• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm ZNTK Parowozowe

OP
OP
BoGneR

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
923 16 2
#22
Przyszły kolejne płytki, więc korzystając z chwili luzu można zaplanować ścianę boczną hali kotlarni. Planuje ją wykonać jako pierwszą, bo jej wysokość będzie zależna od wysokości konstrukcji suwnicy, jej toru jezdnego i słupów. Teraz planuję zakup odpowiednich profili produkowanych przez Plastruct i trzeba wykonać pierwsze słupy oraz suwnicę.
Zawsze podobały mi się napisy na halach parowozowni, czy ZNTKów widoczne z okien pociągu. W Gliwicach takiego nie było, ale w ZNTK Oleśnica owszem podobnie, jak na chyba każdej parowozowni. Ktoś podpowie jakiej sprawdzonej techniki do tego najlepiej użyć?

IMG_20210424_120406.jpg


Wymiarowo będzie, jak na szkicu poniżej... boczna ściana nad dachem, pod którym będą przejścia, regały i wolnostojące obrabiarki będzie przeszklona. Zastanawiam się jeszcze nad dachem, czy wykonywać jakiś dodatkowy świetlik w dachu, czy może odpuścić. Z czasem zobaczymy...

IMG_20210424_121839.jpg


Na wielu obiektach przemysłowych w ceglanych ścianach poza różnymi zdobieniami spotkałem się z zastosowaniem cegły o odmiennym kolorze. Chyba najczęściej jest to odcień zielony. Spotkaliście się z takimi detalami w modelu? Zastanawiam się, czy będzie to fajnie wyglądać w tak małej skali... w zasadzie, jak zastosuję to na jednej ścianie, to trzeba wykonać te zdobienia we wszystkich budynkach zakładu. Poniżej przykład...

IMG_20201127_085332.jpg
 

Jaco3011

Użytkownik
Reakcje
84 52 0
#23
A tam gdzieś nie przydałaby się obrotnica? Chyba że to jest wzorowane na prawdziwym obiekcie i obrotnicy nie było w okolicy.

Nie trzeba będzie w każdym, bo mogły być budowane i przerabiane w różnych okresach.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
6.166 154 21
#24
A tam gdzieś nie przydałaby się obrotnica? Chyba że to jest wzorowane na prawdziwym obiekcie i obrotnicy nie było w okolicy.
Proponuję najpierw zerknąć na początek wątku (to tylko jedna strona wstecz). Kolega @BoGneR pokazał tam mapkę całości w realu. Widać na niej zakłady naprawcze, a trochę dalej, po prawej stronie, lokomotywownię z halą wachlarzową i obrotnicą. Na makiecie mają być odwzorowane tylko warsztaty naprawcze (też chyba nie całe), bez lokomotywowni. Całość ma mieć szerokość mniejszą niż jeden metr, więc wciśnięcie tam obrotnicy byłoby trudne, pomijając już fakt, że w oryginale jej nie ma w części, która ma być odwzorowana na makiecie.
 

Jaco3011

Użytkownik
Reakcje
84 52 0
#25
Proponuję najpierw zerknąć na początek wątku (to tylko jedna strona wstecz). Kolega @BoGneR pokazał tam mapkę całości w realu. Widać na niej zakłady naprawcze, a trochę dalej, po prawej stronie, lokomotywownię z halą wachlarzową i obrotnicą. Na makiecie mają być odwzorowane tylko warsztaty naprawcze (też chyba nie całe), bez lokomotywowni. Całość ma mieć szerokość mniejszą niż jeden metr, więc wciśnięcie tam obrotnicy byłoby trudne, pomijając już fakt, że w oryginale jej nie ma w części, która ma być odwzorowana na makiecie.
Zerknąłem. Obrotnica była w okolicy, więc w razie czego można było jej użyć. No a podczas jazd co zrobisz?
 
OP
OP
BoGneR

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
923 16 2
#26
Tak, była obrotnica przed halą zapalarni, a ja ciągle waham się nad układem torowym i jego ostateczną wersją. Wpadł mi szalony pomysł, aby we wszystko wpleść H0e, ale te decyzje pozostawiam sobie na kolejne fazy. Gromadzę materiały na budowę hali kotlarni i dopiero po jej ukończeniu wrócę do kwestii układu torowego i pozostałych obiektów. Teoretycznie zakład bez obrotnicy mógłby swobodnie funkcjonować.
 
OP
OP
BoGneR

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
923 16 2
#27
Dziś deszczowo i czas się pojawił. Jest materiał, więc postanowiłem popracować nad prototypem słupa, który będzie tworzył konstrukcję nośną dla dachu hali i toru jezdnego suwnic. Pozostaje stworzyć matrycę do poskładania kilkunastu takich słupów, aby wyszły ładne i równe przy okazji nie doprowadzając mnie do zawału... Wspaniałą sprawą byłoby obdarzenie słupa nitami w kluczowych punktach, ale nie jest mi znana technika, która pozwoli to w miarę sprawnie zrobić przy takiej ilości detali.
Dwuteowa belka będąca konstrukcją torowiska suwnicy niestety jest zbyt wysoka i trzeba zamówić około 30% niższy profil.

szsc.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 11

Podobne wątki