• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK ZNTK P-ń Północ

Reakcje
1.731 13 0
......Oczywiście ,że będa ochy, achy i inne uniesienia i to już w sobotę :p.... Mimo potwornego zmęczenia, jadę pełen optymizmu ,że coś słodziasznego dla oczek się znajdzie...:)...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Poza tym tam jest po prostu linka, ściągająca pantograf w dół. W EU07 nie widać żadnego cięgna, więc pewnie poruszane jest ramię pantografu. Znacznie bardzie eleganckie rozwiązanie.
 
Reakcje
0 0 0
Świetnie pomyślane i wykonane (zsynchronizowany moment podnoszenia i opuszczania z dźwiękami).
Nie mniej jednak mam uwagę że ten prawdziwy przed dotknięciem ślizgiem przewodu jezdnego na chwilę zwalnia (zatrzymuje się) i dopiero po chwili "dochodzi" do drutu.Przynajmniej tak powinno być.Nie mniej jednak gratuluje pomysłu i wykonania.
Czy moje dwie siódemki oraz jamnika można też tak "przerobić"?:)
 
OP
OP
karol_mar

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
64 1 0
Andrzej ma rację, nie ma linki. Serwo nie jest liniowe, zwykłe wychylne :)
Wkrótce zaprezentuję Husarza z takim rozwiązaniem :)

W EU07 ze względu na miejsce, można tak wykonać tylko jeden pantograf, ale w ET41 prawdopodobnie uda się wszystkie 4.
 
B

bobby74

Gość
Jakby jednak jakimś cudem udało się wyrwać miejsce na mechanizm drugiego pantografu i tak jak w ESU zaprogramować przy zmianie kierunku jazdy automatyczne złożenie jednego pantografu i otwarcie drugiego - to byłby czad ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Wydaje mi się, że to akurat nie powinno być problemem, jeżeli są dwa wolne wyjścia funkcyjne. Każde takie wyjście można zaprogramować tak, że będzie działać w zależności od kierunku jazdy. Zakładam, że do sterowania jednym pantografem wystarczy jedno wyjście - np. do podnoszenia, a opuszczenie następuje samoczynnie po wyłączeniu tego wyjścia. Ale to już Karol musi wyjaśnić. Przypomnę przy okazji, że podnoszenie i opuszczanie pantografów, poza ESU, miały też elektrowozy Roco w zestawach z wagonami, w których otwierały się drzwi.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 20
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 9
Tabor 9

Podobne wątki