi ustępstwami (pomiędzy drzwiami nadal pozostanie 5 par okien). Nie przewiduję też ingerencji w podwozie modelu poza malowaniem. Co do wnętrza, zobaczę jak potoczą się inne prace i wtedy zadecyduję czy zmieniam układ, czy tylko maluję i dopasowuję.
PS. Projekt ET22 zmierza w dobrą stronę, Kolega Ostbahn powinien niedługo dostarczyć mi budę, co pozwoli mi zacząć prace nad ramą i podwoziem modelu.
 
OP
OP
hobbystah0

hobbystah0

Znany użytkownik
Reakcje
315 10 1
#43
W trakcie oczekiwania na budę ET22, która dojedzie już w przyszłym tygodniu zająłem się "dopiększaniem" innego elektryka, mianowicie EU07-171. Na razie tak to wygląda, tylko kilka detali jest zamontowanych. Poza tym loko przejdzie operację oczu, patynowanie oraz "upgrade" kabiny i wózków.

S1170021.JPG
S1170022.JPG
S1170023.JPG
 
OP
OP
hobbystah0

hobbystah0

Znany użytkownik
Reakcje
315 10 1
#47
Pantograf super. Zakładaj listwy do końca i pokaż przód.
W końcu znalazłem chwilę, żeby zająć się modelem. Prawie wszystkie listwy zamontowane, dodatkowo dodałem przewody na wózkach. Są słabo widoczne gołym okiem, ale musicie mi uwierzyć na słowo - model w rzeczywistości "nabrał masywności" ;)

PS. Odnośnie zdjęcia nr 2 - nie udało się zakryć całej malowanej listwy, ponieważ blaszka jest odrobinę za krótka.
S1190001.JPG

S1190002.JPG

S1190003.JPG
 
OP
OP
hobbystah0

hobbystah0

Znany użytkownik
Reakcje
315 10 1
#48
Byczek okalkowany. Co do podwozia - znalazłem starą BR185 od Piko, zmierzyłem ramę i postanowiłem ją wykorzystać - występuje zaledwie 0,3mm różnica w rozstawie czopów skrętu wózków. Założę wózki, silnik i elektronikę od Ludmiły, ale przedtem czeka mnie szlifowanie ramy.
 
Ostatnio edytowane:

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
903 16 0
#50
Model bardzo ładny ale musisz popracować nad techniką maskowania i kładzenia kalek.
Co do malowania to czas zrobi swoje i im więcej pomalujesz tym efekt Twej pracy będzie lepszy, jak to mówią trening czyni mistrza.
Co do kalek to podstawą jest odpowiednie podłoże czyli lakier bezbarwny połysk. Najlepsze efekty daje Gunze GX100 jest twardy i daje równą powierzchnię po wyschnięciu. Inna rzecz to odpowiednie docinanie, gdybyś ściślej wyciął kalkę jak najbliżej opisu, był by mniej widoczny film kalki. Chemia czyli zmiękczacze z klejem pod kalkę i po położeniu też zrobią swoje. Potem trzeba położone kalki po wyschnięciu potraktować ponownie połyskiem, by zgubić ich matowa fakturę. Na koniec półmat, po wyschnięciu mat i efekt powinien być zadowalający.
 
OP
OP
hobbystah0

hobbystah0

Znany użytkownik
Reakcje
315 10 1
#51
Model bardzo ładny ale musisz popracować nad techniką maskowania i kładzenia kalek.
Co do malowania to czas zrobi swoje i im więcej pomalujesz tym efekt Twej pracy będzie lepszy, jak to mówią trening czyni mistrza.
Co do kalek to podstawą jest odpowiednie podłoże czyli lakier bezbarwny połysk. Najlepsze efekty daje Gunze GX100 jest twardy i daje równą powierzchnię po wyschnięciu. Inna rzecz to odpowiednie docinanie, gdybyś ściślej wyciął kalkę jak najbliżej opisu, był by mniej widoczny film kalki. Chemia czyli zmiękczacze z klejem pod kalkę i po położeniu też zrobią swoje. Potem trzeba położone kalki po wyschnięciu potraktować ponownie połyskiem, by zgubić ich matowa fakturę. Na koniec półmat, po wyschnięciu mat i efekt powinien być zadowalający.
Dziękuję bardzo za rady.
Co do malowania to nie jest moje - robione u Kolegi z forum, ale tyle się naczekałem, że nie będę wysyłać do poprawki. W rzeczywistości wygląda całkiem nieźle.
Kalki potraktowałem standardowo "Płynem na kalki" Wamodu. Modelu jeszcze nie lakierowałem, zobaczymy jak wyjdzie.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
1.648 18 0
#52
Przepraszam, że zadam to pytanie w temacie kolegi Hobbysty, ale myślę, że nie będzie to źle odebrane, a może przydać się innym ;).
Pytanie do Darka. Darku, jak kłaść ten lakier Gunze - pędzlem, czy pistoletem?
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
1.648 18 0
#55
Zbyszku pędzlem to można pomalować portret, pejzaż, lub inną martwą naturę;). Lakiery pryskamy aerografem, a jeśli chodzi o GX100 to należy rozcieńczyć go w proporcji 1:3
Dziękuję Darku za odpowiedź (y)
Zapytałem dlatego,bo napisałeś iż"lakier GX 100 daje równą i twardą powierzchnie po malowaniu" , a jak kiedyś pisano (może to inna "szkoła" kładzenia kalek) wystarczy lakierem połysk pomalować tylko powierzchnie gdzie docelowo ma być naniesiona kalka dlatego zapytałem o pędzel , bo nie wyobrażam sobie nanoszenia lakieru aerografem na tak małych powierzchniach. Teraz wiem,że należy cały model pomalować lakierem błyszczącym :).
Pozdrawiam serdecznie
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 13
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 9
Tabor 9

Podobne wątki