• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ZNTK P-ń Wschód

tokarz76

Aktywny użytkownik
#21
Witam
Lokomotywa piękna!
Jest tylko pewna niezgodność. Otóż lokomotywa ta NIGDY nie miała numeru EVN wraz z identyfikatorem przewoźnika na czole.
Zresztą w takiej formie nie ma tego numeru żadna lokomotywa w IC.
 
OP
OP
DarekW

DarekW

Znany użytkownik
#23
lokomotywa ta NIGDY nie miała numeru EVN wraz z identyfikatorem przewoźnika na czole.
No to mamy wyjątek.
ep08_007_2_pkp_ic.JPG

A teraz o nowym wypuście ze wschodniego Poznania. Przyjechał z Wrocławia i choć Czeskiej żywicy nie lubię, ze względu na zatłuszczenie ciężkie do usunięcia, podjęliśmy wyzwanie.
Z problemami udało się jakoś pomalować to cudo. Czesi niestety idą na skróty, wiele lepiej lokomotywa wyglądała by gdyby zrobiono do niej elementy trawione ramek okien. Teraz trzeba ją będzie przetransportować na północ Poznania, w celu zainstalowania sterowania elektrycznego, co by mogła zacząć jeździć i świecić.
1.JPG 2.JPG 3.JPG 4.JPG
 
#24
Ale ten numer EVN na czole to jednak chyba radosna twórczość autora fotki ... Mi to wygląda na nałożony napisik na fotkę.
Podobnież logo InterCity na tym zdjęciu - ono w rzeczywistości jest większe i dochodzi prawie do prawego skraju czoła
 

tokarz76

Aktywny użytkownik
#28
Niestety, nie mamy wyjątku.
Lokomotywa EP08-007 do końca swojej służby w IC nie doczekała się numeru EVN na czole.
Pokazane powyżej zdjęcie, jest niestety tylko radosna twórczością użytkownika jakiegoś programu graficznego.
Fotka jest wykonana na Grabowku, w momencie kończenia naprawy P4. Z naprawy tej, lokomotywa wyszła bez loga IC, napisów "rozpędzamy historię" itp.
Od razu odpowiem na pytanie "Skąd to wiem"? Otóż jestem osobiście odpowiedzialny za naprawe rewizyjna, oraz pomalowanie tej lokomotywy w pomarańczowe barwy.
Identyfikator przewoźnika, to nie jest logo, tylko oznaczenie PL PKPIC, natomiast numer EVN to 91 51 1 140 003-1
Niestety, opieranie się na fotkach z internetu przy budowie modelu, może prowadzić do takich błędów. Co nie zmienia faktu, że model w wykonaniu DarkaW jest piękny, tylko niezgodny z rzeczywistością
 
#29
Jak dobrze kojarzę że te ICkowe napisy dostała jakoś na przełomie stycznia i lutego 2013. Również pamiętam że prowadząc świeżo po rewizji TLK Zielonogórzanin nie była niczym takim umazana. A prowadziła ten pociąg często i ja nim często jeździłem.
Model oczywiście wygląda bardzo fajnie.
 
Ostatnio edytowane:

tokarz76

Aktywny użytkownik
#30
Jak dobrze kojarzę że te ICkowe napisy dostała jakoś na przełomie stycznia i lutego 2013. Również pamiętam że prowadząc świeżo po rewizji TLK Zielonogórzanin nie była niczym takim umazana. A prowadziła ten pociąg często i ja nim często jeździłem.
Model oczywiście wygląda bardzo fajnie.
Dokładnie.
Akcja z logami IC i hasłem o rozpędzaniu historii była inicjatywą Centrali i miała miejsce 2 tygodnie od ukończenia naprawy.
Co nie zmienia faktu, że lokomotywa numeru EVN w ogóle nie otrzymała.
Dzisiaj stoi sobie spokojnie na Olszynce Grochowskiej i oczekuje naprawy głównej.
 
P

ps

Gość
#32
Jak czytałem ten temat i obserwowałem jego "rozwój" to pomyślałem sobie, że pamięć mnie może zawodzić i trzeba to będzie sprawdzić.
Byłem w pracy, sprawdziłem, ale Kolega tokarz76 mnie uprzedził (wielkie dzięki - bo ja zostałbym zapewne zakrzyczany).
Pozostało mi już tylko jedno do napisania i mam nadzieję, że Pan Darek się na mnie nie obrazi.
Pan Darek ma w dorobku dużo lepsze, naprawdę dopieszczone modele, ten jednak za bardzo .. nie wyszedł (tak, nie zgadzam się z ocenami "super"). I nie chodzi tylko o ten nieszczęsny EVN....
 
OP
OP
DarekW

DarekW

Znany użytkownik
#35
Teraz wirtualnie cofniemy się w czasie do 2011 roku, kiedy to do naprawy głównej i modernizacji trafiła ST44-1228. U mnie dostanie tylko nowy wygląd zewnętrzny, w środku zmieni się tylko układ elektroniczny. Na bazie płytki dedykowanej do Gagara (made by Karol_mar).
Po kąpieli w zmywaczu do akryli Wamodu, model zostanie wyposażony w elementy trawione od Tomka05. Na razie został przygotowany do ich montażu.
ST1.JPG ST2.JPG
 

RS11

Znany użytkownik
#36
"A teraz o nowym wypuście ze wschodniego Poznania. Przyjechał z Wrocławia i choć Czeskiej żywicy nie lubię, ze względu na zatłuszczenie ciężkie do usunięcia, podjęliśmy wyzwanie.
Z problemami udało się jakoś pomalować to cudo. Czesi niestety idą na skróty, wiele lepiej lokomotywa wyglądała by gdyby zrobiono do niej elementy trawione ramek okien. Teraz trzeba ją będzie przetransportować na północ Poznania, w celu zainstalowania sterowania elektrycznego, co by mogła zacząć jeździć i świecić."

Na giełdzie w Pradze były dostępne trawione elementy do Bobiny i nawet plastykowe boczki wózków, a nieżywiczne. Zakupiłem taki zetsaw w 2006r albo 2005r. Zrobiłem z tej Bobiny ET13 w malowaniu CTL. Tylko do blaszek jest jedna uwaga, żywiczne okna czołowe są przeskalowane i trzeba dobrze się opiłować żeby móc przykleić te trawione.
 

RS11

Znany użytkownik
#38
Fakt tych żywic było wiele i od różnych producentów. Bobinę i ET05 miałem z białej (jakościowo dobrej),a dwie skody 182 z tej zatłusczonej szarej która jest wręcz pancerna i ciężka w obróbce.
 
OP
OP
DarekW

DarekW

Znany użytkownik
#39
Po woli Gagarinek nabiera właściwych kształtów. Zamontowana została część elementów trawionych.
st3.JPG st5.JPG

Przygotowana również została do osadzenia diod SMD ostoja. Poszły trzy tarcze do cięcia ale udało się zaoszczędzić na frezowaniu.

st6.JPG
 

Podobne wątki