• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK ZNTK P-ń Północ

M

Melchior

Gość
Wszystko fajnie, szkoda tylko że nie pokusiłeś się Karolu, o lepsze Rp11, zwłaszcza że przy składzie wagonowym nie podaje go sam kierownik, ale także konduktor.
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.718 30 1
Nie, nie ! To Polacy tak "rozwijają" ten skrót, bo Czesi, ani nie widzą co znaczy "kiepskie", ani co znaczy "popychadło"...
Taki to już niestety jest ten polski Naród. Cudze chwali, swojego nie zna, ale zawsze krytykuje...
Do tego każdy Polak zna się na wszystkim, od medycyny do kolei, tylko w swoim fachu często jest słaby.
A jesli chodzi o czeskich kolejarzy to polskie lokomotywy mieli zwyczaj nazywać "drewnolino", i to jeszcze przed zakupem pendolino przez PKP.
 
OP
OP
karol_mar

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
64 1 0
Jak postępy przy Pm2? Pytam bo zaczynam u niemców na ebay-u wyszukiwać coś dla siebie
Wakacje zbliżają się do końca, to prace powoli ruszyły...

- kocioł został pozbawiony przegrzewacza oraz prądnicy, a ubytki po tych elementach zostały zaszpachlowane, usunąłem też plasticzane stopnie i zastąpiłem trawionymi, dodatkowo wymienione zostały zawory bezpieczeństwa oraz dodana gwizdawka

DSC09513.JPG DSC09509.JPG DSC09511.JPG

- zamontowane zostały reflektory przednie Kluba oraz drążki

DSC09515.JPG DSC09517.JPG

- budka maszynisty pozbawiona bocznych wywietrzników otrzymała centralny wywietrznik, wymienione zostały poręcze i usunięte poniemieckie tabliczki

DSC09522.JPG DSC09519.JPG

- tender został pozbawiony trzech niemieckich reflektorów, w zamian na skrzyni narzędziowej pojawiły się polskie reflektory Kluba oraz trawione wsporniki na sygnały końca pociągu, skrzynia węglowa otrzymała deskowanie i została przygotowana do wsypania prawdziwego węgla

DSC09521.JPG DSC09524.JPG DSC09526.JPG

- z pomostu zniknął otwór po niemieckiej sprężarce, został zaślepiony kawałkiem blaszki ryflowanej

DSC09527.JPG DSC09528.JPG

Mam nadzieję, że wkrótce zaprezentuję kolejne postepy ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.384 463 29
Piękna robota. Gwoli ścisłości, ten zaślepiony otwór na lewym pomoście to po pompie wodnej (zastąpionej inżektorem), a nie po sprężarce. Sprężarka jest po prawej.
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
Cenka opada. Wygląda naprawdę pięknie. Niezwykle rzadko spotykana precyzja malowania, oraz spasowanie kolorów. Gratuluję wspaniałego efektu.
 
OP
OP
karol_mar

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
64 1 0
Te większe elementy typu wsporniki, poręcze i lamówka na górze tendra są pomalowane aerografem na czerwono a następnie podczas malowania na czarno, są maskowane taśmą. Te drobne elementy maluję pędzelkiem 00 albo 000, akurat teraz mam pędzelki Revella, trzeba jednak dobrać odpowiednią gęstość farby, aby się nie rozpływała w niekontrolowany sposób (za rzadka), albo nie ciągnęła za bardzo (zbyt gęsta). Trzeba też dobrać odpowiednią pozycję dłoni i oprzeć nadgarstek na czymś stabilnym, aby wyeliminować drżenie ręki :)
 

Lipaa

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
Piękna robota, tylko pozazdrościć talentu. Mam jednak wrażenie, że za lampami w tendrze farba jest porowata. Może to wina światła, które pewnie za dobrze za lampami nie padało na powierzchnię??

Pozdrawiam
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 20
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 9
Tabor 9

Podobne wątki