• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ZNTK P-ń Wschód

Tigrek

Aktywny użytkownik
A czy poręcze u Vectrona przy drzwiach wejściowych do kabin są odlane razem z buda? Jak oglądam fotki tych modeli od piko, to właśnie tak mi się wydaje... Czyli oprócz zabawkowych pantografów jest to też do poprawki, bo psuje wyraźnie efekt...
 
OP
OP
DarekW

DarekW

Znany użytkownik
Poręcze są odlane razem z obudową, także by to poprawić trzeba by frezować. Większość modeli Piko ma takie rozwiązanie, przestrzenne poręcze mają z tego co widziałem SM42 i EU07 :)
 

Gor717

Znany użytkownik
KSK Wrocław
Może te "ROCO 85443 Pantograf DSA 200-350, szary".
Takie kiedyś zamawiałem dla Darka. Wprawdzie szare, ale może Darek je podrasował? Jak było Dareczku?

PS

Ja mam sposób na te pantografy od PIKO. Puszczam mojego VECTRONa tak szybko, że nie widać jakie ma patyki ;-) . Od 1.52 minuty.
 
OP
OP
DarekW

DarekW

Znany użytkownik
Jacek jak dojdą teraz zamówione to Ci napiszę. Jak zamówiłem w Roco, te z Siemensa E189 PKP Cargo, to przysłali mi takie z wąskim odbierakiem, które do Vectrona nie pasują. Ten model ze zdjęć robiony był z pantografów, które kiedyś zdejmowałem jak przerabiałem E189 z cztero systemowego na jedno systemowy.
Te szare leżą i czekają na jakiegoś Traxxa.
 
OP
OP
DarekW

DarekW

Znany użytkownik
Poniżej masz zdjęcie dachu cztero systemowej lokomotywy
modular-concept-roof-large.jpg
Cargoskie są trzy systemowe, więc drugi z prawej strony powinien być z innymi odbierakami. Nazw fachowych Ci nie podam, bo ich nie znam. Poniżej masz zdjęcie naszych Vectronów pod niemiecką siecią.
siem_22013_52.jpg
 

ed250

Aktywny użytkownik
Wreszcie jakieś zdjęcie gdzie widać pantografy. Czyli trzeba zamówić cztery takie same.
Przyjrzyj się dokładnie, środkowa para jest inna, widać to choćby po rozstawie między ślizgami i samych ślizgach. Na zewnętrzne najbardziej mi pasują od rocowskiej 1116, co do środka trzeba by się zastanowić.
Kiedyś na przymiarke zrobiłem coś takiego
20160207_103656.jpg


20160207_103639.jpg

Na zewnątrz właśnie od 1116, w środku te szersze od EU45. Najbardziej mi te pasowały, zewnętrzne szare ślizgi, środkowe rant z połyskiem i to przegrubienie na środku. Prawie ok, bo rozstaw między ślizgami jest jednakowy w obu przypadkach.
 
Ostatnio edytowane:

12groszy

Znany użytkownik
KSK Wrocław
No i Piko musiało coś zrobić źle. Wsteczne kamery w Vectronie PKP są namalowane, a Vectrony z dwoma pantografami mają przestrzenne kamery.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
DarekW

DarekW

Znany użytkownik
Wszystko zależy od tego jakie użyje się izolatory. Ja odciąłem pikowskie od pantografów i przewierciłem otwór w dachu w odległości około 1mm w stronę środka. Po odcięciu 1 mm od starego izolatora nawierciłem go by weszła w niego wypustka ramy Rocowskiego pantografu. Potem przewierciłem otwór pod śrubę mocującą i dokleiłem izolator przedni, również skrócony i 1mm. Po włożeniu i skręceniu pantografu, izolatory zakrywają fabryczny otwór.
Jeśli chce się wykorzystać Rocowskie izolatory, trzeba zaszpachlować orginalne otwory, zamalować (najlepiej pomalować cały dach) i nawiercać na nowo cztery otwory.

Z wykorzystaniem Pikowskich izolatorów
p1.JPG

Rocowskich izolatorów
p2.JPG
 

Podobne wątki