• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ZNTK Mini

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.095 1 0
Obstawiam, że problemem tu jest zbliżenie obiektywu i na żywo jest matowe. Miałem ten sam problem z fotografowaniem węgla w nawęglaniu. Pięknie matowy gdzieniegdzie połyskujący w słońcu, a na zdjęciu świecił się cały jak psu jajca...
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
Wszystko super tylko oznaczenie Oi2 na czołownicy nie powinno być na środku bo tam jest miejsce na sprzęg śrubowy.
 
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.194 39 0
A co to za farba? Taka polyskliwa? Nie powinno by polmatowo albo nawet matowo?
Jeśli chodzi o czarną w 100% to jest półmat - myślę, że dobre odniesienie do takiego stanu:

oi2-czarna.jpg


Wersja z zielona budką dostała jeszcze jedna warstwę lakieru matowego - w realu widać dużą różnice pomiędzy tymi egzemplarzami.
[DOUBLEPOST=1467485345][/DOUBLEPOST]
Wszystko super tylko oznaczenie Oi2 na czołownicy nie powinno być na środku bo tam jest miejsce na sprzęg śrubowy.
Masz rację - ponieważ mam zapasowe oznaczenie Oi2 - pobawię się tym jeszcze :D
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
W tej skali, na żywo, każda waloryzacja albo malowanie nie oddają rzeczywistości tak jak w HO. Już w TT naniesienie śladów eksploatacji jest bardzo trudne. Buduję modele skali TT i praktycznie zrezygnowałem z waloryzacji. Nie udało się uzyskać efektów takich jak w H0. Szacunek dla Autora modeli!
 
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.194 39 0
W tej skali, na żywo, każda waloryzacja albo malowanie nie oddają rzeczywistości tak jak w HO. Już w TT naniesienie śladów eksploatacji jest bardzo trudne. Buduję modele skali TT i praktycznie zrezygnowałem z waloryzacji. Nie udało się uzyskać efektów takich jak w H0. Szacunek dla Autora modeli!
Dzięki za miłe słowa. Parę miesięcy temu sam nie pomyślałbym, że zdecyduję się na takie prace...
 
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.194 39 0
Wszystko super tylko oznaczenie Oi2 na czołownicy nie powinno być na środku bo tam jest miejsce na sprzęg śrubowy.
Żeby nie było, że rzucam słowa na wiatr .... Oznaczenie przeniesione na lewą stronę.

Twoja uwaga prowokuje też do tego by zacząć szukać czy ktoś nie robi sprzęgów śrubowych 1:220 ... Z przodu nie ma sprzęgu modelarskiego więc w sumie jest na to miejsce ... pewnie trzeba zacząć szukać u Niemców ...

IMG_5137.JPG
 
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.194 39 0
A tymczasem powstał tez tender do Ok1. Ostatecznie zakres prac to likwidacja niemieckich i wstawienie polskich reflektorów, podwyższenie skrzyni węglowej, oznakowanie i malowanie.

IMG_5145.JPG


IMG_5143.JPG


IMG_5146.JPG


IMG_5144.JPG
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.194 39 0
Skąd wiedziałeś jak grafiti to "szło" z tyłu i na ścianach czołowych wagonu ? :) Miałeś wgląd na oryginał z każdej strony, czy improwizacja? :D
Niestety była to jedyna fotka jaką dysponowałem. Dwa boki są bardzo podobne - prawie identyczne - na tyle na ile wyszło w ręcznym malowaniu i wzorowane na tej fotce oryginału. Ściany czołowe to improwizacja ale powiązana z bokami logiczne - kontynuacja kolorystyczna poszczególnych pól białych i czerwonych oraz próbą wpisania się w "ogólny klimat" tego graffiti.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
Podejrzewam, że w oryginale ścian czołowych nie pomalowano, zaś druga ściana boczna ma albo zupełnie inne mazaje, albo nie ma ich wcale.

Ale wyszło bardzo ładnie, szczególnie biorąc pod uwagę skalę modelu.
 
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.194 39 0
Podejrzewam, że w oryginale ścian czołowych nie pomalowano, zaś druga ściana boczna ma albo zupełnie inne mazaje, albo nie ma ich wcale.

Ale wyszło bardzo ładnie, szczególnie biorąc pod uwagę skalę modelu.
To bardzo prawdopodobne, niemal pewne że tak jest jak piszesz.
 
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.194 39 0
Skoro udało się zrobić coś co jako tako przypomina bonanzę to czas na wyroby Y-greko podobne w 1:220...
Dwójki są z niemieckich jedynek - zgadza się liczba okien, trzeba było zmienić zakończenie dachu bo niemiecki było zbyt obłe.
Jedynka powstała z wagonu 1 klasy innego typu - niestety miał fartuchy osłaniające aparaturę pod dnem wagonu na dość dużym fragmencie. W dużej części zostały one amputowane. Pewnie jeszcze gdzieś będę szukał "złomu" z innych wagonów tego typu - bo dach powinien mieć więcej wywietrzników. No i ten wagon ma trochę inne okna (wysokość do szerokość) - to trochę razi jak zestawi się 1 i 2 klasę - no ale lepszego wagonu do przebudowy nie wypatrzyłem...
Wagony są tez niestety trochę zbyt długie w stosunku do oryginałów.

Trochę szczegółów z pracy:
IMG_3963.JPG

IMG_4937.JPG


I ostateczny efekt:

IMG_5121.JPG

IMG_5125.JPG


IMG_5128.JPG
 
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.194 39 0
Zaczątek pociągu ratunkowego - w oparciu o wydruki 3D ze Shapeways:

Wagon typu Bromberg:

IMG_5136.JPG


Gąsienicowy pojazd ratunkowy - wiem nie jest to idealnie typ jaki występował na PKP ale tylko taki jest dostępny:

IMG_5132.JPG

IMG_5131.JPG
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor Z 50
Tabor Z 19

Podobne wątki